betta kweekje van guppy5


Nee denk het niet, soms was het mannetje gestopt met omhelzen maar liet de vrouw wel nog eitjes vallen en raapte hij die eites ook op

Maar volgen wat ik heb gelezen op hobykwekers kun je moeilijk de zwarte puntjes zien door de verlichting?
 
Zie je pas na een tijdje, he.

Een kippe-ei is in het begin ook doorzichtig.bij schouwen.

na een paar dagen, zie je er een spinnewebje in.
 
De man is de eitjes nu aan het verplaatsen naar het nieuwe gedeelte van het schuimnest waar hij ze meer verplaatst , zo hebben de eitjes ook meer plaats want nu zitten ze allemaal op elkaar.
En omdat hij de eitjes verplaatst kan ik ook de ontwikkeling beter volgen :)
 
Zou niet teveel met je hoofd voor de bak hangen hoor ;) sommigen kunnen zich dan bedreigd voelen ( of bekeken :) lol) dan kunnen ze schuimnest helemaal verplaatsen en of wat minder Is, de zorg af laten weten of de eieren opeten.
Zou af en toe even gluren, soms werkt ook een stuk papier om je bak af te plakken ;)
 
Ga maar aventoe kijken hoor :)
 
Heb juist de eerste jongen gezien :D
Ze vallen er vaak uit maar ze zwemmen altijd naar boven en anders helpt de papa ook om ze terug in het nest te spuwen
 
De jongen hebben de nacht gehaald en er zijn minstens 30 jongen in het nest :)
 
Geweldig, leuk hoor ben benieuwd hoe het verloopt ;)
 
:)
Ben juist nog is gaan kijken naar de jongen en zie er nu veel meer
 
Leuk dat je nu jongen hebt hoor. Wat ga je ze voeren??
 
Fijngemaakt voer, artemia naupli�n en de eerste dagen zullen ze waarschijnlijk infusori�n eten die er al in het aquarium rondzwerven.

Hoelang moet je de man eigenlijk bij de jongen laten?
 
Tot ze vrijzwemmen, dus meestal na 2 dagen maar soms kan het nest zo groot zijn dat het iets langer duurt. Maar je ziet ze vanzelf horizontaal gaan.
 
Ik geef ze ook artemia en dat is prima en ze zijn er gek op.
 
Als ze vrij zwemmen zal ik ze waarschijnlijk de eerste dagen niet meer zien door de beplanting omdat de jongen erg klein zijn :)
 
De jongen zwemmen vrij en ze zwemmen meestal vooraan in het aquarium waardoor ik ze toch goed kan zien :)
 
De jongen zijn opeens verdwenen, geen idee waar ze naartoe zijn.
Ze aten en zagen er gezond uit zouden de garnalen misschien de jongen kunnen hebben gevangen en opgegeten?
Ook zie ik kleine grijze beestjes waarvan ik niet weet wat het is, misschien dat zei de oorzaak zouden kunnen zijn van de verdwijning van de jongen
 
Ik zou die grijze beestjes dan toch maar eens proberen uit te vangen en te achterhalen wat het is
 
De beestjes zijn verdwenen.


Heb een nieuwe bettaman nu en hij zit in een andere kweekbak.
Heb nadat hij een nest maakte een vrouw erbij gezet en nu leggen ze eitjes.
De vrouw raapt ze op en spuwt ze in groepjes in het nest, de man verspreid daarna de eitjes
 
Misschien zijn die kleine beestjes mosselkreeftjes. Die zijn verder niet schadelijk hoor. Ze komen ook regelmatig voor in garnalenbakjes namelijk.
Ben benieuwd wat er uit het nestje gaat komen en het is een mooi gezicht om de ouders zo bezig te zien.
Nadat alles achter de rug was heb ik wel altijd de vrouw uitgevangen en apart gezet. Daardoor kon de man zich volledig op het nest concentreren.
 
Vrouwtje vangen isniet moeilijk want ze zwemt altijd in mijn handen :p
En zal mosselkreeftjes eens opzoeken
 
Het nest is plots verdwenen naar de man waakte wel nog en normaal zouden er jongen moeten zijn dus heb even gezocht en zag er een boven mijn filter hangen, de rest hangt waarschijnlijk tussen de drijfplanten.
 
Ja dat is wel mogelijk dus. Leuk die kleintjes.
 
Na dat ene jong heb ik niks meer gezien :(
Man eruitgehaald en terug in de grote gezet.
Volgende maand misschien nog is proberen
 
Heb er toch terug eentje gezien :)
Zag al de hele week niks meer dus dacht dat er niks meer was
 
Zie nu opeens 2 jongen :)
 
De jongen zijn zo klein dat je heel goed moet kijken hoor!! Er zullen er vast dan meer zijn ;)
 
Vandaag 4 jongen getelt :)
 
De jongen groeien goed, is bijna dubbel zo groot als de andere.
Ze krijgen alleen stofvoer maar ze groeien er wel goed van :)
 
De jongen zijn nu 12 dagen.
Wanneer mag ik water verversen?
Er licht wa troep op de bodem en heb tot nu toe alleen het verdampte water bijgevuld
 

Terug
Bovenaan