binnen 2 dagen 11 discussen dood gegaan.


Dank jullie allemaal voor jullie reactie,s. Laat nog wel weten hoe dit afloopt
 
Waar is die kruisbesmetting ineens heen ?

Een goede flexi besmetting kan binnen 8 uur je hele bak uitroeien.

Een een vis die maar geroken heeft aan discus kan de veroorzaker zijn van deze kruisbesmetting.

Dus misschien eens een foto van de resterende vissen en misschien 1 van een dooie ?
 
Een bak die al een flinke tijd draait en waar 1 van de 2 filters 3 weken geleden vervangen is krijgt niet ineens een vergiftiging.

Ik ga na 3 keer doorlezen van het topic en zonder bevestiging met foto's voor een kruisbesmetting en die is alleen op te lossen met antibiotica.
 
jvz22 zei:
Bij Kruis besmetting heb ik ook gekeken niets uit kunnen halen.
Kun je vertellen waar je op hebt gelet om die conclusie te trekken?

~ Ivo
 
Ik heb totaal geen verstand van discusvissen, maar ik weet wel dat discussen uit Zuid-Amerika komen en Malawi's uit Afrika. Ik kan niet anders concluderen dan dat die verkoper een volstrekte idioot is..
 
Dat wisten we al Jacobus ;)

Ben benieuwd hoe het er nu voor staat!?
 
peterdenhaag53 zei:
Ben benieuwd hoe het er nu voor staat!?

Als het een onbehandelde kruisbesmetting is zijn alle discussen nu dood.

Als het een vergiftiging zonder behandeling is zijn alle vissen nu dood.

;(
 
Ik vrees dat je gelijk hebt Marc.

Zette dat bericht neer in de hoop dat de TS het verloop/afloop zelf zou melden.
 
Tja.....volgens ts was het geen kruisbesmetting,7 jaar ervaring wie ben ik dan om te zeggen....
Volgende keer toch maar doen.
 
Mondeo zei:
Tja.....volgens ts was het geen kruisbesmetting,7 jaar ervaring wie ben ik dan om te zeggen....
Volgende keer toch maar doen.

Tja, als het om schijven gaat heb ik vaak gelijk .... helaas :(
 
Marcje welke ziekte zorgt dan voor een dood binnen 24 uur? Het lijkt mij dat er dan al eerder symptomen moeten zijn geweest. Ik dacht voor ik discusvissen had altijd dat het zwakke beesten waren maar dat klopt helemaal niet.

De malawi cichlide moet er trouwens gewoon lekker uit. Zielig voor het beest om hem tussen de zuid amerikanen te stoppen.
 
Sterrekind zei:
Marcje welke ziekte zorgt dan voor een dood binnen 24 uur?
Marcje1968 zei:
Een goede flexi besmetting kan binnen 8 uur je hele bak uitroeien.
Flexibacter columnaris, als ik het goed heb. En anders horen we het van Marc.

~ Ivo
 
Ah, flexi is de afkorting van een ziekte, wist ik niet. Ben erg benieuwd, zal een fikse besmetting zijn als deze een gezonde discus in 24 uur tijd weet om te leggen. Het woord kruisbesmetting zegt toch alleen dat het gaat om een ziekte, toch niet specifiek 1 soort ziekte, of gaat het bij een kruisbesmetting altijd om dezelfde boosdoender?
 
Sterrekind zei:
Ah, flexi is de afkorting van een ziekte, wist ik niet. Ben erg benieuwd, zal een fikse besmetting zijn als deze een gezonde discus in 24 uur tijd weet om te leggen. Het woord kruisbesmetting zegt toch alleen dat het gaat om een ziekte, toch niet specifiek 1 soort ziekte, of gaat het bij een kruisbesmetting altijd om dezelfde boosdoender?

flexibacter columnaris is 9 van de 10 keer de boosdoener.
Trouwens bij vele ziekte's in aquaria.
Onderstaande links zouden eigenlijk door iedere aquariaan gelezen moeten worden !

http://www.discusclubholland.nl/news/6- ... ziekte-1-2

http://www.discusclubholland.nl/news/7- ... ken-deel-2

En als je goed leest kan het met een uurtje of 8 al bekeken zijn, afhankelijk welke variant je te pakken hebt.
Vroeger werd dit trouwens discuspest genoemd.

Doordat ik natuurlijk heel veel discus heb en er steeds bij komen heb ik regelmatig met kruisbesmettingen te maken, maar zelden sterft er nog een discus door :D
 
denk dat je malawi een virus heeft meegebracht. discussen zijn zeer gevoelig.
heb dat ooit gehad met een vis, van een andere winkel die ziek was geweest.(was beter) en toen in mn discus bak gedaan vervolg groot koppel red turkis en 2 blue turkis klein dood.
vis er uitgehaald ververst en geen last meer gehad. pfffffffffff
 
@ Mufin: lijkt me eerder een verkeerde bacterie en geen virus. Met behulp van Baktopur kan je dit bestrijden.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
dat was gedaan Jos. en apart gehouden . voordat ie de grote bak in ging(temporalis)
maar ik kan begrijpen hoe degene zich voeld.
 
Ok� , dat is prima dat je dat deed. Toch houd ik het idee dat de verkeerde bacteri�n ook in je grote bak zitten. Uit ervaring weet ik dat niet alle vissen er last van hoeven te krijgen maar dat bepaalde vissen er ziek van worden ( of erger) .

Bij dit soort zaken blijft het altijd moeilijk om de oorzaak te achterhalen en zou je eigenlijk bacteriologisch onderzoek moeten kunnen doen. En dan ook nog weten wat je met het resultaat daarvan moet.

Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan