Betta kweek


Ik zat zelf ook te denken aan een schimmel.. maar binnen een dag een vin weggeschimmeld is wel erg vlug.
 
Kan ook velvet zijn, deze komt meer voor bij jonge vissen. Een breedbandmedicatie de kan werken maar je kan ook alles zo kwijtraken en zeker als je niks doet.
Veel amandelblad en verversen werkt ook maar dat vergt tijd.

Je pomp aanzetten en of erin laten hangen geeft een nitrietpiek,ook daar kunnen vissen niet tegen. Zoals gezegd dood materiaal in de bak is funnest voor jonge vissen.

Groeten uit Itali�!
 
nee nee de pomp staat niet ineens aan,
als je weet wat vinrot is, dan weet je ook wel wat ik bedoel met wit laagje denk ik!
echt op het eind van de aangetaste vinnetjes.
ik ververs nu het water nog, volgende week anders toch maar medicijnen..
ze overleven het iig nog!
 
Vinrot gaat echt niet over door water te verversen. Het is een bacteri�le infectie. Esha en Exit doen niets tegen vinrot!
 
hey jones bedankt voor je reactie, waar baseer je dit op?

ik heb hier in de buurt een erg professionele aquariumzaak zitten die me deze adviezen heeft gegeven.

nogmaals bedankt voor het constateren van een eventueel probleem, heb je ook een oplossing?

aangezien je de illusie wekt dat je weet waar je het over hebt!

bij voorbaat dank,
 
Jarenlange ervaring + dat Exit bedoeld is voor witte stip. Er zit niets in dat tegen bacteri�n werkt + dat de samenstelling van Esha2000 sinds de jaren 70 niet veranderd is waardoor (en door overmatig gebruik/misbruik) de meeste veelvoorkomende bacteri�n in aquaria er resistent voor zijn.

Ik zou je Colombo Bactyfec of Sera Baktopur adviseren. Dat zijn beiden erg goede middelen. Pas geleden heb ik de eerste nog met groot succes toegepast bij vinrot. :thumbs:
 
Thomba zei:
ik heb hier in de buurt een erg professionele aquariumzaak zitten die me deze adviezen heeft gegeven.
Ik heb je quote even verbeterd ;)

Goed dat je navraag doet. Succes met de behandeling.

~ Ivo
 
Multiculturele wil ook werken, daar heb ik goede ervaringen mee, en ja ik heb zeker ervaringen met vinrot.
Mijn opaques krijgen dit meestal als er minder weerstand is. Breedbandmiddel werkt wel alleen duurt het langer voor het aanslaat. Daarom gebruik ikzelf een natuurlijke oplossing, amandelblad en non-jodium zout. Gebruik zelf ook geen esha2000 maar multicura dus als het echt niet anders kan.

Normaal bij vinrot zie je raffelige randen met soms rood. Kan het zijn dat er al een doorzichtige waas aan het uiteinde zit?? Dat is vaak nieuw weefsel wat gegroeid is?
 
JA! ze leven nog, de vinrot lijkt erg ver verdwenen, een enkeling heeft een misvormt staartje overgehouden.

veel water verversen, ander pompje erin en afwisselend voeren heeft ze gered.
gelukkig geen medicatie aan te pas gekomen.

ze beginnen nu echt mooi op kleur te komen!
 
jaa ze doen het erg goed, voor de meeste heb ik een tehuis!

ik heb er nog zon'n 10 zitten die mogen worden opgehaald door de liefhebber!

kan ze ook kwijt bij mijn dierenwinkel in de buurt.

ik hoor het wel bij interesse.

stuur maar een prive berichtje!
 

Terug
Bovenaan