betta kweekje van guppy5


G

guppy5

Guest
Ik heb mijn bettas juist betrapt.
Wat moet ik doen?
En wat krijg je als je halfmoon en crowntail kruist.
Het mannetje is blouw met rood en het vrouwtje mettalic :help:

Bedankt
 
bedankt!
 
Ik heb net gezien dat er nog 20-50 eitjes liggen in het nest :D
Mijn bettas haden elkaar blijkbaar gemist na een scheiding van 2 weken
 
Ja het is nu afwachten wat eruit gaat komen.
Het is natuurlijk wel leuk dat je jongen zal krijgen ;).
Succes met de kweek dus.
 
:)
Dit is mijn eerste betta.
Ik hoop dat er iets over blijft, ik heb al een klein bakje klaar gezet voor als er iets blijft leven ;)
Is een keer iets anders als guppen of zwaarddragers kweken :p
Het was niet eens de bedoeling om te kweken
 
Als je ze eenmaal hebt gehad dan wil je vast snel weer een nestje hoor.
Ik heb nu 2 nestjes gehad en ga binnenkort maar eens proberen om ze man en vrouw weer eens samen te zetten.
De man kun je vaak het beste na 7 dagen weghalen of de jongen overzetten. Soms gaat het ook goed hoor.
 
Als er jongen zijn worden ze overgezet want het is namelijk in mijn gezelschapsaquarium :)
Wat kan ik verwachten kwa vorm van de vinnen wat het mannetje is een crouwntail en het vrouwtje een halfmoon.

Bedankt om de titel aan te passen ;)
 
En het vrouwtje zit er nog bij , in 80cm zijn er wel genoeg schuilmogelijkheden veronderstel ik
 
Hoe zie je of de eitjes bevrucht zijn?
Hoelang duurt het voor ze uitkomen?
 
Ja in een 80 cm met schuilplekken zal het wel meevallen met de vrouw. Even een beetje op letten denk ik.
Je ziet vrij snel een klein puntje in de eitjes maar vaak is dat door het licht moeilijk te zien.
Ze komen binnen 48 uur dacht ik en dat is vrij snel hoor. Dan blijven ze eerst onder en naast et nestje zitten.
Ik heb voor alle zekerheid de man na 1 week eruit gehaald.

Het aanpassen was een kleine moeite hoor ;).
 
Het mannetje blijft toch de hele tijd onder het nest dus vrouwtje heeft geen last :)
Ik zag eerst niets meer dus scheen ik met het lampje op mijn gsm op het nest en toen zag ik ze wel, als er jongen zijn kan ik ze zo dus zien :)
Dit is het leukste aan deze hobby :p
 
Ja en ik vind zelf het hele leuke vissen om mee te kweken hoor.
Straks ga je na verloop van enkele weken wat kleur zien en dan mag je raden wat het gaat worden ;).
Nou ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen met de kweek.
 
;)
 
Ik ga de nachtverlichting deze nacht aan laten omdat ik bang ben dat de andere vissen het nest aanvallen.
 
Ik keek vandaag in het aquarium op de plek waar de eitjes zitten en ze zaten er niet meer, gelukkig had de man de eitjes gewoon verplaatst.
Soms zwemt er wel een corydora tegen het nest en komen er soms eitjes los, gelukkig brengt het mannetje ze snel terug in het nest en hersteld hij het nest.

Enkele eitjes worden wel opgegeten als hij niet snel genoeh is.
 
De eitjes worden al donkerder, het mannetje verdedigd en bewaakt het nest goed :)
 
Man bewaakt het nest
124961_0_82_img_20150402_162055.jpg

372438_0_82_img_20150403_071225.jpg

opgroei aquarium voor de kleintjes

673449_0_82_img_20150403_071736.jpg
982138_0_82_img_20150403_071732.jpg
 
De filter komt altijd los...
En we hadden geen kleinere verwarming meer liggen :mad:
 
Ik heb in 1 bakje ook dat de filter soms losraakt. Misschien raam goed schoonmaken of even nieuwe zuignapjes aan het filter kopen.
Dat de verwarming groot is dat is meer minder prettig om naar te kijken want als het water de temp heeft bereikt slaat hij wel uit en wordt het niet te warm.
 
Morgen rond de middag zouden de eieren moeten uit komen.
Er zijn er wel minder als gisteren.
Ik hoop dat er morgen nog een paar over zijn
Als ik een mannetje groot krijg ga ik hem bijhouden.
Ben benieuwd hoe dat ze er uit gaan zien.
Als het mislukt, hoelang moet ik dan wachten om opnieuw te proberen.
De nieuwe poging ga ik dan wel doen in een aparte bak.
 
Ik heb juist nog is in het nest gekeken en ik zag nog 20-30 eitjes.
Ik laat het licht branden deze nacht.
ik voer mijn andere vissen vaker zodat ze geen zin krijgen in de eieren, ik hoop dat dit de water kwaliteit niet te hard be�nvloed
 
Als de jongen er zijn hoe kan ik ze er dan uit zetten?
Kan ik bv:een bakje onder het nest schuiven om zo alle jongen te vangen?

Vriendelijke groeten guppy5
 
De man doet de eerste 2 dagen ook de zorg tot ze vrijzwemmen, ze hebben eerst nog een eidooier. Dat ze donkerder worden zegt dat het niet echt lang meer duurt voordat ze uitkomen. Meestal als er eitjes gelegd zijn Is dit binnen 24/36 uur, wel dan op 28 graden.

Heb je een sponsfiltertje?? Dan zou ik die eerder in je bakje doen als het filter wat er nu in zit. De ukken zijn echt innimini, en dan Is stroming minder gewenst. En ik ben dan ook bang dat er niet veel over blijft ;)
 
Ik heb geen sponsfiltertje, kan ik niet bv; de filter uit zetten en een luchtsteentje plaatsen en regelmatig verversen.
En de temperatuur is 27�c
 
Zou het kunnen dat er al eieren zijn uitgekomen want ik zie er bijna geen en het mannetje is agressiever geworden.
Het mannetje blijft toch niet waken als er niks meer is?
Als het mislukt is hoelang moet je dan wachten voor een nieuwe poging?
 
De eieren zijn ongeveer 30u geleden gelegd
 
Ik denk dat ik wel wat minder ga over houden ;)
Ik hou 1 of 2 bij dan.
Morgen ga ik ze vangen als er iets is.
Het vrouwtje heeft nog watblosse schubben na de ommhelzing
 
dus je gaat de andere uitgekomen vissen wegspoelen?
 
Hahaha mijn kweek collega, ikzelf heb ook zo'n identiek stukje op aquafora staan ( vroeger hobbykwekers)
Daar vanuit gaande moet je nu hele kleine staartjes zien hangen, het zijn echte speldeknopjes. Na verloop van tijd zie je ze ook omlaag en omhoog gaan. Zie video

https://m.youtube.com/watch?v=d4ItzYexL24
 
Wat betreft maar 1 of 2 overhouden, denk dat dat vanzelf wel gaat, als je deze visjes geen levend voer voert zijn er altijd uitvallers. Wat ga je overigens voeren aan de ukken?

Zou ze eerst rustig laten zitten en eerst lijken of je nog wat overhoud.
 
Ik heb heel fijn voer opgelost in water omdat ik geen levend voer heb.
En nee ik spoel niks door, ik verwacht niet dat ik er veel over houd
 
Je kan het met een spuitje eenvoudig bij ze spuiten nog hoor.
Artemia is als je het met een verwarming op 24 graden houdt in 24 uur klaar, maar ja dan moet je wel eitjes hebben ervoor ;).
 

Terug
Bovenaan