Azië biotoop van Jurgend71


Mooie bak en mooie vissen. Zijn de paradijs vissen 2 mannetjes dan wordt het omruilen. Het gedrag van een paartje is zeer mooi.

Gr. John. :petjeaf:
 
aquaria17 zei:
Erg mooie bak! Zitten nu wel erg veel drijfplanten in of niet? Lijkt wel een beetje donker te worden daar achterin.
Die kuhli's heb ik ook, zijn echt leuke bodembewonners, met veel beplanting en hout zijn ze inderdaad niet echt schuw meer : )


Ja...er is veel drijfplant aanwezig...maar denk dat er nog licht genoeg is..binnenkort ga ik wat moeten verwijderen...groeit als kool :D
mijn licht was te fel...daarom drijvers geplaatst maar moet natuurlijk zorgen dat het niet te donker wordt..de vissen hebben het wel graag en komen mooi op kleur.. :daisy:
 
:daisy: vandaag de parel danio's gaan ophalen (20st) en ook 10st. mini japonica garnalen..eindelijk..

binnenkort ga ik proberen foto's te nemen van de parel danio's en de andere.. :foto:

wordt vervolgt

mvg
Jurgen
 
Raar..ik kan nergens nog de mini Japonica's bespeuren.. :S
of zouden ze zich zo goed verstoppen?
 
die kunnen zich heeeeel goed verstoppen! :)
komt vast wel goed.
 
Heb eindelijk wat tijd gevonden om een paar nieuwe foto's te nemen..de nieuwe bewoners dus de Rasbora Galaxi's alias parel danio's zijn moeilijk om scherp op beeld te krijgen..heb veel geduld moeten hebben.. :juggle:
maar het is gelukt min of meer :stom: ..hier komen ze :D :foto:

een paar van de paradijsvissen.. :thumbs:

_DSC0837.jpg


_DSC0838.jpg


_DSC0879.jpg


dan de parel danio's

_DSC0885.jpg


_DSC0889.jpg


_DSC0886.jpg


_DSC0897.jpg


_DSC0935.jpg


wordt vervolgd.. :thumbs:
 
Mooi hoor, hoe gaat het nog met badissen ? Aijn die al nest aan het maken ?
Ik heb er hier nog altijd een 10-tal zitten en ze hebben al elk hun 'klein' territorium ingepalmd.
 
hey Frederik :thumbs: ze doen het super, zwemmen al goed rond enz..hun kleuren komen ook al mooi..het zijn echt interessante visjes om bezig te zien..ze zitten veel tussen de Vallisneria beplanting maar komen toch ook veel naar voor.. :thumbs:
als ze al nest maken weet ik niet..nog niets gemerkt..
ik heb gelezen dat u gaat proberen parels te kweken ook..zal wel lukken.. :petjeaf:
 
Ja zou wel leuk zijn, ik heb er 10 bijgekocht van shrimpkings, maar die zijn nog maar half zo groot als mijn 'oude', dus zal wel nog even duren.
Ik ga er zowieso eens een paar apart zetten, want waar ze nu zitten wirden de eitjes geroofd.
Blij dat de badissen het goed doen. Leuke foto's ook, waar heb jij je pareltjes gehaald ? PD ?
 
ik heb ze ook van shrimpkings..20stuks.. :daisy: :D en ze zijn inderdaad heel klein nog;;
 
Ja maar voor die prijs, :-D
 
Leuk om je viskeuze te zien. Geeft me inspiratie en motiveert om goed te zoeken naar de juweeltjes onder de vissen.
Ga je nog verder iets veranderen aan de indeling. Bv de CO2-reactor wegwerken?
 
Prachtige foto's. Zo krijg ik mijn parels niet vastgelegd haha.
 
