Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Mooie bak hoor, met mooie techniek en mooie vissen, tja wat is er eigenlijk niet mooi? :smitten:
 
Dit aquarium heb ik al eens eerder bekeken, en misschien nooit op gereageerd, dat weet ik zo niet meer.
Maar het ziet er mooi uit.
 
Altijd leuk. Na je vakantie weer lekker voor je aquarium kunnen zitten.

biljoenblik122.jpg



biljoenblik123.jpg



biljoenblik124.jpg



biljoenblik125.jpg



biljoenblik126.jpg



biljoenblik127.jpg
 
Vandaag wat onderhoud gedaan in de bak. Normaal maak ik dan geen foto's. Maar deze keer wel een paar snelle plaatjes met de ipad.

Het water was al zo helder, en de garnalen lieten zich ook goed zien.

Het Eheim vlies doet echt zijn werk. Geen namaak meer voor mij! Dat gaat de kliko in.

Plaatjes met de ipad, overdag, dus sorry voor reflecties.

IMG_0496.JPG



IMG_0498.JPG



IMG_0499.JPG



IMG_0500.JPG



IMG_0502.JPG



IMG_0503.JPG



IMG_0504.JPG



IMG_0505.JPG
 
Mooie foto's laat je zien
 
Daar doe je het natuurlijk ook voor;)

Jazekers!

En het fotograferen gaat nu nog makkelijk. Maar het wordt weer rap lichter. Dus straks alleen nog maar reflecties.

Echter de tuin roept ook weer om aandacht. Dus moet mijn tijd weer gaan verdelen.
Wat een luxe probleem weer....
 
Op de een na laatste foto zie ik (en wel op meerdere foto's ook trouwens) dat er bij sommige planten op 1 plek een bellenstroom laat ontsnappen. Klopt dit?
 
Prachtige foto's weer!:D
 
Echter de tuin roept ook weer om aandacht. Dus moet mijn tijd weer gaan verdelen.
Wat een luxe probleem weer....

Als je zo graag tuiniert dan hebben wij ook nog wel een tuin die je erbij mag doen hoor:D;)
 
Op de een na laatste foto zie ik (en wel op meerdere foto's ook trouwens) dat er bij sommige planten op 1 plek een bellenstroom laat ontsnappen. Klopt dit?

Ja dat klopt. Dat doen de meeste planten aan het einde van de middag.
 
Als je zo graag tuiniert dan hebben wij ook nog wel een tuin die je erbij mag doen hoor:D;)

Klinkt heel aanlokkelijk John!!
Laat eerst maar eens een plaatje zien van die "tuin":D
 
Ja dat klopt. Dat doen de meeste planten aan het einde van de middag.
Ik wil me nergens mee bemoeien en ik kan er naast zitten natuurlijk, maar ik denk dat de fotosynthese veel te snel is...
Als planten op 1 plek een bellenstroom laat ontsnappen raken hun zuurstof niet snel genoeg kwijt waardoor er letterlijk en figuurlijk
celwanden knappen. Dat betekent onherstelbaar beschadigde planten en vrijkomen van glucose...
 
Ik wil me nergens mee bemoeien en ik kan er naast zitten natuurlijk, maar ik denk dat de fotosynthese veel te snel is...
Als planten op 1 plek een bellenstroom laat ontsnappen raken hun zuurstof niet snel genoeg kwijt waardoor er letterlijk en figuurlijk
celwanden knappen. Dat betekent onherstelbaar beschadigde planten en vrijkomen van glucose...

Ja en wat moeten we daar nu mee? Flitser plaatsen. U gaat te hard??:D
 
Zou een goede oplossing kunnen zijn :!

Sorry voor mijn ietswat bagatalliserende antwoord.

Ik neem je opmerking wel degelijk serieus. Maar aan de andere kant lees je ook veel dat het juist een beloning is, als je planten beginnen te pearlen.

Ik meen mij te herinneren dat er ook eens een EU topic over is geweest.

Maar goed. Ik vind zelf dat ik niet overdreven ben.

Ik gebruik een minimum aan voeding. Fosfaat is net meetbaar. Meestal rond de 0,1. Nitraat is 10.
CO2 dropchecker zit de 20 ppm oplossing in, ipv de gangbare 30 ppm.

Er zitten wel 2 ledbalken (2x 52 watt) boven. Voorste van 11 tot 21 uur. Vol van 12 tot 21 uur.
Achter van 14 tot 22 uur. Vol van 15 tot 22 uur. Na 21 resp. 22 uur gaan ze in een uur naar 0%.

Maar ook dit licht is weliswaar meer als TL, maar ook niet overdreven tov anderen.

Ik kan ze niet dimmen. Staat nu wel HN in de bak. Moet nog 1 stek bijkomen.
 
Pearlen is opzich een goed teken; de plant is immers aan het assimileren. Maar dit is teveel.
Je gaat nml teveel glucose in je water krijgen omdat de celstructuur kapot word gemaakt. En dat is zonde wat je best een mooie bak.
En dat betekend dus dat er iets niet in orde is. Ik weet alleen niet precies zeker wat, daar zal je zelf achter moeten komen.
Maar persoonlijk verwacht ik teveel licht.
 
Hoi, sorry dat ik hier inbreek,maar omdat ik de zelfde bak met de zelfde verlichting erboven heb,had ik dit ook later op de middag.
kan er weinig info over vinden.Ben wel terug gegaan met de lichtduur 1 balk 2 uur minder en het is een stuk minder.
Denk dat het toch met het licht te maken heeft.
In mijn ouwe bak met 4 juwel buizen van 54 watt, had ik dit niet zo extreem.Soms was het of ik naar een glas spa zat te kijken:)

grt hans.
 
Ik ben geen echte kenner maar zover ik mij herinner heeft backplay hier eens iets over gezegd. Ik zal een kijken of ik dat kan terugvinden.
 
Ik was denk ik in de war en heb dit destijds gelezen:

http://www.denatuurinhuis.nl/wp/2013/09/29/assimilatie/

Dat is inderdaad het stukje wat ik ook eerder heb gelezen. In dat opzicht zouden de planten het dus TE goed doen.
Wel TE goed bestaat niet.
Ik denk eerder dat het gezocht moet worden in het feit dat het planten betreft, welke eigenlijk niet jaarrond onderwater horen te staan. Moerasplanten dus.
De echte waterplanten hebben er geen last van. Dus het zal wel aan de opbouw van de plant zelf liggen.

Emerse planten zullen wel andere huidmondjes hebben.

Ik heb tenminste nog niet gezien, dat bij mijn tuinplanten in de volle zon en voorzien van een overdaad aan compost. Dat hier glucose en andere stoffen uit de bladeren komen.
Dus ik ga ervan uit, dat een goed groeiende plant, zich niet moedwillig kapot zal groeien.
Ook zie ik geen algen of andere gebreken op de plaats van de bellenstroom.

En nu ik een aquarium met goede verlichting heb, is het wel het laatste wat in mij opkomt, om dit dan maar weer te gaan temperen.
 
Ik heb het hier ook bij de moerasplanten vaak Marcel. Verder zie ik ook geen algen ontstaan en zal het wel niet zo n vaart lopen.
 
Ik heb het hier ook bij de moerasplanten vaak Marcel. Verder zie ik ook geen algen ontstaan en zal het wel niet zo n vaart lopen.

Ik had ook al wat extern advies gevraagd. En het is echt niet zo kwalijk als het artikel doet vermoeden.
 
Nee dat denk ik dus ook niet. Het zal misschien best een lekje zijn maar ik zie dat ook echt dagelijks maar daar komen zoals ik al zei geen algen op. Maar goed, misschien zijn er mensen met andere ervaringen maar ik dus niet;).
 
Vandaag weer wat onderhoud gedaan. De lobelia getopt, en de toppen terug gezet.
En tussen de lobelia kwam ik nog een verassing tegen.
Een klein rode tijgerlotus plantje inclusief knolletje.
Deze heeft een ander plekje gekregen bij de andere lotussen.
Mocht het uiteindelijk teveel worden, dan heb ik een plantje in de aanbieding.

Tijgerlotus plantje:
IMG_0514.JPG
 
Ik heb even het bovenstaande gelezen met name het pearlen .... dit is bij mij ook het geval en zie hier geen negatief iets van .... alle planten zitten vol bellen en waar ik de plant top krijg ik een straaltje van bellen
In het verleden werd wel gezegt dat het pearlen slecht zou zijn maar dit is niet meer van nu .....en als ik filmpjes bekijk op youtube en contact zoek metdeze mensen dan hoor ik alleen maar ppositieve dingen

Rick
 
Zoals zo vaak bij onze hobby zijn de meningen dus weer eens verdeeld en is het denk ik van belang om zelf te kijken hoe het gaat met de planten.
 
Prachtig. Ik ben ook voorzichtig aan t zoeken naar een grotere bak om over een paar maand aan te schaffen en als maanvisbak in te richten. Nu zit ik dus te dubben qua lengte hoogte. Eerste keuze zou een rio 300/400 zijn, maar die wirdt me toch meer af dan aan geraden. De lfs geeft me ook deze bakken als tip, en dan als 120 of 150 uitvoering.
Maar denk zelf dat deze die jij hebt wel voldoet. Kost ook al een aardige duit, zeker vergeleken met de Juwel Rio.

Kun je wel met je arm tot de bodem komen? 70 cm is een beste hoogte.
 
Prachtig. Ik ben ook voorzichtig aan t zoeken naar een grotere bak om over een paar maand aan te schaffen en als maanvisbak in te richten. Nu zit ik dus te dubben qua lengte hoogte. Eerste keuze zou een rio 300/400 zijn, maar die wirdt me toch meer af dan aan geraden. De lfs geeft me ook deze bakken als tip, en dan als 120 of 150 uitvoering.
Maar denk zelf dat deze die jij hebt wel voldoet. Kost ook al een aardige duit, zeker vergeleken met de Juwel Rio.

Kun je wel met je arm tot de bodem komen? 70 cm is een beste hoogte.

Ik kan met mijn arm achter op de bodem komen. Maar dan heb ik wel een keukentrapje (2 treden) nodig.:D

Voor het normale onderhoud heb ik een fitness bankje, dat is 20cm hoog en 80 cm breed. Dan kan ik overal wel makkelijk bij.
Het trapje heb ik nodig als ik de achterste planten wil snoeien, bij de wortel.

Maar ik vind de hoge bak echt heel erg mooi. Je hebt nu weer het idee van waterlagen. En meer scheiding tussen de vissen.

Dit is zo'n fitness bankje.

IMG_0538.JPG
 
Heb vandaag in de lfs staan watertanden naar deze bak! :p man man man wat een mooie afmetingen!
 

Terug
Bovenaan