Betrouwbare en goede site aquariums


F

Fishy233

Guest
Ik zou erg graag nog een bak erbij willen ( hoezo verslavend :) )?

Nu zou ik graag een bak van 80cm of groter willen hebben.
Ik ben niet zo moeilijk in type/model en wel of geen toebehoren.
En wel of geen 2de hands.

Wie weet goede sites en betrouwbare, waar je goedkoop nieuwe en of gebruikte aquariums kan bestellen/ kopen/afhalen?

Wie weet goede winkels in de buurt van Friesland, Groningen en of Drenthe, waar het zeker de moeite waard is om eens te kijken naar het aanbod?
Verder weg mag eventueel ook :)

Zag op enkele sites dat ze soms zelfs duurder zijn dan in een LFS, dus het loont zeker de moeite om prijzen te vergelijken, denk ik :)

Waarom online?
Nou wie weet scheelt het soms ook wel enorm en is er meer keus/aanbod.

Nadeel is denk ik als er iets is met de garantie, ook iets om rekening mee te houden, denk ik :)
 
bij pets place of pets en co hebben ze ook vaak leuke aanbiedingen. Of zooplus? (ook even op de duitse site kijken, scheelt soms een paar tientjes).
 
Marktplaats kan je best een bak kopen.
Wel eerst goed kijken. en wat je er bij krijgt.
 
Hoe gaat het met Renate?
Al wat beter?
 
Goldie83 zei:
bij pets place of pets en co hebben ze ook vaak leuke aanbiedingen. Of zooplus? (ook even op de duitse site kijken, scheelt soms een paar tientjes).

Bij Z**Pl*s betaal je bij de prijs in 88 euro aan verzendkosten ( las ik bij de meeste aquaria).
Dus dan moet het wel een hele goede aanbieding zijn :)
 
88 euro verzendkosten?? Verzenden is gratis vanaf 25 euro..... snap niet helemaal wat je bedoeld? (blond ;) )
 
Goldie83 zei:
88 euro verzendkosten?? Verzenden is gratis vanaf 25 euro..... snap niet helemaal wat je bedoeld? (blond ;) )

Moet je ff op hun site kijken en dan een aquarium aanklikken.
Dan helemaal onderaan, staat nog een lap tekst en daar staat het in.
Alleen bij de grotere aquaria volgensmij, niet bij die kleintjes.
 
oh ja ik zie het, had zelf ooit de rekord 800 daar besteld en daar betaal je dat niet voor idd.
 
Op z**pl*s.de betaal je maar 55 euro verzendkosten.
 
Ik blijf erbij dat dit een goede deal is voor een meterbak + meubel ;)
 
das een mooie deal idd. Volgens mij kost de dubai 100 incl verlichting en filter ook 199 euro (met kast). Bij pets en co..... en kun je een mooie korting krijgen op het buitenfilter als je het binnenfilter achter laat. Heb de 120 met kast voor 299.... vond ik ook niet duur.
 
SaskiaZ zei:
Ik blijf erbij dat dit een goede deal is voor een meterbak + meubel ;)

Welke deal en welk aquarium bedoel je dan?
 
moet je op het woordje dit klikken....
 
Red Biker zei:
Op z**pl*s.de betaal je maar 55 euro verzendkosten.

Ik heb net zelf 88 euro zien staan.
Misschien hangt het er ook vanaf van de grootte enzovoorts?
 
Zit er wel een stabilisatiestrip in bij dit aquarium?

Is dit Hagen hetzelfde als MP-Aquaria?

Lijkt opzich wel leuk, maar moet je ook los nog een filter en verwarming kopen.

Ik ken het merk verder niet, zijn het goede aqua's en hoe gaat het met de garantie als je via een website koopt?
Straks komt hij gebroken aan in de doos ofzo :)
 
Hagen heeft als merken o.a. Fluval (van de fluval edge enzo) en Marina, wellicht zegt je dat meer. Verder staat mijn review in dat draadje dat ik aangaf.