even een update want er is al heel wat gebeurd... vallen en opstaan.. probleem gehad i.v.m. zweef alg die ik probeerde weg te krijgen middels diverse middelen en dit had zijn wonden nagelaten in de bak.. o.a.vissterfte ( 2kuhlii's en heel de school parel danio's) raad gevraagd aan leverancier en ze waren niet ziek, het kwam gewoon door de diverse behandelingen voor de zweef alg dat de vissen niet of moeilijk eten vonden en erg verzwakt waren.. op aanraden van de leverancier heb ik dan een multi vitamine kuur gegeven en inderdaad de vissen kregen een boost en waren terug levendig, en gezond.. ben blij.. :thumbs:
ook planten hebben het loodje gelegd.. en heb deze ondertussen terug aangeplant.. :engel:
dit kwam doordat de bak voor langere tijd verduisterd geweest is...
heb het uiteindelijk opgelost met een UVC unit van 5watt aangesloten op een externe filter (JBL CristalProfi Greenline buitenfilter e901) dus de interne filter is er ook uit.. en ben content.. veel beter.. :petjeaf:

ondertussen wat nieuwe bewoners geplaatst

- 5x Japonica garnalen
- 2x atyopsis moluccensis (mantisgarnaal)
- 2x Homaloptera orthogoniata (saddelback loach)

dit zat er nog in
- 2x Macropodus Opercularis albino
- 1x badis badis
- 9x puntius titteya (sherry barbelen)
- 2x Pangio Kuhlii
- enkele mini japonica garnalen
- 5 neritina slakken

dit komt er nog in of wordt aangevuld
- 1 puntius titteya (zodat er een groepje is van 10st.)
- 3 pangio Kuhli's
- 10x Tanichthys micagemmae (vietnamese danio)
- 2x badis badis of groepje Trichopsis pumila (Dwerg knorgoerami)
ook de 2x Macropodus Opercularis albino zou ik willen vervangen door een koppel(trio)Colisa lalia

deze planten staan erin:
Vallisneria gigantea
Cyperus helferi
Ceratopteris thalictroides
Pogostemon stellatus
Rotala sp. Vietnam
Hygroyza aristata (drijver)
rode tijgerlotus
Vallisneria asiatica
Cryptocoryne walkeri
Rotala rotundifolia
Cryptocoryne wendtii groen
Pogostemon helferi

hier wat foto's
(totaaltje is niet zo goed gelukt)

_DSC1227.jpg


paradijsvissen

_DSC1259.jpg

_DSC1261-2.jpg


badis badis

_DSC1252OK-2.jpg

_DSC1263OK-2.jpg


Japonica garnalen :D

_DSC1270OK-2.jpg


van de rest ga ik morgen nog wat foto's proberen te maken en hier met jullie delen..
 
Leuke foto s hoor Jurgen. En nu maar hopen dat het goed blijft gaan he.
Ook mooi shot van de Japonica s hoor. Toppie.
 
Kleuren zijn goed,vissen zijn leuk. Maar zoals eerder gezegd door mij,de afgezaagde stronk doet je bak te kort.
De co2 flipper,kan die niet richting de achterwand? Dan valt hij veel minder op.
 
Mondeo zei:
Kleuren zijn goed,vissen zijn leuk. Maar zoals eerder gezegd door mij,de afgezaagde stronk doet je bak te kort.
De co2 flipper,kan die niet richting de achterwand? Dan valt hij veel minder op.

ik ga die taifun verwijderen en een atomizer op de externe filter plaatsen denk dat de CO2 beter zal verdeeld worden en minder verlies
deze denk ik over na
Atomizer
de planten moeten nog hun kleuren krijgen (zoals de Pogostemon stellatus,Rotala sp. Vietnam en de Rotala rotundifolia..
deze ga ik proberen rood tinten te doen krijgen met hoog ijzergehalte en licht genoeg.. :thumbs:
thx allen
 
Zeer mooie foto's en ook hele mooie visjes!
 
:thumbs: thx allen... hopelijk blijft alles goed gaan... :daisy:
 
bak is ondertussen weer veel veranderd.. planten groeien goed.. :daisy:

hier enkele foto's

Japonica
_DSC1308.jpg


Badis Badis
_DSC1297.jpg


Paradijsvissen
_DSC1294.jpg

_DSC1293.jpg


totaaltje
_DSC1281.jpg
 
Staat er heel mooi bij, jammer van de tegenslagen zeg. Als je wil heb nog wel badissen voor u, stuur mij maar een PM
 
Mooie bak!
Je kunt anders Javamos ophet afgezaagde stuk hout bevestigen.

