Ardenner breuksteen


Bertus zei:
Froggies zei:
Bertus zei:
Is een heel verschil in azijn en zoutzuur,he.
Dus zo opvallend is dat niet.

Azijn is zwak, zoutzuur vreet de kalk uit de muur.

Zou je zoutzuur hebben ,verdwijnt de steen ook.
Zit ook in kunststof jerrycans en vaten ,en niet in flessen, die zouden ook oplossen.

Bertus, gec. Zoutzuur ook wel rokend zoutzuur genoemd wordt wel in flessen geleverd tast glas niet aan.

Ja,inderdaad.

Alleen ,bij ons werd het in jerrycans mee genomen, om muren met sterk verdunt uit te zuren.

Nu je het zegt, heb ik het ook in mandflessen gezien.

Bertus dus antwoord C, wordt gewoon in literflessen geleverd 37% zoutzuur. Wel niet laten vallen krijg je knoeiboel.
 
Susanne zei:
Mijn bestand is al bekend en begreep dat corydoras op zachter water moeten, dan is de A breuksteen niet geschikt dus?

De combinatie van jullie kraanwater en de breuksteen gaat prima,de stenen zullen geen invloed hebben op de waterwaarden.

Ga je het kraanwater aanpassen om het zuurder te maken kan je dus beter geen breuksteen gebruiken.

Heel simpel allemaal lijkt me.
 
Dus dan is het wel te gebruiken??
En kunnen ze er even goed in als dat er bijvoorbeeld voor maaskeien gekozen zou worden?
De stenen geven dus geeeeen andere waardes aan het water afgeven dan dat dat met maaskeien gedaan zou worden?
Ze zullen dus niet zodanig veel kalk afgeven dat deze niet geschikt zijn voor in het aquarium?

Euhm snapt iemand hier nu waar de verwarring bij ons vandaan komt?
 
Sorry hoor maar als je het nu nog niet kan volgen vraag ik me af of het wel verstandig is om een aquarium te nemen... ;)
 
Maar als het water hier in Zoetermeer in combinatie met de A breuksteen geen problemen geeft, waarom werd het dan afgeraden om de stenen te gebruiken??? Snap de hele discussie dan echt niet meer!

En smidsy heeft duidelijk het beste voor met zijn dieren en wil gewoon geen risico nemen, lijkt mij juist alleen maar goed! En hij woont in een heel ander deel van het land dan ik, dus is maar de vraag of zijn water dezelfde zuurgraad is als bij mij en dan vind ik zijn vraag helemaal niet raar!
 
Het is toch niet raar dat als er nu ineens weer word gezegd dat het wel kan er weer twijfel optreed...
Ik heb geen zin als ik straks na de opstart periode vissen aanschaf dat ze na een maand boven drijven omdat de waterwaardes toch zijn veranderd...
Eerst is het raar dat Susanne en ik duidelijkheid vragen, omdat we van de ene horen dat het kan en van de ander dat t niet kan, daarna kwam de zoutzuur test waaruit bleek dat de stenen kalk bevatten, en dat we beter andere stenen kunnen gaan gebruiken voor de inrichting van het aquarium. En vandaag kunnen ze met onze waterwaardes wel weer met een gerust hart in het aquarium geplaatst worden...?
HEEEEEEl raar dat ik nog even om een verduidelijking vraag...
En de opmerking of het wel verstandig is om uberhaupt een aquarium te nemen....
(over die belachelijke opmerking of het voor mij wel verstandig is een aquarium te nemen heb ik het maar niet over...)
 
Dat kan je dan toch op die manier tegen hem zeggen en niet zo lullig?
 
Ja maar jongens toch,zijn hier allemaal verschillende mensen die reageren dus bestaat de kans op verschillende reacties nou eenmaal.
Is met een hoop andere dingen ook zo in het leven.

Bovengemiddeld zit er gewoon een lijn in de reacties die een duidelijk antwoord geven.
100% dezelfde antwoorden bestaat bijna niet,in geen enkel topic hier.

Als je dan zo onzeker bent en alles 100 keer in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden en je dan alsnog gaat vragen kan je zo'n opmerking verwachten hoor.
Roekeloosheid werkt vaak niet met oa deze hobby maar dit is weer het andere uiterste.
Gaat om stenen zeg...wat een circus,hoe moet het straks ivm de verzorging van de vissen wel niet want daar zijn nog veel meer verschillende meningen en ervaringen over...
 
verschillen van mening begrijp ik, maar ja of nee daar zit wel een wereld van verschil in.
vooral omdat er al iemand was die altijd gelijk heeft, en die zei dus dat het niet kon...
Ik hoef niet alles 100x in jip en janneke taal uitgelegd te krijgen maar een beetje een eenzijdig antwoord had in deze wel makkelijk geweest.
Vandaar dat ik de vraag nogmaals stelde, maar met onze waterwaardes kan het dus wel, bedankt voor de input!
 

Terug
Bovenaan