En het is nu juist zo fijn dat er geen binnenfilter ingekit zit! Betaal je daar ook niet voor, en kun je meteen zonder geknutsel een fatsoenlijk filter erop zetten. En als je wilt een achterwand erin zonder die rare hoek erin, kun je tenminste van ieder gewenst merk kopen zonder moeilijk te hoeven snijden.

Strip zit aan de onderkant, is zo'n zwevende bodem (net als juwels tegenwoordig hebben).

Als je via pet's place koopt heb je gewoon via pet's place garantie. Hij wordt met een bezorgdienst gebracht, niet met de post. Kun je uitpakken als de bezorger erbij staat... Of anders laat je hem toch bij de pet's place afleveren als je dat liever hebt? Of de pet's place hem laten bestellen, denk dat dat nog 8 euro verzendkosten scheelt ook.
 
SaskiaZ zei:
Verder staat mijn review in dat draadje dat ik aangaf.

Ik keek eerst alleen naar de link naar PetsPlace en had nog niet verder gelezen.

Die kap moet er dus helemaal af als je erbij wilt?
En die openingen voor, zijn die af te sluiten?
 
De voorste strook (+/- 10cm) klapt open langs de hele voorkant, net zoals bij bv akvastabil. Nu is dit plastic natuurlijk en geen metaal, dus zelf even terugklikken bij het sluiten. Of niet, maar dan gaat mijn kat ermee zitten klepperen :rolleyes:

De lichte vlakken zijn niet open, is matwit plastic. Zijn een soort skylights ofzo (beetje apart design wel) maar ze zijn iig handig te gebruiken als handvat om de voorklep open te maken.
 
Fishy ik had het over hun duitse site. Die is niet alleen met de verzendkosten maar ook met diverse produkten goedkoper dan hun nederlandse site.
 
Red Biker zei:
Fishy ik had het over hun duitse site. Die is niet alleen met de verzendkosten maar ook met diverse produkten goedkoper dan hun nederlandse site.

Ik controleerde even mijn hondenbrokken maar deze zijn gewoon 11,- euro goedkoper in Duitsland???
Maar waarom dit grote verschil?
 
Daf-Truckie zei:
Red Biker zei:
Fishy ik had het over hun duitse site. Die is niet alleen met de verzendkosten maar ook met diverse produkten goedkoper dan hun nederlandse site.

Ik controleerde even mijn hondenbrokken maar deze zijn gewoon 11,- euro goedkoper in Duitsland???
Maar waarom dit grote verschil?

Misschien BTW of invoerrechten die voor Duitsland goedkoper zijn dan voor Nederland?
 
Mijn kattenbrokken zijn ook 15 euro goedkoper op de duitse site en gratis verzenden..... dus bestel dan ook altijd via de duitse site.
 
Goldie83 zei:
Mijn kattenbrokken zijn ook 15 euro goedkoper op de duitse site en gratis verzenden..... dus bestel dan ook altijd via de duitse site.

Dan heb je Visa nodig toch ofzo?
 
Red Biker zei:
Fishy ik had het over hun duitse site. Die is niet alleen met de verzendkosten maar ook met diverse produkten goedkoper dan hun nederlandse site.

:thumbs:
 
paypal reuze handig! Heb geen visa oid, begin ik ook niet aan.
 
Daf-Truckie zei:
Red Biker zei:
Fishy ik had het over hun duitse site. Die is niet alleen met de verzendkosten maar ook met diverse produkten goedkoper dan hun nederlandse site.

Ik controleerde even mijn hondenbrokken maar deze zijn gewoon 11,- euro goedkoper in Duitsland???
Maar waarom dit grote verschil?

Onze BTW schaal is hoger. van 19 % naar 20-21 %.
Ze hebben weer geld nodig, na de Griekenland Blamage 63 Miljard.
 
@Fishy, Nee hoor geen Visa nodig, je kan zelfs betalen met acceptgiro binnen 14 dagen.

@Bertus, ja dat verschil is er inderdaad maar dat scheelt geen 11 euro op dit bedrag.
 