Gr.peter
 
lang geleden :)
ondertussen verhuisd en wat was dat een hele karwei.. pfff
bak leeghalen en opnieuw inrichten :stom:
maar alles draait terug perfect.. heb zelfs de indruk dat men planten het nu beter doen.. groeien sneller, nieuwe stekken wortelen sneller.. denk een betere voedingsbodem! :thumbs:

hier wat :foto:

totaaltjes

_DSC2166.jpg

_DSC2153.jpg


Badis badis

_DSC2180.jpg

_DSC2178.jpg

_DSC2157.jpg

_DSC2154.jpg


Japonica

_DSC2176.jpg

_DSC2179.jpg


Puntius titteya

_DSC2172.jpg
 
Prachtige bak, mooie planten & lekker helder water. Ook mooie combi vissen vind ik.

De sherrybarbelen vind ik ook super
 
:daisy: thx.. vind ik ook super vissen die sherry barbelen..

momenteel dit in de bak van bewoners

- 9 sherry barbelen (was 10.. 1 overleden)
- 8 Japonica garnalen
- 2 Atyopsis moluccensis - Aziatische Waaierhandgarnaal
- 1 albino Macropodus opercularis (1 overleden)
- 7 Khulli's
- 2 Neritina slakken
- 4 Badis badis (blauw baarsje) (1 man en 3 vrouwen)

Ik zou die albino Macropodus opercularis weg willen

en dan dit nog aanvullen of bijsteken:
- 1 sherry barbeel
- 1 trio (koppel) Colisa lalia's
- 10 Vietnamese danio's (Tanichthys micagemmae)

Of in de plaats van colisa lalia's wat Trichopsis pumila (Dwerg knorgoerami)...
 
Ik las dat de sherry barbelen beter niet met vissen samen gehouden kan worden met lange vinnen. Niet bang dat ze aan de colisa of de dwerg gaan knabbelen? Of zal het wel meevallen. Vind het wel een prachtig visje. Misschien komt die er hier ook nog wel eens...
 
Als de barbelen met genoeg soortgenoten worden gehouden onder goede omstandigheden en in een bak groot genoeg, komt dat vinnenbijten zo goed als niet voor.
 
Zwits zei:
Als de barbelen met genoeg soortgenoten worden gehouden onder goede omstandigheden en in een bak groot genoeg, komt dat vinnenbijten zo goed als niet voor.
Precies! Ik heb eens een bak gezien met misschien wel 50+ sumatranen (P. tetrazona) EN maanvissen ZONDER ��n enkele beschadigde maanvis. En Sumatranen, die hebben toch wel de ergste reputatie.

~ Ivo
 
Net even je album doorgenomen. Je bent nu net een jaartje verder aan de start te zien en ook nog een verhuizing van je bak achter de rug. Ziet er goed uit. :)
 
tijd voor een update :foto: :) er is weer wat veranderd..

nieuwe planten bijgeplaatst en iets heringericht.
ook zijn er nieuwe vissen bij gekomen :daisy:

ondertussen wat nieuwe bewoners geplaatst

- 15x Tanichthys micagemmae - Vietnamese Danio zeer mooie visjes!
- 5x Pseudosphromenus dayi - dwergparadijsvis --> prachtige vissen!!

de Macropodus Opercularis albino is herplaatst bij iemand anders!

dit is het volledige bestand momenteel
- 5x Pseudosphromenus dayi - dwergparadijsvis
- 5x badis badis
- 9x puntius titteya (sherry barbelen)
- 15x Tanichthys micagemmae (vietnamese danio)
- 7x Pangio Kuhlii
- 10x japonica garnalen
- 2x neritina slakken
- 1x atyopsis moluccensis (mantisgarnaal)

deze planten staan erin:

Cyperus helferi
Pogostemon stellatus broad leaf
Hygroyza aristata (drijver)
rode tijgerlotus
Vallisneria asiatica
Cryptocoryne walkeri
Rotala rotundifolia
Cryptocoryne wendtii groen
Pogostemon helferi
Alternanthera reineckii Mini
Rotala Yao Yai
Eriocaulon setaceum
blyxa japonica
Microsorum pteropus Mini
Rotala wallichii

enkele foto's :foto:
_DSC2365_DxO.jpg


_DSC2368_DxO.jpg


_DSC2379_DxO.jpg


_DSC2380_DxO.jpg


_DSC2397_DxO.jpg


_DSC2398_DxO.jpg


_DSC2399_DxO.jpg


_DSC2400_DxO.jpg


_DSC2406_DxO.jpg


_DSC2415_DxO.jpg


_DSC2421_DxO.jpg


_DSC2423_DxO.jpg


het gaat vooruit in de goede zin van het woord :thumbs:
 

Terug
Bovenaan