Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Heb de hele avond lang 36 paginas van dit prachtige verslag doorgescrolld. Met de ene foto telkens weer mooier dan de andere. Wat een genot om naar te kijken. Je hebt echt een prachtig aquarium waar ik me nu al uren aan heb vermaakt, bedankt daarvoor. Succes nog met het onderhouden, dat we nog maar vele mooie plaatsjes voorbij zien komen.

Bedankt voor deze mooie woorden.
Ik ben blij dat de opzet van dit topic zo geslaagd is.
Ik wil mensen laten zie en beleven wat er bij een aquarium komt kijken. En hoe een aquarium (en de eigennaar) zich ontwikkeld in de loop van de tijd.

Zelf kijk ik af en toe ook zeker terug.
 
Blijft een mooi plaatje Marcel,aangezien we de zelfde bak hebben en een gedeeltelijk overlappend gezelschap vissen en planten.
vraagje: de rode en de groene lotus groeien die bij jou eender snel? Of zit daar een merkbaar verschil tussen.Mijn rode groeit echt enorm hard.
Moet deze bijna wekelijks snoeien om hem zo mooi laag te houden.

grt Hans.
 
Hans,

Ik kan nou niet zeggen dat de een harder groeit, dan de ander.
 
Ik heb net dit topic even doorgespit omdat ik zelf misschien ook een Aquatlantis bak ga aanschaffen, maar dan de goedkopere versie (Aquatlantis Style LED 100)
Zou deze versie ook die meerkleurige Led verlichting hebben, net als bij jou Fusion?

Je hebt alle techniek ook zeer netjes aangesloten zag ik:thumbs:


Ik zag de Aquatlantis Style LED 100 op het Vivarium staan met witte leds, geen meerkleurige variëteit dus.
 
Ik zag de Aquatlantis Style LED 100 op het Vivarium staan met witte leds, geen meerkleurige variëteit dus.
Dacht ik al ja, alleen de duurdere versies hebben dat (de Fusion en de Elegance)
 
Zomaar wat foto's.

CRW_2422.jpg


CRW_2423.jpg


CRW_2430.jpg


CRW_2433.jpg


CRW_2436.jpg


CRW_2445.jpg


CRW_2448.jpg


CRW_2440.jpg


CRW_2447.jpg
 
Prachtige foto's! Zo heb ik ze er nooit opgekregen.
 
Ja een ‘fotograaf’ doet wonderen.
 
Ik heb de zelfde bak gekocht. Vraagje ik twijfel if ik het binnenfilter erin zet alleen voor het zweefvuil. Neemt ook weer ruimte in. Waar heb jij je verwarming hangen? Ik zit er ook aan te denken om de pomp met pvc drukleiding te doen. Echter kan ik geen topic vinden waar dit wordt uitgelicht. Goed idee ook de kast verlichting van ikea.ga daar ook voor kijken.
 
Ik heb de zelfde bak gekocht. Vraagje ik twijfel if ik het binnenfilter erin zet alleen voor het zweefvuil. Neemt ook weer ruimte in. Waar heb jij je verwarming hangen? Ik zit er ook aan te denken om de pomp met pvc drukleiding te doen. Echter kan ik geen topic vinden waar dit wordt uitgelicht. Goed idee ook de kast verlichting van ikea.ga daar ook voor kijken.

Ik heb een titanium staaf verwarmer aan de zijruit geplakt. Valt precies achter de pvc aanzuigbuis.

Ik zou die complete biobox op marktplaats zetten.

Paar snelle kiekjes met de ipad.

FDB15E47-51C1-4129-8504-125E30C8EE17.jpeg
4BBF292F-F187-4714-8D38-14D2F53C98DF.jpeg
 
Prachtige bak! Die mag gezien worden.
Ik ben me aan het oriënteren op de techniek aangezien hier binnenkort ook een nieuw aquariumpje komt.

In het begin van je verslag heb je je Adapters voor de ledbalken op een metalen strip liggen, is dt bewust gedaan voor de warmte?
Denk je dat dit ook echt noodzakelijk is? Of meer “omdat het kan”?
 
Prachtige bak! Die mag gezien worden.
Ik ben me aan het oriënteren op de techniek aangezien hier binnenkort ook een nieuw aquariumpje komt.

In het begin van je verslag heb je je Adapters voor de ledbalken op een metalen strip liggen, is dt bewust gedaan voor de warmte?
Denk je dat dit ook echt noodzakelijk is? Of meer “omdat het kan”?

Het was puur bedoeld om ze ergens op te kunnen leggen. Niets meer.
 
Een hele mooie bak, mijn complimenten!
Leuk topic ook, ben ik wel even mee bezig geweest.

Over de verwarming: ik heb weer een Hydor externe verwarming aangeschaft en ben daar erg tevreden over.
Geen staaf meer in de bak en ook geen problemen bij het verschonen.
Ik vergat namelijk altijd die staaf uit te zetten met alle gevolgen van dien...:stom:
Vergeleken met een Eheim jager van 300 wat slaat hij ook minder aan en gebruikt hij dus ook minder stroom.
 
Marcel even een technische vraag. Heb jij iets tussen je kast en aquarium zitten??? Piepschuim of iets voor het veren zodat de ruit niet breekt. Zojuist een bericht op fb gelezen aquarium 3 maanden oud met scheur in de boden omdat er 1 poot van de kast niet goed op de grond stond.
 
Marcel even een technische vraag. Heb jij iets tussen je kast en aquarium zitten??? Piepschuim of iets voor het veren zodat de ruit niet breekt. Zojuist een bericht op fb gelezen aquarium 3 maanden oud met scheur in de boden omdat er 1 poot van de kast niet goed op de grond stond.

Heb het aquarium zo op de kast gezet. Er zit een steunend frame omheen.
 
Oke dus er hoeft niets onder???? Ik heb inmiddels de achterwand erin zitten. Volgende week donderdag vullen en leeglopen. Vrijdag wil ik alles overzetten.
Marcel is nu aan het kijken of alle poten goed op de grond staan:Dk;)k

Die staan heel goed op de grond. Zit maar liefst 6 euro onder.

Helde een beetje voorover. Dus onder de 3 voorpoten 2 euro gestoken.
 
Nou dat maakt de bak nog duurder dus Marcel:Dk:Dk. Maar even over die kastjes, zijn die gefineerd?
 
Dat zijn alle aquarium meubels.


Dat meende ik ook al en dan moet je wel erg veel morsen om het hout uit te laten zetten volgens mij. Ik mors ook nog al eens maar zelfs ik heb er geen last van bij de Juwel en die kwaliteit is niet te vergelijken met de Reefer. De Reefer heeft een zoutwaterbestendige gelamineerde kast met epoxy gecoate deuren. Al zegt dit alles me niet veel maar ja dat laat wel het verschil in prijs en kwaliteit zien tov een Juwel.
 
Mooi hoor Marcel en zit stiekem zo een flinke groep garnalen in je bak!
 
Mooi hoor Marcel en zit stiekem zo een flinke groep garnalen in je bak!

Ja in de fusion stikt het van de garnalen!

Met de citroenen gaat het niet zo goed. Heb er nog maar 5.
En ik zie geen eitjes enz.
Ze groeien wel goed. En zijn mooi van kleur.

Maar goed, zie wel hoe lang het nog gaat. Anders haal ik de boel leeg. Scheelt weer met verhuizen.
 

Terug
Bovenaan