Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Tjee zeg, wat een jonge leden allemaal hier zeg als ik het zo lees:D. Eer jullie aan je pensioen toe zijn dan is de leeftijd verhoogd naar 82 volgens mij:D:sorry:
 
Lekkere en mooie stoel! Wat meen mooi plekje om naar de bak te kijken!
 
Functioneel Leeftijds Ontslag ;)
Simpel gezegd, je bent te oud om nog te vechten en op missie te gaan dus ga maar weg en maak plaats voor mensen die dat nog wel kunnen

Maar dat was op je 50e ipv 65..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou al blij zijn met de VUT. Maar die bestaat niet meer helaas.

Ik hoop nog steeds dat over 25 jaar de regels weer veranderen. Er zijn dan teveel jonge werklozen, dus de ouderen moeten plaats maken. Dus misschien mag je dan met je 62 met pensioen......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop nog steeds dat over 25 jaar de regels weer veranderen. Er zijn dan teveel jonge werklozen, dus de ouderen moeten plaats maken. Dus misschien mag je dan met je 62 met pensioen......
Hoor doet leven, Marcel ;) Ik denk eerder dat over 25 jaar de pensioenpotten leeg zijn.
 
Vandaag de geleidbaarheids meter maar eens gecontroleerd met een 100 uS/cm @25 graden oplossing.

Bij 22 graden ( kamer temp nu) moet dit 94,7 uS/cm zijn. Wel de meter geeft 95 uS aan. Dus ik ben zeer content daarmee!

Ook de nieuwe pH elektrode uit china is binnen. Electrode ziet er goed uit. En deze werkt ook naar behoren.
Reageerd ook veel beter, dan de oude elektrode.

Veder nog even wat waardes.

pH 6,8
EC 410 uS/cm
KH 3
GH 6
NO3 20
PO4 1,0

Paar foto's:

IMG_0884.JPG




IMG_0885.JPG




IMG_0881.JPG




IMG_0882.JPG
 
Zo vandaag is de bestelling van osmose apparaat binnen gekomen.

Ik heb mijn RO systeem uitgebreid met een DI resin filterpot. Ik heb er ook een inline TDS meter bij gekocht.
Zo kun je goed monitoren wanneer de resin vervangen moet worden.:deal:

Maar ja, het wordt zo langzamerhand standaard. :stom:Morgen kan ik deze retour sturen. En krijg een nieuwe opgestuurd.
Ben benieuwd.....

Heb de meter eerst maar eens getest in kraanwater. Dit is 450 uS/cm. Zou zo'n 300 TDS moeten zijn.
De elektroden staan in hetzelfde bakje water. In en out 300 ppm verschil!!!


Foto 1. De IN geeft 396 ppm.

IMG_0906.JPG



Foto 2 geeft OUT 703 ppm.

IMG_0907.JPG



Foto 3. Achterkant heeft geen kalibratie schroefjes. Ook niet onder de sticker. En ook niet in het kastje.....

IMG_0908.JPG
 
Vraag me af hoe zoiets uberhaupt goed kan werken zonder het te kunnen kalibreren... :S

Ach 1 geluk. Als het ding goed is, hoef je die eigenlijk nooit meer te kalibreren. Het zijn 2 metalen electroden. En daar kan weinig mee gebeuren.

Op het werk controleren we de factor van de elrctrode, maar eigenlijk veranderd deze niet.
 

Terug
Bovenaan