Asjemenou


willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Berichten
2,314
Ik zag gisteravond plots een vreemdsoortige substantie in mijn bak.

20190509_224900.jpg


Het is bloedrood en "ongrijpbaar" met een pincet. Het leek zich als het ware terug te trekken toen ik het aanraakte...
Na een kleine aanraking leek het te krimpen tot ongeveer de helft van de oorspronkelijke grootte..
:S

20190509_225359.jpg


Wie het weet mag het zeggen...
 
Wat mag dat voor spul dan zijn zeg. Ik zie dit voor het eerst.
Kun je het niet afzuigen?
 
Ik zou het er zelf zo snel mogelijk uit proberen te hevelen en op te vangen. Misschien kun je er mee naar een aquariumspeciaalzaak bij jou in de buurt?

Ik ben erg benieuwd wat het is!
 
Dat is vreemd, bijna eng eigenlijk.
 
Wat mag dat voor spul dan zijn zeg. Ik zie dit voor het eerst.
Kun je het niet afzuigen?

Ik zag het gisteravond laat en ik moest zeer vroeg opstaan deze ochtend.
Aanvankelijk dacht ik zelfs even dat het een dode Paskai was door de intense kleur. ;):br:

Ik wou gisteren een stukje proberen grijpen om het eens van dichtbij (en op het droge) te bekijken maar dat lukte niet en ik heb dan maar besloten om het uit te stellen tot vandaag.
Ik ben nu pas thuis en het is nog donker in de bak momenteel.
Ik ga deze namiddag inderdaad nog een poging doen om het te verwijderen zodat ik het wat beter kan bestuderen.

Het is iets zeer bizar, op zich is het niet lelijk maar ik vraag me echt af wat het precies kan zijn.
 
Volgens mij brengt dat weinig op:D:D.

Daar vrees ik ook een beetje voor. De eigenaar van mijn LFS vraagt mij regelmatig om advies inzake planten en algen aangezien dat niet zijn sterkste kant is eigenlijk...
 
Dat is vreemd, bijna eng eigenlijk.

Hehe, ik was vooral gebiologeerd en al helemaal toen het leek te reageren op de aanraking. Vandaar dat ik het niet zomaar heb afgeheveld gisteren. Ik wil het voorzichtig behandelen en goed bekijken.


Mja, daar dacht ik ook aan maar ik vind niet direct gelijkende afbeeldingen eigenlijk. Het lijkt wat wollig op de foto maar dat is enkel aan de oppervlakte, de rest lijkt ietwat gelatineus van textuur...
 
Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn.
 
Wie weet! Misschien kan ik het wel cultiveren en tegen woekerprijzen op de markt brengen!?
Ik open alvast een wachtlijst...
;)

Nou streep mij maar alvast door Willem:sorry:

Aan een alg denk ik niet eens want dat krimpt niet zoals je net beschreef naar mijn weten.
 
Ziet er erg vreemd uit. Kun je niet een stukje met een lepeltje er van onder met aarde en al uit scheppen. ben erg benieuwd close up en wat het is.
 
Aan een alg denk ik niet eens want dat krimpt niet zoals je net beschreef naar mijn weten.

Mja, inderdaad. Maar het "krimpen" was misschien eerder uiteenvallen of imploderen?
Ik geloof zelf eigenlijk niet dat het echt reageerde op de aanraking, ik ga er van uit dat dat wat gezichtsbedrog was. Maar door dat "krimpen" was ik zodanig geïntrigeerd dat ik besliste om het vandaag rustig en voorzichtig te bekijken.

Ziet er erg vreemd uit. Kun je niet een stukje met een lepeltje er van onder met aarde en al uit scheppen. ben erg benieuwd close up en wat het is.

Ik ga straks sowieso een poging wagen om het intact (dus voorzichtig) te verwijderen voor ik met de hevelslang aan het werk ga.
Ben zelf ook zeer nieuwsgierig moet ik zeggen.
 
Zoetwater koraal? (als dat überhaupt bestaat)
 
Nou streep mij maar alvast door Willem:sorry:

Nounou, dat is ietwat voorbarig, John. Stel je voor: een bak met een bloedrood bodembedekkend tapijtje! :thumbs::eek:
Dat sla je toch niet zomaar af? ;)
I smell good business here! :br::D
 
Dat is vreemd, bijna eng eigenlijk.
We zagen ooit een film die vergelijkbaar begon. Er bleek, in de filmversie, sprake van een buitenaardse invasie. We hadden het in deze site wel eens over invasieve plantensoorten, wel misschien...
imagesX89PEFA1.jpg
 
Laatst bewerkt:
We zagen ooit een film die vergelijkbaar begon. Er bleek, in de filmversie, sprake van een buitenaardse invasie. We hadden het in deze site wel een over invasieve plantensoorten wel misschien...
Bekijk bijlage 272935

Jij adviseert dus latex handschoenen en een gasmasker?
Of zal ik alvast het leger en de ontmijningsdienst bellen?
:br:
 
Astronautenpak lijkt me dan beter.
 
Misschien een preventieve vraag aan jullie:
Mocht ik later vandaag geen teken van leven meer geven gelieve dan de autoriteiten te verwittigen.
 
Misschien nog het belangrijkste: *******Mijn arme visjes********
Als dat maar goed komt!

Wie weet welke taferelen ik straks zie wanneer de verlichting opstart.
Een bak vol "visdolle" Paskai?
Een gigantische rode "blob"?
Een agressieve rode wolk?
....

:br:
 
In ieder geval de autoriteiten verwittigen! Mogelijk ben je besmet!
Bekijk bijlage 272936

Plotsklaps cirkelt er hier een helikopter boven mijn tuin.

Gemaskerde mannen in witte pakken zijn een quarantaine tent rond mijn huis aan het bouwen...
en nu klopt er zelfs een drone op de voordeur.
:eek:
 
Ik zou voor alle zekerheid maar een stok en geweer naast de bak zetten:D
 
Btw, je hebt toch gisteravond niet met het bakje Mona Frambozenpudding boven de bak gestaan:S
 
Plotsklaps cirkelt er hier een helikopter boven mijn tuin.

Gemaskerde mannen in witte pakken zijn een quarantaine tent rond mijn huis aan het bouwen...
en nu klopt er zelfs een drone op de voordeur.
:eek:
Nee, dat is niet de drone maar Bruce Willis die er achter staat...
 
Ja maak er maar een geintje van maar dit kan wereldwijde gevolgen hebben:br::br:
 
Kan iemand mijn ouders verwittigen?
Going offline soon i think.

Ze willen me verdoven en meenemen.
en er is absoluut geen sprake een knappe verpleegster blijkbaar...

Mulder en Scully schijnen zelfs onderweg te zijn!
 
It's getting dark in here...

Nog snel een waarschuwing: let op, er is een aanval op til!
De enige manier om de mensheid te redden is te vinde
 

Terug
Bovenaan