Aquarium meubel van steigerhout


Mascha&Ivo zei:
Jaap, nog steeds geen antwoord op de vraag: vier keer de inhoud van de bak, netto of bruto liters/uur?

~ Ivo
zoals je in de post hier boven ziet ga ik uit van de netto
opbrengst
met bruto kan ik niets het gaat er om wat het filter werkelijk aan kan niet bij nul last

groet

jaap
 
Bedankt voor de complimenten :).

John als je graag tekeningen wilt hebben geen probleem dan werk ik ze uit en geef ik je alle maten door.

Dan gaat het de e901 worden...
Wil volgende week gaan beginnen aan de achterwand. De aanzuiging en de toevoer wil ik zoveel mogelijk gaan verwerken in de achterwand. Ik heb al twee roostertjes gekocht die verwerkt kunnen worden in de achterwand voor de aanzuiging van het filter. Zijn er tips waar ik aan moet denken bij deze dingen?

Groet Leon
 
Mooiste is dat je het zo maakt dat je het makkelijk kan schoonmaken want na verloop van tijd kan er zich aardig wat rommel verzamelen op die punten die de rondstroming van je filter behoorlijk belemmeren.
Dus als het gemaakt is dat het zo goed als onmogelijk los kan oid bv dan geeft dat problemen,zou niet de eerste keer zijn dat iemand de boel letterlijk moet slopen omdat daar geen rekening mee gehouden is tijdens de constructie.

Is misschien iets wat tijdens de montage even lastig is maar waar je later heel veel profijt van kan hebben.
 
Hey John,

Ik heb het zo gemaakt dat ik het hele filter er uit kan halen en de leidingen compleet verwijdert kunnen worden. Zodat alles netjes onder de kraan schoon gemaakt kan worden. Maar bedankt voor de tip :).
 
Leon1988 zei:
Hey John,

Ik heb het zo gemaakt dat ik het hele filter er uit kan halen en de leidingen compleet verwijdert kunnen worden. Zodat alles netjes onder de kraan schoon gemaakt kan worden. Maar bedankt voor de tip :).

interessant misschien een foto hoe je het 1 en ander hebt gedaan
leren wij ook weer van

groet

jaap
 
Ik moet de kast nog inrichten... en ben zelf ook nog een beginner op dat gebied. Maar ik heb wel plannnen over hoe ik het wil gaan doen. Als ik zover ben zal ik zeker foto's plaatsen.
 
Vandaag laatste laag wit erop gedaan binnenkant een likje verf geven en dan het meubel op zijn plek gaan zetten.
Heb al zin om te beginnen met de achterwand van de bak.
 
Haha Peter, ik kan er wel foto's op zetten maar dan zie je net zoveel als vrijdag alleen dan iets witter.
 
Ik ben aan het twijfelen wat ik met de binnenkant ga doen. Blanke lak of wit verven?
Heeft er iemand ervaring met wat een handige/mooie kleur is zodat alles netjes blijft in de kast?
 
volgens mij zijn er wat berichten verwijderd.
hier nog een foto van de binnekant op dit moment:
nIJNP8AKoLVHpsCocKbQdNnw7peASYfy.jpeg

vanavond probeer ik de kast af te maken en te plaatsen.
 
Hoewel ik niet van de white wash ben vind ik het wel een bijzonder nette kast. Goed afgewerkt, ook de zijpanelen zijn leuk gemaakt. Valt me wel op dat je bovenblad van ander materiaal gemaakt is dan de rest. Valt je volledige aquarium hier overheen? Ik blijf dit topic even volgen :)
 
Hey Ojoj,

Dat klopt het bovenblad is van underlayment plaat. Heb wel een gekeken om het van steigerhout te doen maar mijn planken waren niet mooi recht. Ik was bang dat het geen mooi rechte oppervlak zou worden en dan met het aquarium er op leek mij geen goed plan. Heb daarom gekozen voor deze optie iets mindermooi maar wel mooi vlak.

Heb vanavond wat kleine dingetjes gedaan. Led balkje er in gemaakt, een schapje gemaakt en wit geschilderd. Ben ook bezig met de elektra die er in gaat komen, wil alles afzonderlijk van elkaar uit kunnen zetten allemaal losse schakelaars dus. En ik wil dat alle stekkers zo los kunnen zodat ik het hele onderdeel met snoer en al zo de kast uit kan trekken. Heb al een idee ga het morgen op papier zetten en kijken of er wat van te maken valt.
 
Dankjewel Amarantha.

Vandaag wat bezig geweest met een schakel kastje.

Morgen komt de rest van de schakelaars binnen en kan deze afgemaakt worden.
nFnAICdC9XBpBUtioJ1upddrOEk323A5.jpeg
 
Vandaag een hoop elektronica gedaan koste wat zweet druppels en gevloek maar als het eenmaal zit is het ook wel weer mooi werk :).

Moet alleen het onderste kabeltje bij het paaltje nog vast zetten. En het Co2 slangetje netjes bundelen of vast zetten aan een wand. Ook moet er nog een schapje inkomen waar ik het een en ander op kan zetten maar dat is voor latere zorg. Wil nou gaan beginnen met de achterwand, een hoop informatie staat er al op het forum heb ik gezien, ga dat ook eerst is allemaal doorlezen.

Hier wat foto's:
ZWOgWx0SAxajjSbrIZSmlmMbEpxhxYXe.jpeg


ZWOgWx0SAxajjSbrIZSmlmMbEpxhxYXe.jpeg


Met de ledbalk aan :)
ZWOgWx0SAxajjSbrIZSmlmMbEpxhxYXe.jpeg


ZWOgWx0SAxajjSbrIZSmlmMbEpxhxYXe.jpeg


En hier het geheel.
ZWOgWx0SAxajjSbrIZSmlmMbEpxhxYXe.jpeg


Straks als de andere bak gaat draaien komen er nog wat stopcontacten aan de andere kant maar wil dit pas doen als ik weet waar alles komt te staan.

Dat was hem weer voor vandaag.
 
Vandaag het filter opgehaald past mooi in de kast dacht dat ze veel groter zouden zijn.
WMqAcsCLJ3NCUeyAu6mXNLIANGSC6mi_.jpeg
 
Vandaag begonnen met mijn achterwand. Ik probeer de aanzuiging zo goed mogelijk weg te werken en de uitlaat kant probeer ik ook nog weg te werken in de achterwand.

_WGPlza7wTFnnviSiMFnTsI_P_jYnBLh.jpeg


hier het schuine stuk gemaakt om het allemaal weg te kunnen werken.

_WGPlza7wTFnnviSiMFnTsI_P_jYnBLh.jpeg


_WGPlza7wTFnnviSiMFnTsI_P_jYnBLh.jpeg


Morgen weer verder.
 
Heeft iemand een tip waar ik de twee stukken schuim mee aan elkaar kan lijmen? Ik heb hier genoeg lijm staan waaronder 2componenten lijm maar ik ben benieuwd of dat geen schadelijke stoffen afgeeft aan het water?
 
Ik heb vanavond even wat kit gehaald en de delen aan elkaar gekit, nou even laten drogen en dan structuur er in gaan brengen.
 
Even een klein vraagje tussen door heb het ook al in een ander topic gezet. Wie weet wat voor een slak dit is en of ik hem eruit moet halen?

_msVEurl5gIitxAHl8V2fsHw48PteUw0.jpeg
 
Ik heb hem inmiddels verwijderd, las op het andere topic ook al dat ze zich snel kunnen vermenigvuldigen en daar hou ik niet zo van.
Vroeger heb ik ze ook gehad en het was een plaag toen.
 
Vind die rooster maar niets.
Kan van alles doorheen,en je hebt er geen zicht meer op.
waarom doe je dat niet via de bodem?
 
Leon1988 zei:
Ik heb hem inmiddels verwijderd, las op het andere topic ook al dat ze zich snel kunnen vermenigvuldigen en daar hou ik niet zo van.
Vroeger heb ik ze ook gehad en het was een plaag toen.

Liever een plaag,dan een bak vol alg.

Ik vang ze uit,en doe ze in een slakkenbak.
Plant vol narigheid? geef hem aan hun, 2 dagen,weer schoon.

En wat anderen zeggen,korreltje zout nemen.
Weetje wat een plaag wordt? Helena,s.
Blijven gaan,en geen natuurlijke vijanden.
 
Vandaag weer heel wat gedaan, was een beetje druk afgelopen week dus nou weer verder met mijn achtergrond. Heb zoveel mogelijk geprobeerd om het op steen te laten lijken maar weet nog niet of dat gelukt is.

Hier een aantal plaatjes:
o6zFzOEBtjXd5YGuIkHmTLKWlkLXF3rT.jpeg

Uitgang van de pomp geprobeerd weg te werken moet nog zien of dit gaat werken.
o6zFzOEBtjXd5YGuIkHmTLKWlkLXF3rT.jpeg

En de eerste laag tegellijm erop :)
o6zFzOEBtjXd5YGuIkHmTLKWlkLXF3rT.jpeg


Nou wachten totdat het droog is en een tweede laag aanbrengen.
 
Dankje Amarantha!

Ik heb de tegellijm nou een paar dagen laten drogen en wil er nog wat verg op aan gaan brengen.
Wie weet wat het beste geschikt is daarvoor? op waterbasis of juist niet?
 

Terug
Bovenaan