Binnenvijver Fancy Goldfish opgroeiproject


Ja maar het maakt niet uit dat je beschikt over een vijver als je die nu niet gebruikt.
Als je je vissen te klein houd ( ook al zijn ze nog klein) vergroeien ze..

We stoppen jou als baby toch ook niet in een opberg kast, omdat je nog klein bent.
 
Misuzu als je tot dat ze in de vijver gaan goed ververst blijven de hormonen verdunt en kunnen ze gewoon groeien.
natuurlijk is dit te klein voor een veel grotere periode maar daar word iets aangedaan.
Dus snap niet waarom je over baby's begint want ik ben op de hoogte over sluiers en geef ze een zo goed mogelijk thuis.
Meer kan je als houder niet doen. De meeste vissen belanden veel slechter over het algemeen en hier in een binnenvijver hopelijk en tot die tijd een q bak van 600 liter.
 
Ik heb het over je ouders..

en 100x verversen per week is ook niet echt bevorderlijk.. is super stress gevend.
Het is hoe dan ook fout geweest om zoveel vissen te nemen als je daar geen plek voor hebt.
en je had het over 65L bakjes, die 600L bak is nu pas vrij gegeven, en het ging erom dat je ouders stom zijn als ze vinden dat vissen klein gehouden kunnen worden, omdat ze nog niet volgroeid zouden zijn.

100x verversen en toch te klein houden zijn nog steeds geen optimale omstandigheden.
en omdat jij al zoveel "ervaring" hebt weet jij wel beter, en gaat die smoes "meer dan me best kan ik niet doen" niet op.
 
bartje bartje bartje, hoe kan jij nou zoveel pech hebben. oke eens een aquarium kapot oke maar bij jou gaat ALLES constant kapot of dood.
wanneer zie je nou in dat je niet goed bezig bent. neem die vissen niet aan, koop je spullen via internet en ga de winkel niet meer in want volgens mij kom je elke keer terug met een vis.
wat jij doet voor je vissen is niet goed. ik zou ze nu al een ander huis geven en kappe met die overbevolkte speciekuipen.
ik zelf werk ook met speciekuipen en heb nog nooit een gescheurde gehad terwijl ik de goedkoopste van de goedkoopste heb.
een 90 liter speciekuip krijg je al voor 10 euro.

naar mijn idee is de helft van je vijver en speciekuipen ongevallen gewoon niet waar.

waarom zou je geen grote bak mogen maar wel 2 speciekuipen?


doe je vissen weg bart dit gaat elke keer helemaal fout.

ik bedoel het niet gemeen maar je hebt zoveel tegenslag dat ik het echt helemaal bijster ben.
 
Heb vervangende oplossing lionshu zwemmen in vijver en de rest in me mooie binnenvijver van 220 l . Was superkoopje heb het kamerfiltertje wat er bij zat aangepast zodat ik die als extra filter voor me vijver heb buiten.
En gaat goed er moet alleen balans komen.
Speciekuipen zijn van me kamer af fotos komen binnekort hopelijk.
Ben morgen jarig ^^
 
Dankje misuzu
nou morgenavond komt er ksb in plaats van bewegend bed voor me meerkamerfilter van 80l deze komt op de bak te staan op een trespa plaat :)
80 l meer water om erbij te rekenen :) dus dan zitten we op 300 l kan in principe als ik de lionshu nog binnen wil zetten dit doen dan want dan heb ik gewoon 50 l per vis.
Me blauwe Quarantaine bak is verkocht en daar is die 300l bak dus voor in de plaats gekomen om dat deze ook geschikt is voor me kamer.
zal proberen dit weekend foto's te maken.
 
Nou het filter van 80 a 90 liter:
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg

Geheel:
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg

De vissen :
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
M4doRKi2p64ExEWsewaIVwyvgiNV11NF.jpeg
de bak word 2-3 keer per week voor 50 % ververst.
 
nou hier is het een en ander ook veranderd helaas is door een paaidrift van de purple ranchu een van de lionchu overleden.
hier van zijn de vissen ook goed gegroeid in deze bak binnenkort eens wat fotos van maken :)
 
Nou zal is snel binnekort wat foto' gaan plaatsen .
Me vissen die ik nu nog heb doen het super en me ryukin en moor zijn samen met de ranchu flink gegroeid.
Er zwemmen hierbij 2 kleine oranda's bij waarvan een blue oranda met heel weinig wen. En een redcap.
deze 2 zijn nu in opgroei al een tijdje maar ogen nu nog wel klein vergeleken de vissen in de bak.
weet iemand een makkelijk upload programma voor meerdere foto' s tegelijk te uploaden?.
 
Ik ben benieuwd naar de foto's!
Zelf gebruik ik altijd photobucket , kan je makkelijk meerdere foto's bij uploaden!
 
Nou bij deze de fotos van de bak en de vissen,
over een korte periode worden de vissen uit deze bak overgezet naar de vijver. me ouders willen namelijk dat de q bak van me kamer af gaat en aangezien me aquarium vol is qua visbestand heb ik er voor besloten dat de vissen naar de vijver toe mogen. waar ze genoeg ruimte hebben en liters.
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
wEzCf9xEqxDVcpkMwdU3gn6tijZB-Szn.jpeg
 
Dankje Patries en Misuzu


De ryukin een de zwarte moor zaten voorheen in me aquarium maar omdat ze zo groot werden heb ik ze hier toen ingeplaatst.
heb gisteren 2 sluierstaarten opgevangen van iemand die ze had zitten in een 60 cm bak .
de vissen zijn 1,5 tot 2 jaar oud betreft een ryukin/ faintail en een soort van zwarte broadtail demekin. Eigenaresse kwam ze zelf brengen em heeft daarvoor zo'n 45 km gereist ongeveer ze zag dat de vissen te klein zaten en wilde ze een beter en groter onderkomen geven.
 
Waarschijnlijk komt er morgen een upgrade :) ga de bak waarschijnlijk vervangen voor een polyesterbak dat is steviger.
Deze bak zou dan 90*70*40 zijn met me kamerfilter er op dan zou ik dus een mooie grote binnenvijver hebben voor me ryukin oranda :)
 
Binnenvijver is vervangen door een polyester bak van 90*70*40 :) kamerfilter staat op 2 balken en een trespa plaat bovenop de bak :) foto's volgen nog heb alleen een vis met vinrot... anarex bio werkt niet en ananas met aarbei gelfood wat ik als tip kreeg werkte ook niet .. de ryukin hersteld langzaam maar was er erg aan toe door paai incidend en bloedzuigers .
Heb nog een net op het oog voor fotos bij me koidealer ff sparen nog.
Vrijdag ga ik naar de fancygoldfishstore :) kijken voor paar leuke opkweek vissen denk aan ranchu en ryukin etc.
voer de vissen takazumu mix koivoer dit is groeivoer gemengd met kleurvoer.

.
 

Terug
Bovenaan