Aquatlantis fusion 420 van Stino.


S

Stino

Guest
Hallo iedereen

Hierbij zal ik een paar foto's posten van mijn aquarium en vissen.
Mijn visbestand is:

12 Moenkhausia sanctaefilomenae
3 Pterophyllum scalare (alleszins 1 mannetje en 1 vrouwtje)
2 Trichogaster leeri (2x man)
6 Corydoras aeneus
4 Pangio kuhlii
1 Xiphophorus maculatus 'wagtail'
2 Ancistrus + jongen
2 Crossocheilus siamensis

bakmaat: 120x50x70 (lengte x diepte x hoogte)
 
183319stino_0_82_img_20160815_174633889.jpg


Mijn aquarium
 
456195stino_0_82_img_20160815_174842035.jpg


Mijn mannetje bij zijn buis waar zijn vrouwtje eitjes legde.
 
Mijn excuses voor de reflectie, maar het is dan ook zo'n zonnige dag vandaag en jammer van de algen die er in zitten. Maar ze gaan achteruit. Ik heb alleen wat geduld nodig.
 
En de crossocheilus verrichten nog een beetje werk hoor!
 
737628stino_0_82_img_20160815_182650016.jpg


Hier zijn eitjes maar ik weet niet van welke vissen het zijn. Het meest logische lijkt mij van corydoras maar het zit zo hoog en normaal doen ze het ook altijd aan de onderkant van bladeren, van de rest kan het normaal niet, ofwel van de maanvissen maar dat lijkt me straf, zoiets zou ik zien aankomen.
 
Leuke Bak! Wordt vast wel weer een plaatje als de algen minder worden, succes ermee!
 
Bij nader inzien zou het in principe kunnen van de maanvissen die dan geen broedzorg hebben, ze lijken zelfs onbevrucht. Mijn ander koppel had wel iedere keer broedzorg toegediend, maar misschien doen mijn andere dat niet. Ik weet al zeker dat een van die twee gele maanvissen een vrouwtje is, want ze ontwikkelt duidelijk een legbuis, alleen is die nu nog niet zo groot als wanneer ze effectief eitje legt.
 
En ik denk dat mijn ancistri weeral jongen hebben, want het is nu weeral een week dat mijn mannetje in zijn hol blijft.
 
Jammer genoeg kan ik geen foto's daar van nemen, want dat hol is veel te donker, soms zie ik zijn kop eens uitsteken.
 
leuke inrichting.

mooie bak inhoud ook, 420 liter in een 120cm bak kom je niet vaak tegen.

maken de 2 leeri�s geen ruzie met elkaar?

en persoonlijk zou ik 1 ancistrus eruit halen hoor, die blijven maar bezig en de jongen geraak je aan de straatstenen niet kwijt.
 
RichD1011 zei:
leuke inrichting.

mooie bak inhoud ook, 420 liter in een 120cm bak kom je niet vaak tegen.

maken de 2 leeri�s geen ruzie met elkaar?

en persoonlijk zou ik 1 ancistrus eruit halen hoor, die blijven maar bezig en de jongen geraak je aan de straatstenen niet kwijt.

Dat klopt is ook een 300 liter bak. Met aftrek bodem en achtewand.
Netto inhoud 335 liter. Ik heb dezelfde.

Wel een hele mooie bak hoor! Lekker hoog en diep.
 
Ja ik heb al gepland om een mannetje weg te doen en vrouwtjes in de plaats te kopen, maar nu is er niets aan de hand, ze zwemmen zelfs bij elkaar. Ik heb ze samen als klein gekocht. En van die twee ancistrussen, tja ik weet het nog zo niet om een weg te doen, ik ben namelijk heel erg aan ze gehecht. Ik zie nu geen jongen, soms zie ik er eentje tussen de valisneria's. Ik denk echter dat er een fors aantal wordt opgegeten door mijn moenkhausia's en maanvissen. Ik laat die jongen ook maar zitten. Ik zie nu nog geen problemen.
En bedankt voor de complimenten btw en inderdaad die bak die ik heb is een nieuw model van aquatlantis, hij was maar net uit toen ik hem kocht en de hoogte is ook ideaal voor maanvissen.
 
biljoenblik zei:
RichD1011 zei:
leuke inrichting.

mooie bak inhoud ook, 420 liter in een 120cm bak kom je niet vaak tegen.

maken de 2 leeri�s geen ruzie met elkaar?

en persoonlijk zou ik 1 ancistrus eruit halen hoor, die blijven maar bezig en de jongen geraak je aan de straatstenen niet kwijt.

Dat klopt is ook een 300 liter bak. Met aftrek bodem en achtewand.
Netto inhoud 335 liter. Ik heb dezelfde.

Wel een hele mooie bak hoor! Lekker hoog en diep.

Ja ik heb jouw foto's toen ook gezien en dat heeft een doorbraak gemaakt om ook zo'n bak te kopen. Je hebt trouwens ook een mooie bak en er zit ook wel een flink staaltje techniek achter. Mooi!
 
Ik ga dan ook eens proberen te kweken met mijn Moenkhausia's, ik ben echt zot van ze.
Het is een echte aanrader en ook gemakkelijk om te houden.
 
@Stino

Ik ben benieuwd naar jou techniek die in je bak en filter zit. Welke plantenvoeding pas je toe etc.


Hoe gaat het nu met de jongen?
En van die twee ancistrussen, tja ik weet het nog zo niet om een weg te doen, ik ben namelijk heel erg aan ze gehecht. Ik zie nu geen jongen, soms zie ik er eentje tussen de valisneria's. Ik denk echter dat er een fors aantal wordt opgegeten door mijn moenkhausia's en maanvissen
 
@daniel juwel 600

Sorry dat ik lange tijd niet heb geantwoord, maar het was mooi weer en zo en daarom heb ik de computer een beetje verwaarloosd. Vanmiddag, als de lichten aan zijn, ga ik foto's plaatsen en verdere uitleg geven en zo.
 
Leuk dat jullie allemaal geïnteresseerd zijn en ik schaam me een beetje dat ik niet de moeite heb gedaan om te antwoorden. Ik had al veel schoolwerk en zo en minder tijd, maar ik heb nu wel tijd gevonden.
Ik zal wat foto's posten en wat verdere info geven.
 
@Daniel 82
Ik ben benieuwd naar jou techniek die in je bak en filter zit. Welke plantenvoeding pas je toe etc.


Hoe gaat het nu met de jongen?

De jongen zie ik eerlijk gezegd niet meer haha. Ze moeten echt ergens tussen de vallisneria zitten maar dat is te dicht begroeid en ik zie daar niets door. En dat mannetje zie ik bijna nooit meer, hij zit altijd in zijn hol. Ik denk dat hij constant voor de nesten zorgt. Het stopt maar niet. Wel hebben de twee oranje maanvissen al twee keer eitjes gelegd. Ik heb dus weer een koppel. Ze zijn echter nog nooit uitgekomen. Het mist hen een beetje aan ervaring. Verder leggen de corydoras volop eitjes. Het gaat dus goed met mijn onderwaterwereld. Het baardalgprobleem is grotendeels weg. Wel heb ik plaatselijk nog wat last van draadalg maar dat stoort me minder omdat dat makkelijk weg te halen is. De waterhyacinten (Eichornea crassipes) hebben het niet lang uitgehouden en ik heb ze maar in de vijver gedaan. Het vlotvarentje doet het wel goed. Ik ga wel nog naar een andere drijfplanten zorgen. Indien iemand een idee heeft, moet hij het maar zeggen.
 
499636stino_0_82_img_20160927_183200260.jpg


Dit is mijn aquarium hoe het er vijf minuten geleden uitzag. De rode planten (Ludwigia repens 'Rubin') heb ik naar achteren geplaatst omdat ze te weelderig groeiden. Van plantenvoeding geef ik maar een wekelijkse portie ferropol (80 ml bij waterverversing).
Ook geef ik co2.
 
772492stino_0_82_img_20160927_183218440.jpg


Mijn co2 diffusor die dringend moet gepoetst worden. Er kruipen namelijk constant slakken in en die blijven daar in zitten, poepen het vol en leggen dan eitjes zodat alles verstopt geraakt. Ook moet ik nog een manier vinden om mijn co2 beter op te lossen. Heeft iemand een suggestie?
 
799313stino_0_82_img_20160927_183311292.jpg


Mijn 'machinekamer'. Er is een Eheim pro 3 600 filter, een Dennerle co2 installatie tot 600 liter met magneetventiel en klok. Het wordt gedoseerd vanuit een hervulbare 2 kg-fles. Verder heb ik nog een uv-filter die daar bovenaan hangt.
 

Terug
Bovenaan