bak 40*20*25


Status
Niet open voor verdere reacties.
S

superaatje

Guest
Hey allemaal,

Ik heb nog een bak met de afmetingen 40*20*25
Hier zou ik graag het volgende mee doen:

-x aantal vuurgarnalen
-een paar (gele) appelslakken
-1 of 2 Corydoras Habrosus / Dwerg Pantsermeerval
-planten (ik weet nog niet welke)
Ik weet niet of dit kan.
Ook zou ik graag als bodem zwart zand nemen.
En misschien een domme vraag maar is een voedingsbodem nodig en moet je het dan onder het zand doen, zijn er ook andere opties voor een voedingsbodem?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en tips kunnen geven.
 
Corydoras wordt aangeraden deze te houden in een groep, dus minimum zo'n 7 stuks.

Maar voor jou bakje is dit onmogelijk, dus cory's zullen er niet in komen.
 
C�dric Vleminckx zei:
Corydoras wordt aangeraden deze te houden in een groep, dus minimum zo'n 7 stuks.
En dat zou ik niet doen in zo'n klein bakje.
De rest van het bestand lijkt me prima.
en nee, een voedingsbodem is niet nodig, en wordt hier zelfs afgeraden, omdat het kan rotten.
 
MaestroCygni zei:
C�dric Vleminckx zei:
Corydoras wordt aangeraden deze te houden in een groep, dus minimum zo'n 7 stuks.
En dat zou ik niet doen in zo'n klein bakje.

Inderdaad, dus dit gaat dan ook niet meer verder met de cory's.
Was ik er nog vergeten bij te schrijven, ga dit gelijk even doen.
 
ahh
Moeten Vietnamese Danios in groep worden gehouden?
 
Het beste wel maar zijn ook niet geschikt voor je bakje.
In een bakje van bruto 20 liter kan je het beste enkel garnalen houden.
 
Helemaal met John eens.
 
ok
 
Wart nog kan is 1 enkele Betta, maar persoonlijk vind ik dat ook niet ruim. Wel ken ik leden die ook wel met ze kweken zelfs en ze ook houden in die kleine bakjes van 10 en 20 liter.
Dus dat is nog een optie eventueel.

Of een groepje Minions :D :D ;).
 
of
5-6 corydoras pygmaeus
6-8 hyphessobrycon amandae, klausewitzia ritae, boraras soort.

wel zijn hier de meningen over verdeeld of dit wel of niet kan (ik vindt van wel)
 
udomritthiruj zei:
of
5-6 corydoras pygmaeus
6-8 hyphessobrycon amandae, klausewitzia ritae, boraras soort.

wel zijn hier de meningen over verdeeld of dit wel of niet kan (ik vindt van wel)
In die veredelde vaas kunnen deze visjes niet ook al zijn ze klein.

Dit is dan een betere keuze. ;)
UpHp906uNRfOC7cccHsI8mOWDOess7IL.jpeg
 
Ik vind dat een 30 of nog liever een 40 liter bakje iets anders is voor hele kleine visjes maar 20 liter is echt te weinig hoor. Daar hou je rond de 17 ltr van over zo ongeveer.
 
Botia zei:
udomritthiruj zei:
of
5-6 corydoras pygmaeus
6-8 hyphessobrycon amandae, klausewitzia ritae, boraras soort.

wel zijn hier de meningen over verdeeld of dit wel of niet kan (ik vindt van wel)
In die veredelde vaas kunnen deze visjes niet ook al zijn ze klein.

Dit is dan een betere keuze. ;)
m-MCvDhE_BfuxH5b-NKEPX6XggYjmCnV.jpeg

Volgens mij heb jij deze bos al eerder weggegeven Botia :D ;).
Maar ja, je hebt wel gelijk.
 
udomritthiruj zei:
of
5-6 corydoras pygmaeus
6-8 hyphessobrycon amandae, klausewitzia ritae, boraras soort.

wel zijn hier de meningen over verdeeld of dit wel of niet kan (ik vindt van wel)

Zou jij geen advies meer willen geven, mensen raken hiervan in de war.
 
er wordt gevraagd of er kan worden geholpen met zijn visbestand. ik geef hierover gewoon mijn mening en die heb jij te respecteren net zoals ik die van jou respecteer. als ik andere maatstaven gebruik dan het 'gewone' mag dat worden gezegd, maar ook mijn mening telt.

on topic: wat ik heb gezegd blijf ik achter staan, maar omdat ik anders hete hele forum over mij heen krijg, neem ik het toch maar terug. wat ik wel jammer vindt want zo werken we in Nederland volgens mij niet...
 
udomritthiruj zei:
er wordt gevraagd of er kan worden geholpen met zijn visbestand. ik geef hierover gewoon mijn mening en die heb jij te respecteren net zoals ik die van jou respecteer. als ik andere maatstaven gebruik dan het 'gewone' mag dat worden gezegd, maar ook mijn mening telt.

on topic: wat ik heb gezegd blijf ik achter staan, maar omdat ik anders hete hele forum over mij heen krijg, neem ik het toch maar terug. wat ik wel jammer vindt want zo werken we in Nederland volgens mij niet...

