Axolotls in 60cm


Apotheose92 zei:
Dan zijn die mensen toch minder ervaren dan je denkt. Dat je al besloten hebt om ze niet te nemen had ik gelezen, maar ik doel er op dat als je als beginner/onervaren persoon advies vraagt je meer open moet staan voor de adviezen van ervaren mensen in plaats van 1 moment waar je ze een keer op school hebt gezien uit te gaan.

Voor vragen omtrent andere salamanders kan je het beste naar salamander forum. Als je meer vragen hebt over axo's voor in de toekomst, ik zit daar ook.

Is dat het zelfde forum als iloveanimals opnoemde?
 
Ja :). Het is niet altijd even actief, maar wel het grootste forum dat ik ken voor salamanders.
 
Het kan idd iets langer duren dan hier voor je antwoord krijgt, maar ie wel een groot en goed forum naar mijn mening ;)
 
Apotheose92 zei:
Ja :). Het is niet altijd even actief, maar wel het grootste forum dat ik ken voor salamanders.

ILoveAnimals zei:
Het kan idd iets langer duren dan hier voor je antwoord krijgt, maar ie wel een groot en goed forum naar mijn mening ;)

Behalve dat ik nou al een dag op mijn activatiemail zit te wachten omdat ik anders niet kan posten..... En ja, er staat het goede email adres bij mijn account.
 
Zelf had ik de vraag of 2 axeloti's in een 70l bak konden, maar na het lezen van het forum is dat antwoord wel duidelijk. Wel helaas, leken mij leuke beesten, maar ga ze niet nemen als ik ze geen goed onderdak kan bieden.
Maar mijn vraag nu, Bij de dierenwinkel om de hoek zitten er 2 mexicaanse axeloti's (excuses als ik het verkeerd spel) in een circa 50l bak. Dat gaat helemaal goed, komt dat omdat deze gewend zijn?
Zelf ben ik aan het ori�nteren wat ik in mijn 70l bak kan doen, aangezien deze in zeer korte tijd leeg komt te staan.
Heeft iemand een goed idee?
 
koop een agaatslak (afrikaanse reuzenslak).

Heel leuke dieren, kunnen perfect in een 60cm en qua kosten is dat heel goed te drukken ;).
- 1x per dag sproeien met zo'n klein hand sproeiertje (kost 3-4 euro in de winkel)
- 1x per week substraat opkuisen (grote zak substraat kost 50 euro hier, is onbehandeld dus daarom duurder en ik doe er een jaar mee).
- 1x per dag wat van je restgroenten geven (beetje extra sla, niet bewerkt met azijn natuurlijk fso) -> extra kost van dit is te verwaarlozen.
Ideaal dier voor jou lijkt me en je hebt er echt meer aan dan dat je op het eerste zicht denkt over een slak ;).

Over salamanders:
Ik ben er niet meteen in thuis maar hou er rekening mee dat dit ook wel vrij duur kan uitlopen, qua stroomverbruik denk ik dat je soms zelfs duurder uitkomt dan met een aqua.

groetjes
 

Terug
Bovenaan