Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Zomaar.

DSC01422.JPG



DSC01423.JPG
 
Zomaar ;)

Het is prachtig momenteel Marcel.
Je bak vind ik altijd mooi, maar op de een of andere manier vind ik hem nu net nog wat mooier. Wist niet dat dat nog kon :D
 
Zomaar ;)

Het is prachtig momenteel Marcel.
Je bak vind ik altijd mooi, maar op de een of andere manier vind ik hem nu net nog wat mooier. Wist niet dat dat nog kon :D

Denk omdat ik nu nog onderhoud moet doen. Hij is nu naar mijn mening iets te vol.
 
Dat vind ik wel een heel groot compliment hoor!
Ik vind het erg sterk hoe je met de kleur- en hoogteverschillen van de planten, een diepte hebt kunnen realiseren zonder gebruik van hardscape en zonder het overzicht te verliezen doordat hij overvol raakt. Kortom een mooi gebruik van kleur- en textuurverschillen, een lust voor het oog!

Ik zit te denken om binnenkort mijn eigen bak om te gooien. Momenteel is de beplanting georiënteerd op veel kleine planten stengelplanten (chaotisch) met twee massieve stukken hout als focuspunt maar ik overweeg om een stuk minimalistischer te gaan, met enkele grote planten en een mooi stuk wortelvormig hout waarop ik enkele anubius etc. wil binden. Eerst maar eens een mooi stuk hout vinden en dan verder denken.
 
Af en toe ook wat anders dan aquaria.

Opgeknapt kacheltje van Mayer uit de jaren 50.

DSC01487a.jpg



DSC01484a.jpg



DSC01486a.jpg
 
Dat wordt aan de knutsel.


Uw bestelling:

Product: VDL PVC INZETVERLOOPSOK 25/20 x 16mm PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 1,66

Product: VDL PVC KNIE 16 x 16mm 90° PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 1,32

Product: VDL PVC SOK 20 x 20mm PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 0,84

Product: PVC DRUKBUIS 16 X 1,5mm Lengte = 1M PN16
Aantal: 1
Prijs: EUR 1,31

Product: PVC DRUKBUIS 20 x 1,5mm Lengte = 1m PN16
Aantal: 1
Prijs: EUR 1,33

Product: VDL PVC VERLOOPRING LIJM 16 x 12mm PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 0,84

Product: VDL PVC KNIE 20 x 20mm 90° PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 1,32

Product: VDL PVC VERLOOPRING LIJM 20 x 12mm PN 16
Aantal: 2
Prijs: EUR 0,84
 
Het lijkt wel zoek de verschillen:D Maar je hebt je uitstroompijpjes aangepast?
Bak staat er (zoals altijd) mooi bij:thumbs:
 
Het lijkt wel zoek de verschillen:D Maar je hebt je uitstroompijpjes aangepast?
Bak staat er (zoals altijd) mooi bij:thumbs:

Dat klopt!

Ik heb ze dieper onderwater zitten nu. En het zijn kleinere knietjes.

Er is nu wat meer stroming. Maar juist minder stroming aan het oppervlak.
Ik hoop dat de alg daardoor wegblijft.
En er minder co2 uit het water gaat.
 
Je hebt hier vast over nagedacht maar, los van de esthetische meerwaarde, zouden lily pipes geen oplossing bieden voor je stromingsprobleem?
 
Je hebt hier vast over nagedacht maar, los van de esthetische meerwaarde, zouden lily pipes geen oplossing bieden voor je stromingsprobleem?

Heb geen ervaring met lily pipes. Denk dat een lilly pipe, mits correct gepositioneerd bedoeld is om een soort vortex aan het oppervlak te krijgen. Hierdoor wordt de evt. aanwezige kaamlaag verwijderd.

De stroming doorheen de hele bak zal weinig verschillen.

Daarnaast, komen lilypipes ( de glazen) incl. een buis en bocht. En ik heb alleen het eindstuk nodig.
Eheim heeft zoiets geloof ik, van transparant plastic. Maar ja. Of dat zo mooi is.

Deze buisjes zijn nu nog maagdelijk grijs. Maar op den duur worden ze hetzelfde als de achterwand. En dan zie je ze bijna niet meer.
 
Deze buisjes zijn nu nog maagdelijk grijs. Maar op den duur worden ze hetzelfde als de achterwand. En dan zie je ze bijna niet meer.
Ik hoop dat dat snel gaat, de bak is prachtig, maar de buisjes nu wat storend, hoewel dat ook wat aan de licht inval kan liggen.
 
Ik hoop dat dat snel gaat, de bak is prachtig, maar de buisjes nu wat storend, hoewel dat ook wat aan de licht inval kan liggen.

Dat wordt minder hoor Ton.

En mocht er een keurmeester langskomen, dan haal ik de buisjes er wel af.
 

Terug
Bovenaan