Azië biotoop van Jurgend71


J

Jurgend71

Guest
Hier mijn bakje van 1m (190l)...een Azi� biotoop
voorlopig nog maar weinig bewoners.. :)

eerste week (opstart) :)

_DSC0549.jpg


_DSC0547.jpg


De bak nu (33dagen later) ;)

_DSC0579.jpg


Wat Puntius Titteya's in actie...de eerste bewoners :smitten: ze voelen zich al goed thuis (jaja)

_DSC0573.jpg

_DSC0574.jpg

_DSC0596.jpg

_DSC0568.jpg


wordt vervolgt... :D
 
Mooie bak hoor het gezaagde stuk is wat minder maar ja dat is kwestie van smaak denk ik
 
Ziet er al goed uit.
Wel een heel fel verlichte bak. Ik zou er nog een stel drijfplanten in doen, dat zullen je vissen wel waarderen, en daardoor ook mooier kleuren.
 
Ja..die stukken hout zijn enkel zo te verkrijgen..maar het heeft wel iets ..was duur...zat in een speciale bag (zak) om vochtig te houden..ik heb voor dit stuk hout +38� betaald.. :stom:

en ik ga inderdaad nog drijfplanten in plaatsen... :thumbs:
maar bij aquazaken hier hebben ze geen of weinig keuze..maar ik ga ze wel vinden.. :D

de reflectors heb ik verwijderd...

bedankt voor de reacties en tips :thumbs:
 
Mooi zeg!
Als je de rotala door laat groeien tot het wateroppervlak heb je vanzelf 'drijfplanten' Door het luifelende effect krijg je schaduwplekken daaronder en lijkt je bak al snel dieper.
Je weet dat je stengelplanten kunt vermeerderen door de koppen er op minimaal 8 cm uit te breken en die gewoon in het grind te zetten? Het onderstuk dat je laat staan, maakt dan vaak weer twee nieuwe koppen. ;)
 
Marlene zei:
Mooi zeg!
Als je de rotala door laat groeien tot het wateroppervlak heb je vanzelf 'drijfplanten' Door het luifelende effect krijg je schaduwplekken daaronder en lijkt je bak al snel dieper.
Je weet dat je stengelplanten kunt vermeerderen door de koppen er op minimaal 8 cm uit te breken en die gewoon in het grind te zetten? Het onderstuk dat je laat staan, maakt dan vaak weer twee nieuwe koppen. ;)

Weet wel, dat als je die onderste lang laat staan en telkens weer topt, hij erg veel wortels gaat vormen.
 
Niekserr zei:
Marlene zei:
Mooi zeg!
Als je de rotala door laat groeien tot het wateroppervlak heb je vanzelf 'drijfplanten' Door het luifelende effect krijg je schaduwplekken daaronder en lijkt je bak al snel dieper.
Je weet dat je stengelplanten kunt vermeerderen door de koppen er op minimaal 8 cm uit te breken en die gewoon in het grind te zetten? Het onderstuk dat je laat staan, maakt dan vaak weer twee nieuwe koppen. ;)

Weet wel, dat als je die onderste lang laat staan en telkens weer topt, hij erg veel wortels gaat vormen.

Dat weet ik ja...ga dit wel doen maar ook niet teveel...ze mogen ook niet lelijk worden van de wortels..nu dit is nog te camoufleren met nieuwe stekken ervoor te plaatsen..we zien wel.. :petjeaf:
 
Je foto's zijn zo haarscherp, het lijkt net of er geen water in zit.
Heel mooi!
 
mooie bak met erg scherpe foto's!

kan je het stuk hout niet gewoon omdraaien dat iig het zaagvlak naar de andere kant wijst?
 
Zwits zei:
mooie bak met erg scherpe foto's!

kan je het stuk hout niet gewoon omdraaien dat iig het zaagvlak naar de andere kant wijst?

denk dat dit niet meer zal gaan met de planten er rond enz..
en had het zo eens geplaatst tijdens de inrichting en vond het mooiste zo staan ..vandaar. :cool:

bedankt voor de reacties..
 
De volgende bewoners die er in komen zijn Celestial pearldanio, Hemelse pareldanio's

Normaal eind deze week als de waterwaarden goed zijn...

Ook foto's zullen volgen.

Greetsss
 
Wauw, wat een prachtige foto's maak jij!
 
Mooie foto's en een veel belovende bak !!!
Heb je al een idee wat je vissenbestand gaat worden ?
 
don leopold zei:
Mooie foto's en een veel belovende bak !!!
Heb je al een idee wat je vissenbestand gaat worden ?

thx ..

Dit zal het visbestand worden:

- 1 koppel (trio) labyrint vissen (paradijs vissen??) ben ik nog niet over uit...

- 10x Puntius Titteya --> zitten er al in..
- 20x Celestial pearldanio, Hemelse pareldanio (komen er nu zaterdag normaal in)

- 5(8)x pangio kuhlli's
- 1 koppel Badis Badis Bengalis (Bengaals vuurtje)..