Misschien een idee dat je dan uitlegt WAAROM jij vindt dat dit bestand wel zou kunnen in zijn maat bak(je).
 
udomritthiruj zei:
er wordt gevraagd of er kan worden geholpen met zijn visbestand. ik geef hierover gewoon mijn mening en die heb jij te respecteren net zoals ik die van jou respecteer. als ik andere maatstaven gebruik dan het 'gewone' mag dat worden gezegd, maar ook mijn mening telt.

on topic: wat ik heb gezegd blijf ik achter staan, maar omdat ik anders hete hele forum over mij heen krijg, neem ik het toch maar terug. wat ik wel jammer vindt want zo werken we in Nederland volgens mij niet...

Het gaat om een heel klein bakje waar eigenlijk geen vis in hoort op misschien een Betta na. Dan ben ik ook wel benieuwd wat jou motivatie is dat dit wel kan (net al Pjotr dus).
Iemand advies geven is prima natuurlijk maar als de TS dit zou gaan houden in zijn bakje dan krijgt hij heel snel problemen hiermee namelijk.
 
Wat is er mis met garnaaltjes? Zijn ook hartstikke leuk!
 
zeker als je ze tegenwoordig ziet.

Mooier dan vissen,hoor.

Pinto,s , tijgers ,sakura,s.

Als die eieren hebben, heb je er gelijk een 20-30 bij.

Zie ik hier wel,zo zag ik niets, nu vol met tijgers van 0,8 mm.
 
Kijk maar eens bij GErrit.
Gerrit's Nano Cube 30 (Gerritn) door MaFlodder
 
Garnalen zijn zeker leuk en vandaar dat wij ook alweer 4 bakjes met garnalen hebben staan hier ;).
Die kunnen dan ook prima in zo n bakje als wat de TS heeft staan.
 
jessicapilon zei:
Garnalen zijn zeker leuk en vandaar dat wij ook alweer 4 bakjes met garnalen hebben staan hier ;).
Die kunnen dan ook prima in zo n bakje als wat de TS heeft staan.

Amai, gaat precies prima met de garnalen bij jullie! ;)
 
Ik heb in een eigen topic al geprobeert uit te leggen waarom. En wil hier ts zijn topic niet verder mee willen vervuilen.
Maar ik ben eigenlijk wel klaar met het forum. Blijkbaar wordt mijn mening niet gewaardeerd en begrepen. Dus ik zal niets nieuws meer plaatsen. Wel jammer maargoed....

Ts sorry voor de moeilijkheid. Je mag doen waar je zin in heb, maar volgens de mensen hier moet je er bloemen of een 7-8cm lange! Betta in stoppen. Mij is het een raadsel maargoed. Dit is aan u

Het gaat u goed, en van mij is dit forum af.
 
Jammer joh,misschien als je hier wat langer rondleest zou je het verschil kunnen leren tussen drukke visjes en een Betta bv ;)
 
Seabait zei:
Jammer joh,misschien als je hier wat langer rondleest zou je het verschil kunnen leren tussen drukke visjes en een Betta bv ;)

+1

Het is duidelijk niet alleen het formaat van de vis die een rol speelt.
Daarbij heb ik ook al aangegeven dat ik zo n bakje eigenlijk wel krap vind voor een Betta maar het kan wel en er zijn er voldoende die hier een Betta in huisvesten. Zelf heb ik ze in minimaal 30 liter zitten.
 
nou nog een laatste keer proberen dan...
ik vindt het ronduit debiel dat een betta van 7cm er wel in zou moeten kunnen, en een schooltje tetras of corys van 2cm niet. ik weet heel goed dat een betta een rustige vis is, en heb al meer dan 10 jaar ervaring met vele vissen, maar snap nog steeds niet waarom een tetra van 2cm niet in een 40cm bak past, en een tetra van 12cm tevreden moet zijn met een meterbak. en de activiteit van deze vissen is echt niet zo enorm verschillend, dus in mijn ogen is dit allemaal voor eigen gewin, en om nieuwkomers in de hobby af te schrikken.
een vis zal altijd de volledige baklengte gebruiken,of hij nou in een 20 liter bak zit of in een 20000 liter bak!

