Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Mezelf alvast een verjaardagskadootje besteld op verzoek vd vrouw.
dit komt er in de kast te hangen, nog wel met een paar uitbreidingen. 35cm hoog. 64mm doorsnee.
snelkoppeling en gevuld met bioballen en Siporax.
F5E8A7A7-12CC-4014-AD58-07C76DB65F82.jpeg
 
Mezelf alvast een verjaardagskadootje besteld op verzoek vd vrouw.
dit komt er in de kast te hangen, nog wel met een paar uitbreidingen. 35cm hoog. 64mm doorsnee.
snelkoppeling en gevuld met bioballen en Siporax.Bekijk bijlage 330182
Op verzoek van de vrouw Albert? Dat moet je me toch even uitleggen :) Ziet er mooi afgewerkt uit.
 
Op verzoek van de vrouw Albert? Dat moet je me toch even uitleggen :) Ziet er mooi afgewerkt uit.
Ze vroeg me wat ik wilde voor mn verjaardag. Tja dan maar wat voor de hobby.. lijkt me toch beter dan de Jbl inline.
 
Ze vroeg me wat ik wilde voor mn verjaardag. Tja dan maar wat voor de hobby.. lijkt me toch beter dan de Jbl inline.
Altijd leuk iets voor de hobby. Ik ben wel heel benieuwd naar de resultaten (verbruik). Lange wachttijd?
 
Mezelf alvast een verjaardagskadootje besteld op verzoek vd vrouw.
dit komt er in de kast te hangen, nog wel met een paar uitbreidingen. 35cm hoog. 64mm doorsnee.
snelkoppeling en gevuld met bioballen en Siporax.Bekijk bijlage 330182
Mooi Albert.

Ben heel benieuwd naar jou ervaring.
Heb er zelf ook naar gekeken. En toch maar voor een 2e extern filter gegaan. Dient als co2 reactor.
 
Gistermiddag een familie bbq/annex verjaardag van 3 personen. En op de heenweg even langs Sappemeer om mn bestelde verjaardagskadootje op te halen. Komende week maar eens monteren in de kast. Incl. Bellenteller, terugslagklep en snelkoppeling met anti-knikveer,
F2E0EA36-B4E9-4110-841B-B436D2FA1660.jpeg
 
Ben benieuwd Albert. Ik overweeg soms ook een reactor maar ja het past allemaal krapjes in de kast dus ik twijfel nog. Wat voor afmetingen heeft deze?
 
Ben benieuwd Albert. Ik overweeg soms ook een reactor maar ja het past allemaal krapjes in de kast dus ik twijfel nog. Wat voor afmetingen heeft deze?
De reactor is ca, 35cm hoog. De standaardmaat die hij leverde. Je kan ze ook met 10cm laten verlengen als je dat zou willen.
 
Ja dat valt nog mee. Die ik destijds had was een slag groter denk ik. Nou succes met de reactor en als hij goed bevalt wie weet ;)
 
Mooie reactor Albert. Ben ook heel benieuwd hoe deze gaat werken. En of er niet teveel bovenin blijft hangen.

Ze hebben de reactor gevuld met siporax zie ik. Is dat beter voor het oplossen van de co2?

Ik had hier de eheim gevuld met bioballen, maar dat werkte niet zo goed.
Heb er nu keramische buisjes in. Dat werkt een stuk beter.
Maar misschien gaat siporax nog beter. Dat heb ik ook nog volop liggen.
 
Mooie reactor Albert. Ben ook heel benieuwd hoe deze gaat werken. En of er niet teveel bovenin blijft hangen.

Ze hebben de reactor gevuld met siporax zie ik. Is dat beter voor het oplossen van de co2?

Ik had hier de eheim gevuld met bioballen, maar dat werkte niet zo goed.
Heb er nu keramische buisjes in. Dat werkt een stuk beter.
Maar misschien gaat siporax nog beter. Dat heb ik ook nog volop liggen.
Boven- en onderin zitten een paar bioballen zodat de Siporax niet de in en uitvoer verstopt.
 
Heb even de spraybar eraf gehaald. De bevestiging staat me niet aan. De pvc bocht sluit niet goed af. Eens op zoek naar een stuk zachte, silicone? Slang om dit op te lossen. De breedstromers eraan. Rechts zit de reactor tussen en links de externe verwarming.

 
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

Je hebt het ook netjes verzorgd in de kast.
 
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

Je hebt het ook netjes verzorgd in de kast.
Tja, dan kom je er wel achter dat er beperkte ruimte is om te knutselen met de accuboor en je handen. En je hoofd er ook bij in om te meten en wat recht te schroeven. En dat terwijl ik toch niet zulke grote handen en zo heb.
 
Tja, dan kom je er wel achter dat er beperkte ruimte is om te knutselen met de accuboor en je handen. En je hoofd er ook bij in om te meten en wat recht te schroeven. En dat terwijl ik toch niet zulke grote handen en zo heb.
Ik had dat probleem al met een leeg kastje onder de Cube. Dat kastje heeft van binnen 2 helften, dus zo'n 27 cm per kant breed. Past niet eens een boor in de zijkanten hierdoor. Creatief huishouden met dubbelzijdige tape. Wel lastig los te krijgen als het ooit moet. Mocht het ooit erg lastig gaan...
 
Albert, je bak staat er weer netjes bij. Ik hoop dat alles naar wens gaat.

Ik vind het nu zonder die spray bar wel een stuk mooier
Dat is ook mijn mening. Spraybar is mooi als hij niet zo opvallend aanwezig is. Dus ik wcht eens ff af. Zie trouwens geen enkele Co2 belletjes meer door de bak gaan met die nieuwe reactor. Lost prima op.
 
Filmpje vd reactor en bellenteller. In de bellenteller lost de co2 ook al deels op. De brom is vd pomp waar ik de telefoon op 3cm naast houdt zo’n beetje.

 
Middag. Onderhoud is klaar weer voor een weekje. Water ververst. 2 stengels vd HN verwijderd en meer was er niet te doen. O ja ff ramen wassen ad binnenzijde.
Ook nog met de reactor bezig geweest. De bellenteller/terugslagklep gaf de co2 met behoorlijk geluid los. Dus die er tussen vandaan gehaald en een JBL bellenteller ertussen die ik nog had liggen erop gezet. Nu is t rustig. Dus ook maar even gemeld bij de bouwer.

De alg heeft langzaam de aftocht geblazen, mede met dank aan Waterstofperoxide behandeling.


Maar omdat dit ook een fotoalbum is….
56E42084-0AAE-448E-B1BF-4F28DBEE61A4.jpeg
204A8218-6682-40A8-97EF-E6417A0CD47F.jpeg
3A8292C5-FD2D-4CC8-94F6-B77799AFB4F1.jpeg
 
Netjes weer Albert.
Tnx John. t wordt tijd voor een nieuwe verwarming. De huidige Hydor is niet echt super meer. Dus hangt er tijdelijk een staaf bij in de bak.
nu twijfel ik of ik een nieuwe inline van JBL neem 500watt of 1 of 2 titanium staven met een Inkbird met als nadeel dat er weer wat zichtbaar in de bak hangt.
 
Ja de keuze is reuze Albert en ik heb er ook een gewoon in de bak hangen en dat je die wat ziet vindt ik niet het ergste.
 
Mijn titanium hangt achter de aanzuigbuis welke bij het zijraam zit. Dus je ziet niets extra’s.

Ik heb een jbl externe besteld maar die was incompleet dus retour gestuurd.
Maar achteraf was deze ook wat groot voor de montage zoals ik het wilde.
 
Mijn titanium hangt achter de aanzuigbuis welke bij het zijraam zit. Dus je ziet niets extra’s.

Ik heb een jbl externe besteld maar die was incompleet dus retour gestuurd.
Maar achteraf was deze ook wat groot voor de montage zoals ik het wilde.
ik heb natuurlijk een kastje extra.
 

Terug
Bovenaan