Bestrijden van “zeldzame” slijmzwam


Ik mag het hopen ;):D

Kijk eens goed naar de foto (of meer foto's online)...
Het is eigenlijk een kunstwerkje, spontane kunst van de hand van moeder natuur!!

Het lijkt wel kant! Zo schattig en mooi!
En ook nog eens onschadelijk voor plant en dier!
Wat wil je nog meer?

En dat wil je "nuken" met chemische middeltjes?
Je gaat toch ook geen kernproeven doen op ongerepte en paradijselijke eilandjes rond Hawai?
Of wacht eens even... :juggle:
Dang, now i remember... :'(

:D:D
 
De aarde heeft in zijn miljoenen jaren van bestaan al grotere klappen gehad dan dat,

Mja, de nucleair vervuilde zones denken daar de komende paar honderd jaar toch enigszins anders over denk ik...
:br: :D :sorry:

De big bang was bvb inderdaad een heviger klap maar die globale opdoffer bracht tegelijkertijd ook nieuw leven en nieuwe kansen met zich mee.
Veel "natuurrampen" verschuiven de balans, veranderen het evenwicht maar hebben dikwijls ook hun functie of/en hun oorzaak.

De "scheppende kracht" van radioactiviteit, de functionaliteit van nucleaire straling (zowel op korte als op lange termijn) is tot nader order niet echt aantoonbaar ... Het is moeilijk om daar iets positiefs in te vinden, om daar positieve gevolgen aan te koppelen...
;)

en het is niet onmogelijk dat dit toen gevormd is, of onlangs, who knows?

Hehe!
Toch lijkt het me te mooi en te vredelievend om een product te zijn van onze "onnatuurlijke" atoomspelletjes...
Want ik denk nog steeds dat kernproeven en nucleaire straling/vervuiling niet echt "scheppers" zijn, eerder het tegenovergestelde vrees ik...

En stel dat er toch "iets"/"een levensvorm" zou ontstaan, bijvoorbeeld uit de nucleaire vaten op de bodem van de Noordzee, temidden het verloren Fukushima of op een idyllisch doch zeer radioactief eilandje ergens ter zee....
.... wel, in dat geval zou het me toch extreem verbazen mocht een onschuldig en schattig ogend organisme het levenslicht zien.
Ik verwacht dan eerder the ultmate evil, voer voor een blockbuster met catchy titel, iets als:

"'Cthulhu meets Godzilla meets Alien meets Predator (thx Théa!!)' goes on a global and epic manhunt!"
:D:D;)
 
Laatst bewerkt:
En stel dat er toch "iets"/"een levensvorm" zou ontstaan
Er vanuit gaande dat er slechts 1 oerknalletje is geweest zal de samenstelling van de dichtstbijzijnde planeet gelijk zijn als deze enige miljoenen lichtjaren hier vandaan, mogelijk wat anders ontwikkeld, dus zullen net als deze zwam/wier of wat het ook is uit dezelfde bouwstenen bestaan.
Maar we dwalen wat of geloof ik :D
 
Er vanuit gaande dat er slechts 1 oerknalletje is geweest zal de samenstelling van de dichtstbijzijnde planeet gelijk zijn als deze enige miljoenen lichtjaren hier vandaan, mogelijk wat anders ontwikkeld, dus zullen net als deze zwam/wier of wat het ook is uit dezelfde bouwstenen bestaan.


De ware "alien", de echte "buitenstaander" is uiteindelijk dus de nucleaire verontreiniging, niet de zwam!! :)
Want de radioactieve schade is onnatuurlijk, het is "man-made damage" in zijn pure vorm (slechts één van de vele "man-made" global problems trouwens maar dit terzijde).
En net doordat wij het gemaakt hebben is het zo gevaarlijk vrees ik...

Maar we dwalen wat of geloof ik :D

Inderdaad... Sorry daarvoor.
Maar ja, het is @Cédric Vleminckx zijn fout!
Just don't blame the slime mold... Leave the slime mold alone!
It's innocent, beautiful and friendly...
;):engel:
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet Predator:deal::D

Ik kwam er echt niet op (ik zocht effectief specifiek naar "Predator") en koos dan maar de minder passende Terminator...
Stilletjes hopend op jouw interventie dmv een vrijblijvende doch briljante suggestie ter verbetering van de beeldspraak. :petjeaf:
En ja hoor! Théa to the rescue!
Baywatch stylee!!
:D:rolleyes:

Bedankt daarvoor, ik heb het net op tijd nog kunnen aanpassen via edit!
Vlotjes! :thumbs:
 
Als je een klein beetje plek in je bak hebt, zou je de slijmzwam heel makkelijk biologisch ( het magische woord van vandaag) kunnen bestrrijden. de Trichogaster trigogaster ( Blauwe Spat) is verzot op de slijmzwam, blijft niks van over vreet er de hele dag aan!
 
Aha, weer wat geleerd.
Dat was dus slijmzwam dat in mijn bak zat.
Ik heb aan van alles gedacht wat het kon zijn.
Van een eierenstreng van slakken tot alg en plantjes.

Wel, het is weer weg.
En ik heb niets speciaals gedaan.

"Zalig zijn de ontwetenden van geest.":D
 

Terug
Bovenaan