Daf-Truckie zei:
@Bertus, ja dat verschil is er inderdaad maar dat scheelt geen 11 euro op dit bedrag.
en toch, zou in de BTW wel degelijk een flink verschil kunnen zitten.

in NL geldt dat voor dierenvoeder voor dieren waarvan wij vinden dat we het niet kunnen eten (honden en kitten o.a.) het verlaagde tarief niet geldt, zoals dat voor voer voor dieren waarvan we wel vinden dat we die kunnen eten (kippen en konijnen o.a.) het verlaagde tarief geldt.

Als Duitsland daar anders over denkt heb je een verschil van 12% (19 en 7). Scheelt een slok op een borrel.

~ Ivo
 
Dat dacht ik dus ook altijd, maar laatst zag ik op de factuur dat over mijn kattenvoer een tarief van 6% wordt berekend (www.lotgering.nl).
 
Oh waar gaat het heen, ik zie nu dat er een besluit van de Staatssecretaris is, waarin onderscheid wordt gemaakt tussen honden en kattenvoer bestaande uit slechts slachtafval en het voer waaraan toevoegingen zijn gedaan:

"4.2 Honden- of kattenvoer
Slachtafvallen die gemalen of gesneden, in zakjes verpakt of in worstvorm, in de handel worden gebracht onder de benaming honden- of kattenvoer of een soortgelijke aanduiding, vallen onder de post (Ivo: het verlaagde BTW tarief). Dit geldt ook als maximaal 4% zetmeel als bindmiddel is toegevoegd. Als deze producten verdere bewerkingen ondergaan vallen zij niet onder de post. Voorbeelden van dergelijke bewerkingen zijn het toevoegen van groenten, mineralen, vitaminen, geneesmiddelen of het steriliseren en in blik of anderszins verpak-ken, om bederf te voorkomen."
http://www.bouwendnederland.nl/data/sit ... asting.pdf

Ik heb even gezocht en in Duitsland lijkt het 7% te zijn. Afhankelijk van het voer dus een verschil van 14%.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Oh waar gaat het heen, ik zie nu dat er een besluit van de Staatssecretaris is, waarin onderscheid wordt gemaakt tussen honden en kattenvoer bestaande uit slechts slachtafval en het voer waaraan toevoegingen zijn gedaan:

"4.2 Honden- of kattenvoer
Slachtafvallen die gemalen of gesneden, in zakjes verpakt of in worstvorm, in de handel worden gebracht onder de benaming honden- of kattenvoer of een soortgelijke aanduiding, vallen onder de post (Ivo: het verlaagde BTW tarief). Dit geldt ook als maximaal 4% zetmeel als bindmiddel is toegevoegd. Als deze producten verdere bewerkingen ondergaan vallen zij niet onder de post. Voorbeelden van dergelijke bewerkingen zijn het toevoegen van groenten, mineralen, vitaminen, geneesmiddelen of het steriliseren en in blik of anderszins verpak-ken, om bederf te voorkomen."
http://www.bouwendnederland.nl/data/sit ... asting.pdf

Ik heb even gezocht en in Duitsland lijkt het 7% te zijn. Afhankelijk van het voer dus een verschil van 14%.

~ Ivo

Dit gaat over bepaald voer,
hoe zit het dan met de aquaria, filters en alles dat eromheen hangt?
 
21%, want staat niet genoemd (en valt niet onder omschrijvingen) in tabellen I en II behorende bij de Wet op de omzetbelasting 1968. De eerste tabel bevat goederen en diensten waarvoor het verlaagde tarief van 6% geldt (denkfout gemaakt door veel Nederlanders = 6% voor normaal en 21% voor luxe; het is juist andersom 21% is standard) of het 0% tarief (zeg maar export en vergelijkbare handelingen, plus een paar losse posten).

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002629/v ... 013#TabelI
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002629/v ... 13#TabelII

Hoe het met visvoer zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed dat daaraan in de meeste zo niet alle gevallen te veel bewerkingen aan zijn gedaan om nog weg te komen onder een beschrijving als hierboven bij het honden- en kattenvoer, als het al ging om 'slachtafval' en dan ook nog van de juiste dieren.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan