Aquatlantis fusion 420 van Stino.


He.

Yes een update.
Ziet er netjes uit Stino!

Zie oom dat je een voorfilter op je potfilter hebt, heeft dwt echt voordelen?

Heb zelf hele goede ervaringen met een JBL diffuser maar die valt weer meer op vind ik.

Heb je ook toevallig nacht verlichting?
Ben ik nu zelf aan het maken van 0.3W led spots. Ben nu aan het testen. En dan inbouwen.

Hieveel Co2 voeg je toe als ik mag vragen?

Maar de planten zie er vris uit. En wat gaaf dat je zoveel eitjes van verschillende vissen hebt.

Ik zie dat ik je weer met vragen opzadel. Sorry :daisy::D:D

Succes verder!
 
Ik zie dat ik je weer met vragen opzadel. Sorry
Is niet erg hoor.
Ik heb geen voorfilter op mijn potfilter zitten hoor. Misschien is het de uv-filter die je bedoelt? Dat is gewoon een capsule met een uv-lamp in.
Ik heb geen nachtverlichting. Ik ben niet echt een technicus en zou niet weten wat de voordelen daar van zijn?
Co2 is 40 bellen per minuut maar ik kan het niet goed oplossen, dat is wel een probleem.
De planten zien er inderdaad goed uit, maar ik heb ook niet echt zo'n moeilijke planten staan, dus dat valt ook wel mee.
 
Mooie visjes die Moenkhausia sanctaefilomenae. Altijd een van mijn favoriete visjes geweest. Helaas zie je maar weinig echt goede exemplaren in de winkels hier in de buurt.
 
Hallo iedereen
Een maand later plaats ik weer nieuwe foto's van mijn aquarium.
Er is niet zo veel veranderd, behalve dat de Echinodorus ozelot een bloeistengel heeft die al boven water reikt.
Ook hebben de maanvissen alweer een nest en ik heb er een filmpje van gemaakt.

792355stino_0_82_img_20161105_175128028.jpg

Let vooral niet op de algen.

687362stino_0_82_img_20161105_175100375_1.jpg
 


Hier is het filmpje.
Sorry voor de mindere kwaliteit, alles komt van mijn gsm.
Zet wel bij instellingen het filmpje op 720HD dan is het veel mooier.
 
Ik heb vandaag rond de middag ook nog gratis kardinaaltetra's gekregen.
Ik heb ze voorlopig in een quarantainebak gestoken, maar ik twijfel er niet aan dat ze gezond zijn.
Ze hebben al artemia gegeten en ze zwemmen allemaal goed.
Het zijn er welgeteld 15.
Ze zijn toch ook al 3-4 cm groot, dus zouden mijn maanvissen geen gevaar meer mogen vormen voor de tetra's.
Ik vraag me wel af of ik ze direct in mijn groot aquarium mag steken of ik ze nog een week moet laten zitten.

337777stino_0_82_img_20161105_175911102.jpg
 
Spijtig genoeg zijn de eitjes van de maanvissen de volgende morgen allemaal weg.
Dit gebeurt altijd zo, hoe kan dit toch?
 
Hier wat afbeeldingen van mijn vissen. Mijn ancistrusjong is al vier cm en ook heb ik nieuwe corydoras gekocht: Corydoras leucomelas. Die heb ik echter nog niet kunnen fotograferen. Ik heb een zeldzame plant (volgens Kasselman) gekocht, namelijk Lagenandra meeboldii. Mijn kardinaaltetra's doen het overigens fantastisch. De draadalgen zijn wonderbaarlijk ook helemaal verdwenen.

IMG_20170228_171725849.jpg


IMG_20170228_171600507.jpg


IMG_20170228_170741250.jpg


IMG_20170228_171135988.jpg


IMG_20170228_170529680.jpg


IMG_20170228_170426497.jpg
 
Oei, er stond op de verpakking dat het corydorasvriendelijk was.
 
Vreemd,korrels zien er toch duidelijk onregelmatig van structuur uit.
Welke bodem is het precies?
 
Tja, ik zou die zak moeten zoeken op zolder, daar staat de overschot.
 
Mooie bak en vissen.
De bodem is alleen niet zo geschikt voor bodemvissen zoals Corydoras.

Dat stond bij mijn Dennerle kristalkwarts grind ook. Was ook afgerond.
Maar sinds ik een zandbodem heb, weet ik pas was corydora's vriendelijk is.
Hierin kunnen ze echt tot de ogen in duiken. En ze spoelen het door de kieuwen, heel leuk om te zien.
Dus ik raad voor iedereen met corydora's een zandbodem aan.
 
Mooie groene bak!
En mooi aquarium qua formaat en uitvoering (ik heb dezelfde in het wit dus kan het weten). Blijft altijd leuk om te zien hoe elk aquarium - ook al is de techniek hetzelfde - weer toaal anders wordt.
 
Mooie bak en vissen.
De bodem is alleen niet zo geschikt voor bodemvissen zoals Corydoras.
Deze korrels zijn van gebakken klei en rond van vorm en absoluut niet scherp. Daarom worden ze vaak als Corydoras vriendelijk aangeboden.

Toch lijkt me het niet lekker voelen voor de zachte buik.
 
Altijd jammer als de eitjes van de maanvissen weer weg zijn, vaak moeten ze het nog leren en dan eten ze ze op. Had ik ook vroeger toen ik nog maanvissen had.
 

Terug
Bovenaan