Betrouwbare en goede site aquariums


Mascha&Ivo zei:
Oh waar gaat het heen, ik zie nu dat er een besluit van de Staatssecretaris is, waarin onderscheid wordt gemaakt tussen honden en kattenvoer bestaande uit slechts slachtafval en het voer waaraan toevoegingen zijn gedaan:

"4.2 Honden- of kattenvoer
Slachtafvallen die gemalen of gesneden, in zakjes verpakt of in worstvorm, in de handel worden gebracht onder de benaming honden- of kattenvoer of een soortgelijke aanduiding, vallen onder de post (Ivo: het verlaagde BTW tarief). Dit geldt ook als maximaal 4% zetmeel als bindmiddel is toegevoegd. Als deze producten verdere bewerkingen ondergaan vallen zij niet onder de post. Voorbeelden van dergelijke bewerkingen zijn het toevoegen van groenten, mineralen, vitaminen, geneesmiddelen of het steriliseren en in blik of anderszins verpak-ken, om bederf te voorkomen."
http://www.bouwendnederland.nl/data/sit ... asting.pdf

Ik heb even gezocht en in Duitsland lijkt het 7% te zijn. Afhankelijk van het voer dus een verschil van 14%.

~ Ivo
Aha, dat verklaart een hoop. Thanks voor de verduidelijking!
 
Dan zullen ze in Duitsland misschien minder invoerrechten of belastingen moeten betalen?
Of zijn de verkoopsite 's daar dan zoveel groter dan hier in de lage landen zodat zij met een veel grotere massa kunnen aankopen?
Het moet toch ergens zitten dat deze een beetje tot veel goedkoper zijn dan in Nederland of Belgi�.
 
Zal een combinatie van factoren zijn. Als ik het goed heb liggen bijvoorbeeld de lonen in Duitsland ook lager dan in Nederland.

~ Ivo
 
Op die manier is het een groter verschil Ivo, maar ik zag op de Duitse site zo even geen percentage`s staan dus weet ik niet wat ze over hondenvoer rekenen.
Hier in NL inderdaad 21% maar weg gaan vanaf vandaag hotdogs eten, vallen ze dan onder de 6% :D
 
Back on topic

Zooplus is best betrouwbaar nooit problemen mee gehad
 

Terug
Bovenaan