Binnenvijver Fancy Goldfish opgroeiproject


B

bart_ramakers12

Guest
Sinds gisteren begonnen met een opgroei project op me kamer met 4 HQ kleintjes die in de zomer naar buiten mogen om nog verder te groeien.
Het zijn de volgende vissen: 2 Lionshu, 1 purple ranchu, 1 calico broadtail demekin

dit zijn ze dan :
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
4dZnZ4rmmDJjZHIQoltwPDwe-iwrUWp7.jpeg
 
dit zijn toch nie de vissen die je al hebt hea? waar heb je ze in zitten? de liters bedoel ik dan
 
deze vissen zijn gisteren gekocht.
ze zwemmen in een 200l koibowl met interne biofiltratie hierin ga ik ze in laten opgroeien tot het warmer buiten is dan gaan ze groter in een 500l vijver
 
zet ze dan wel maar zo vlot als kan in de vijver want tis toch wel een beetje krap voor 4 vissen
hoop dat je de bak hebt laten indraaien anders ga je emmers slepen als een gek
 
vraagje bo c. ik zit op 50 l per vis voor 3 vissen van amper 5 cm en 1 van 7 cm. hoezo zou dit krap moeten zijn?
de filter heeft een jumpstart gehad en ik ga 2- 3keer per week verversen.
gelukkig hoef ik niet met emmers te zeulen met me gekneusde rug ik hevel af met een tuinslang naar de afvoer .
 
Dankje puk !! :D ben zelf ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen van de visjes
 
ik bedoel ermee dat je wel weinig erin mag doen want anders hebben de visjes geen 50 liter meer per vis, ze hebben juist veel ruimte nodig als ze klein zijn maar ze zullen de vijver vast prachtig vinde :)
 
Waar gaan de vissen in de winter heen? Een vijver van 500l. kan niet diep genoeg zijn om in te overwinteren.
 
@ bo c. dat weet ik ook ben benieuwd naar de ontwikkeling.
de waterpest weg moeten halen ivm vervuiling.
@jones de vissen kunnen niet blijven buiten in de winter dus die overwinteren dan in de koibowl.
de mooiste hou ik en de mindere worde doorverkocht.
der gaat al waarschijnlijk een lionshu weg ivm niet mooi genoege bouw deze gaat naar een kennis dan met diepe vijver maar daar denk ik nog even overna.
 
dankje misuzu ! ze zijn al wat dikker maar me bak is lek geraakt. hij is gaan scheuren door de waterdruk . was er op tijd bij maar zoek vervangende oplossing voor op me kamer voor 70 euro max . iemand ideeen moet wel op me kamerpassen en mag max 350 l zijn
 
je moet gewoon zo'n curverbak halen bij een tuincentrum/bouwmarkt.
zo'n zwarte van 350L misschien iets moois omheen bouwen!
 
ik was bij pr**is en wel**op vandaag geweest en helaas niet iets gevonden wel hadden ze een rechthoekige vijverbak van 365 l van ubbink de quadra c3 maar probleem is deze was 109 euro en dat word me voor nu nog te duur dat kan ik me nu als student niet veroorloven.
ik heb ook op mp gezeten maar ook helaas niks gevonden me moeder wil geen aquarium moet gewoon zijn dingen kunnen voldoen als q bak
mag maximaal 1m lang zijn en 75 cm breed.
 
Ik zou gewoon even sparen en idd zo'n rechthoekige kunststof bak kopen!
is echt ideaal, en lekker makkelijk veel liters.
 
Misuzu probleem is heb hem nu nodig dus het gaat een koibowl van 200l waarschijnlijk worden want de visjes zwemmen nu in een 40l curverbakje met elke dag 100 % verversing
 
ja maar zo'n kunststof vijver bak van de bouwmarkt is 100x goedkoper dan zo'n koi bak..
 
Ik kreeg ze nog niet gevonden helaas. Verder heb ik een kunstof bak van 65 l voorlopig en ververs iedere dag.
Me budget is ook zwaar ingekrompen want kreeg onvoorziene onkosten helaas.
Aangezien ik even moet sparen om iets anders te kunnen aanschaffen moet ik het nog even zo doen.
 
Heb 2 lionshu ,1 purple ranchu, broadtail calico demekin
Redcapje ( opvang is nog 3 cm en kwam uit een vaas van 5 l bij een kennis vandaan)
1 panda butterfly demekin
1 sakura butterfly demekin
heb nu 2 kuipen een van 65 en een van 50 l ik ververs dagelijks.
Moet nog betere oplossing zoeke thuis voor ze dus ben nog vollop aan het zoeken vooral nu de vijver lek bleek te zijn folie is gescheurd :( en de koibowl die kapot is helaas.

en dan de 3 die ik in aquarium heb de ryukin , oranda en de moor
Weet dat er nu overbevolking is maar sta even machteloos maar aan probleem word binnekort nog iets gedaan!!
Foto's komen nog maar heb de laatste tijd heel erg druk
 
En de koibowl lek en de vijver lek.... gaat lekker... je zal er niks aan kunnen doen, maar
voor je vissen vind ik het echt sneu!

7 vissen die veelste klein zitten,.. je mag wel snel een andere oplossing zoeken
anders vergroeien ze straks nog.

En waarom in vredesnaam nog meer vissen erbij? Die hadden ook niet in die koibowl gekund als die niet lek was geweest.
Had het lekker bij de 3 visjes gelaten (ow nee, 4 want je had gelijk die panda ook nog gekocht)

Je moet toch echt eens leren wanneer je moet stoppen met vis erbij kopen. Het is moeilijk om die
schattige visjes te weerstaan, ik weet het, maar het is voor de vissen beter.
200 liter is al niet veel en als je dan ook nog een overbezetting hebt.....
In een bak met een paar honderd liter kan je nog eens zeggen van nou ik neem ��n visje meer dan eigenlijk de bedoeling was,
maar met een 200 liter bak vind ik dat toch echt niet verstandig.

En nu is die bak lek en zitten ze in kleine kuipjes met zn allen, niet echt bevorderlijk voor ze.
 
ik heb nog een 7500l vijver,
hierin gaan de lionshus naar toe dadelijk voor de overige heb ik nog een 500l q bak waar ze tot ik een iets kleinere bak heb gevonden.
ik denk echt aan de welzijn van de vissen hoor.
ben geen dierenbeul en dat wil ik graag zo houden...
 
Maar de vijver is toch lek? of heb je nog een 2e vijver?
En waarom zitten de vissen nu in kleine kuipjes als je een 500L qbak hebt?
Of heb je die net nieuw...
 
had 2 vijvers, eentje van 7500l en een van 500l
en daarnaast een blauwe q bak die ik alleen voor nood mag gebruiken van ouders dus en heb daar eerst voor moeten overleggen.
 
Nou in de q-bak kunnen ze voorlopig wel even vertoeven, snel klaarmaken dus ;)
Ik gok dat dat net zo'n mooie blauwe smurfenbak is als die ik heb
 
ja kim de zelfde bak maar dan zonder filter deze is overgebleven van met gestopte koihobby.
vroeger hadden we een koivijver van 35.000l nu zijn de koi's al een tijdje weg sinds eind 2012 en is de vijver daarvan dicht.
wilde meer ruimte hebben in de tuin en was wel een erg dure hobby.
 
maar waarom zet je die nu pas neer dan, die vissen zitten toch al kei lang te klein?
 
Dat komt doordat me ouders het niet nodig vinden om zulke kleine visjes zo enorme bak te geven ...
 
Ze vinden voor vissen van 15-20 cm wel logisch dat ze zo grote bak nodig hebben of een vijver maar met kleinere sluierstaarten daaronder vinden ze de kleine bakken groot genoeg dus of te wel die leren het nooit .
 
Waarom blijf jij die vissen kopen, wetende dat je ouders het niet toestaan dat je een grote bak neerzet voor ze?

Misuzu, je moet die ouders hier niet op aankijken maar Bart. Die blijft vissen in huis halen wetende dat zijn ouders de regels stellen, en de regel is geen grote bak. Dat je dan toch die vissen haalt is in mijn ogen gewoon egoisme.
 
tja dat is, maar ik snap ook van die ouders niet.. als ze zelf zien hoe groot ze worden.. dat ze dan stug nee kunnen zeggen..
vind ik zo zielig.. marja.. als bart idd weet dat ze ouders het niet snappen moet hij ook geen 9 vissen in huis nemen.
 
Ze zitten inmiddels al groter hoor.
en sja het kopen ik heb grote vijver dus maakt niet veel uit als ze te groot voor aquarium worden gaan ze ook naar de vijver.
ik had alleen nog geen grote binnenbak die op kamer past daar zoek ik nu naar.
 

Terug
Bovenaan