ik ga lekker door met de hobby op mijn manier, en heb naar mijn idee grote krachtige vissen, veel jongbroed, en hoewel het lastig aan ze te vragen is blije vissen.
het gaat u goed, en ik ben klaar met het ...... aquaforum
 
udomritthiruj zei:
nou nog een laatste keer proberen dan...
ik vindt het ronduit debiel dat een betta van 7cm er wel in zou moeten kunnen, en een schooltje tetras of corys van 2cm niet. ik weet heel goed dat een betta een rustige vis is, en heb al meer dan 10 jaar ervaring met vele vissen, maar snap nog steeds niet waarom een tetra van 2cm niet in een 40cm bak past, en een tetra van 12cm tevreden moet zijn met een meterbak. en de activiteit van deze vissen is echt niet zo enorm verschillend, dus in mijn ogen is dit allemaal voor eigen gewin, en om nieuwkomers in de hobby af te schrikken.
een vis zal altijd de volledige baklengte gebruiken,of hij nou in een 20 liter bak zit of in een 20000 liter bak!

ik ga lekker door met de hobby op mijn manier, en heb naar mijn idee grote krachtige vissen, veel jongbroed, en hoewel het lastig aan ze te vragen is blije vissen.
het gaat u goed, en ik ben klaar met het ...... aquaforum
dat je de term 'debiel' meent te moeten hanteren nodigt nu niet bepaald uit verder te lezen of je verder serieus te nemen...
 
Mja, er is zijn duidelijke no fly zones (bv. een goudvis zet je niet in een bak van 10 liter), maar er is ook een grijze zone waar wel wat kan.

Die Amerikanen bv. durven wel eens meer kleinere bakken gebruiken voor bepaalde vissen dan wij.

Wij kijken er dan lekker op neer, maar uiteindelijk zou je dan eerst in kaart moeten brengen of hun vissen minder lang leven, meer ziektes verkrijgen of gewoon nog maar abnormaal gedrag vertonen.

Wie heeft die cijfers? Niemand wellicht.

Als zij vergelijkbare resultaten halen met hun kleinere bakken, dan moeten wij er ook niet op neerkijken.

Ik snap soms ook niet waar de zekere strengheid vandaan komt. 10 x 5 cm vissen die graag rondzwemmen, daar zal niemand het doorgaans lastig mee hebben om ze in een 1 meter bak te kappen.

Maar 10 x 2 cm vissen, met een vergelijkbaar gedrag in een 60 cm stoppen, kan dan h��l stellig weer niet.

Dat zal af en toe effectief wel zo zijn, maar m.i. is er toch ook gewoon veel invulling en voorkeur dat erbij komt kijken.
 
Ik snap het toch niet meer, ik lees hier nu al 10 jaar mee en ik heb met de jaren alles zien veranderen, alle bakken moeten telkens maar groter en groter worden, en oke, dat kan fijn zijn.
Maar als men nu al geen visjes meer kan houden in een bak van 40x20x25 dan smijt alle bakken maar in de vuilbak of steek dan in de 2m bakken ook enkel maar garnalen, want dan is elke bak te klein.

Ik ben het daarom voor een deel met udomritthiruj eens, en in dit formaat van bakje kan je wel een groepje kleinbijvende soort zetten.
Neem nu bv. de Boraras maculatus, deze visjes blijven kleiner dan de meeste garnaalsoorten die toch in dit bakje zouden mogen zijn, en dan meestal met veel meer dan de visjes. ;)
 
In zulke kleine visjes blijkt dat de Boraras maculatus amper zwemt. Zet je ze in een 60cm bak dan blijken het opeens hele actieve zwemmers. Is het dan wenselijk om ze in zo'n klein bakje te zetten?

Wanneer ga je, je altum ophalen? :D http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1833362
 
Botia zei:
In zulke kleine visjes blijkt dat de Boraras maculatus amper zwemt. Zet je ze in een 60cm bak dan blijken het opeens hele actieve zwemmers. Is het dan wenselijk om ze in zo'n klein bakje te zetten?

Natuurlijk is een 60cmbak beter, 1 meterbak beter, 2 meterbak beter, 4 meter nog beter en 6 meter nog beter, groter zal altijd beter zijn, daar twijfelt volgens mij niemand aan.

Hebben de Boraras maculatus voldoende schuilplaatsen tussen de planten of kienhout kan dit perfect, of neem nu de Boraras brigittae deze is nog zo'n soort die volgens mij gemakkelijk in een 40cm bakje kan.

Komaan zeg, even serieus blijven.
 
Jelle Touwen zei:
udomritthiruj zei:
of
5-6 corydoras pygmaeus
6-8 hyphessobrycon amandae, klausewitzia ritae, boraras soort.

wel zijn hier de meningen over verdeeld of dit wel of niet kan (ik vindt van wel)

Zou jij geen advies meer willen geven, mensen raken hiervan in de war.

Ik vind het wel spijtig dat als je niet mee loopt in het rijtje en je het ook aangeeft je op deze manier te horen krijgt dat je geen advies meer mag/moet geven, waarom dient een forum dan voor?

Had je dan niet beter gevraagd waarom hij het wel vind dat het kan? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan