Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Vandaag geweest voor Hydrocotyle leucocephala, maar ik vond de aangeboden plantjes niet mooi. Ben wel thuis gekomen met een Echinodorus Indian Red

Nog een klein plantje, zou 10-30 cm hoog worden. Roder met veel licht, maar dat zal hij in mijn bak niet worden denk ik. We gaan het zien.

En oeps, nou ik de foto plaats zie ik dat ik nog wat wortels onder het zand moet werken ;)

Echinodorus Indian Red.jpg
 
En oeps, nou ik de foto plaats zie ik dat ik nog wat wortels onder het zand moet werken ;)
Volgens een discussie binnen leden van de W.A.P. (http://waterplanten.org/nl/) hoeven wortels van een Echinodorus niet volledig onder het substraat te staan, het zou de groei bevorderen als er wat meer water / voedsel bij de boven wortel kan komen, maar het onderzoek loopt nog, m.a.w. "so what?"
 
Persoonlijk vindt ik het ook een beter gezicht als de hele wortel onder de grond zit hoor ;)
Kwam er achter dat dit nog restanten waren van de wortels van de HN, waren blijven zitten, ik had immers de HN verplaatst. Die hebben een flink uitgebreid wortelstelsel kwam ik achter.
 
Inmiddels twee bonte bladeren erbij. Het laatste blad is echt groen-wit, de andere waren nog donkergroen-lichtgroen.
bonter.jpg
 
LOL, maar je hebt wel gelijk.

Ik hoop dat op een dag ik de bonte vertakking kan verwijderen en naar links kan verplaatsen zodat het meer in het oog valt. Alleen wil ik daarmee wachten totdat er zeker 10 bladeren aan zitten. Ik geloof dat het er nu 5 zijn. Ik vind dat die barteri best snel groeit. Zolang staat hij nog niet in de bak maar heb al heel wat nieuwe bladeren gezien, ook groene.
 
Zoefff, daar ging het kiekje.

In een flits zag ik een schitterend aquarium voorbij schieten. Prachtig die school espei.
 
Dankjewel Marcel.

Het mag nog wel groeien allemaal maar dat gaat met Anubias natuurlijk best langzaam, maar ik heb vernomen dat ik een potje geduld met dekseltje ga krijgen van JohnP
 
Ook al zo’n schone bak.
Ja tamelijk schoon. Eens in de paar weken moet ik iets afzuigen wat onder de Hygrophila aan de rechterkant blijft liggen maar dat is amper wat. Het zou ook niet schaden als ik dat liet liggen, maar als ik toch de Hygrophila top en de toppen terug plant is het een kleine moeite. Verder heb ik naar de bodem geen om kijken. Zo hoort het ook.

Ja, met inhoud.:oops:
Laten we de details maar over aan JohnP :D

WOW, zulke snelle kiekjes mag je meer plaatsen, mooie bak Nicole, ga zo door.
Dankjewel Ton, ik doe mijn best wat betreft de bak.

De reden dat ik al een tijdje geen foto's gepost had is dat het allemaal zo langzaam groeit dat elke foto "hetzelfde" lijkt :)
 
Ik had de Riccia die meegekomen moet zijn met andere planten ingestreken met Easy Carbo.

Pompidom... blijkbaar niet goed genoeg te werk gegaan, want daar is 'ie weer.
Ik ga het nog eens proberen maar dan een aantal weken achter elkaar en anders ga ik het omarmen. Ik weet dat velen het een vervelend plantje vinden maar ik vind het op zich erg mooi.
Of ik het nog kwijt raak? Het drijf ook al tussen de Limnobium en HN.

Iemand nog Riccia nodig? :D

riccia.jpg
riccia1.jpg
 
Ik vind riccia fijn spul, bedekt het oppervlak en jonge garnaaltjes hebben daar hun habitat:D
Ik vind het ook mooi Antje, heb het jaren geleden ook in een bak gehad als drijver. Vormde mooie schijven. En als de bak er te dicht mee zat kon ik een hele mooie, grote, portie kwijt via marktplaats.
 
Het drijf ook al tussen de Limnobium en HN.

Ja daarom wil ik het niet meer hebben. Ik had ooit van Dirk een flinke pluk gekregen maar als je het snoeit zie je overal kleine stukjes drijven en daar ergerde ik me aan:sorry:. Ik heb gewoon veel levermos in de bak op hout opgebonden en daar zitten de kleine garnaaltjes tussen.
 
Het stoort me niet echt hoor maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Riccia op zich ook graag zie. Het is alleen wat moeilijk euh... te hanteren :D
 
Ik had de Riccia die meegekomen moet zijn met andere planten ingestreken met Easy Carbo.

Pompidom... blijkbaar niet goed genoeg te werk gegaan, want daar is 'ie weer.
Ik ga het nog eens proberen maar dan een aantal weken achter elkaar en anders ga ik het omarmen. Ik weet dat velen het een vervelend plantje vinden maar ik vind het op zich erg mooi.
Of ik het nog kwijt raak? Het drijf ook al tussen de Limnobium en HN.

Iemand nog Riccia nodig? :D

Bekijk bijlage 260615 Bekijk bijlage 260616

Nou Nicole. Ik vind het ook een leuk plantje. Groeit mooi op de achterwand.

En als het teveel is, kun je het toch losplukken?

Als je wilt mag je wel wat opsturen. Denk dat het in een nano ook wel mooi is.
 
Nou Nicole. Ik vind het ook een leuk plantje. Groeit mooi op de achterwand.

En als het teveel is, kun je het toch losplukken?
Het ziet er inderdaad wel mooi uit zoals het nu groeit. Het zit ook echt stevig aan de achterwand vast (nog wel haha).
Inderdaad, wat teveel is kan ik wegplukken, ook als het onderwater ergens begint te groeien, zet zich toch niet vast.

Ik hoop straks in elk geval wat in de Home te zetten van deze Riccia, mooi drijvertje voor de Betta
 
Ik heb hier een bakje van 45cm waarvan het ganse oppervlak is bedekt met een Riccia-laag van 4cm dik.... :p
Dus mocht je om een stukje verlegen zitten dan geef je maar een gilletje, Marcel!
(Nicole ook natuurlijk...) ;)
Zo ken ik RIccia ook, dikke plakken die aan het oppervlak drijven en dat is hartstikke mooi!

Bedankt voor je aanbod @Honeybadger maar hier groeite het vanzelf wel denk ik hihi.
 
Ik heb hier een bakje van 45cm waarvan het ganse oppervlak is bedekt met een Riccia-laag van 4cm dik.... :p
Dus mocht je om een stukje verlegen zitten dan geef je maar een gilletje, Marcel!
(Nicole ook natuurlijk...) ;)

Heb je daar een foto van, ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
 
Het is wel een leuk plantje maar bij het snoeien krijg je allemaal kleine stukjes die gaan ronddrijven en lastig zijn weg te halen en snel weer de kop opsteken.
Met veel licht vond ik het ook vatbaar voor draadalg.
 
Dat herken ik wel, van die vorkjes die gaan ronddrijven en ook onderwater beginnen te groeien.
Draadalg heb ik er nooit in gehad (Juwel 125 met T5)...
 

Terug
Bovenaan