3 tal Neritina slakken.. (zitten er al in)!

misschien nog wat Japonica garnalen?? maar denk het niet daar ik al met de slakken zit..mag ook niet teveel worden.. :stars:
 
Gaaf zo'n bakkie!!!

planten zien er ook erg mooi groen uit!!
 
miba zei:
Gaaf zo'n bakkie!!!

planten zien er ook erg mooi groen uit!!

thx ..we doen ons best zo goed mogelijk... :thumbs:
 
Re: Azië biotoop van Jurgend71 (update)

vandaag nieuwe bewoners gehaald voor het Azi� biotoop ;)
Maar niet de Parel danio's jammer.. :( ze waren niet binnen pas eind volgende week...
dan voor deze week maar een paar andere bewoners gehaald

5 Pangio Kuhlii's
en een koppel mooie paradijs vissen :smitten: :p ik was er direct weg van..prachtige vissen...

hier enkele foto's :foto:

de pangio kuhlii's die zijn wel fotogeniek..

_DSC0608.jpg


_DSC0637.jpg


_DSC0639.jpg


_DSC0635.jpg


en de paradijs vissen (mannetje)het vrouwtje hield zich wat op da achtergrond..

_DSC0622.jpg


_DSC0643.jpg


_DSC0645.jpg


_DSC0655.jpg


_DSC0658.jpg


volgende week (normaal) de pareldanio's..
en de Badis Badis (bengalis) misschien en dan zijn al de bewoners er..
 
Re: Azië biotoop van Jurgend71 (update)

Bijzonder, die albino paradijsvissen!

~ Ivo
 
Re: Azië biotoop van Jurgend71 (update)

Mascha&Ivo zei:
Bijzonder, die albino paradijsvissen!

~ Ivo

Thx...vind ze ook heel bijzonder :smitten:..
wist eerst nog niet welke soort labyrint vissen ik zou nemen tot dat ik gisteren in de aquariumzaak kwam en deze zag zitten...
was direct verkocht...ik kon ze niet laten zitten..heel sierlijk aan het zwemmen..er zaten 3 mannetjes..maar deze sprong direct in het oog..heel verleidelijk :daisy: :thumbs:
 
Re: Azië biotoop van Jurgend71 (update)

Heel mooi zeg! Al weer nieuwe bewoners?
 
Re: Azië biotoop van Jurgend71 (update)

:thumbs:
yup..gisteren 8/12 3 jonge Badis Badis gaan halen bij een hobby kweker..ze zijn geboren in september en hebben al een mooi formaat..ze moeten enkel nog wat op kleur komen...
vandaag zwommen ze al goed rond op verkenning...en zo te zien voelen ze zich goed... :thumbs: ;)

ga deze week proberen foto's te nemen... :petjeaf:
 
Ik had je hier nog niet gevonden. Ben blij dat ze het goed doen. Je aquarium staat er heel mooi bij en je foto's zijn inderdaad heel erg scherp :petjeaf:
Ben benieuwd naar een update.
 
tijd voor een update..is tijdje geleden.. :cool:
De bak doet het goed alsook de nieuwe bewoners (Badis badis)..de waterwaarden beginnen eindelijk in evenwicht te zijn..
hier enkele nieuwe foto's van de bak en bewoners... :foto:
er moeten nog 20 pareldanio's en 5 tal XL japonica garnalen in komen...
deze zullen er hopelijk deze week nog zijn.. :petjeaf:

_DSC0694.jpg


De badis badis..

_DSC0761.jpg


De Kuhlli's ..toch 1 ervan..even komen poseren.. :foto:

_DSC0763.jpg


��n van de paradijsvissen..

_DSC0707.jpg

_DSC0723.jpg


binnenkort terug een update.. :daisy:
 
Mooie foto's :)

Deze albinomannetjes, zijn deze vruchtbaar?
 
Mooie foto's ... leuke visjes die badis badis!
 
luc zei:
Mooie foto's :)

Deze albinomannetjes, zijn deze vruchtbaar?

Ik hoop het maar zit denk ik met 2 mannen..ik ga er 1 moeten wisselen.. :stom:

grtsss
 
Nog 2 totaal foto's.. :foto:

_DSC0771-OK.jpg


_DSC0770-ok.jpg


greetsss
Jurgen
 
schitterende bak, mooie kuhli's. Ga me daar eens over inlezen. Heb ze altijd al leuk gevonden.

En mooie scherpe foto's!
 
:daisy: thx

Zijn super leuke vissen die kuhli's..en niet zo schuw als ze zeggen..maar denk dat het door de donkere bodem komt en de vele beplanting..
 
Erg mooie bak! Zitten nu wel erg veel drijfplanten in of niet? Lijkt wel een beetje donker te worden daar achterin.
Die kuhli's heb ik ook, zijn echt leuke bodembewonners, met veel beplanting en hout zijn ze inderdaad niet echt schuw meer : )
 

Terug
Bovenaan