Aquarium meubel van steigerhout


vandaag aan het airbrushen geweest :).

Eerst wat geprobeerd en daarna steeds meer kleur aangebracht.
NJriFFbZPosbrE1SkGhFaN1b7tvetUqn.jpeg


Hier wat wit en grijs aangebracht.
NJriFFbZPosbrE1SkGhFaN1b7tvetUqn.jpeg


Daarna nog wat meer zwart maar dat vond ik weer te donker worden.
NJriFFbZPosbrE1SkGhFaN1b7tvetUqn.jpeg


En toen weer wat meer grijs erover.
NJriFFbZPosbrE1SkGhFaN1b7tvetUqn.jpeg


De kleur lijkt veel lichter op de laatste foto maar dat is in het echt niet zo.

Nou weer een paar dagen laten drogen en ik hoop van het weekend wat epoxy er over te kunnen smeren.
 
Vandaag een ledbalkje binnen gekregen.. Ik heb deze besteld als nachtverlichting hopen dat het genoeg is :). Heb er ook een afstandsbediening bij gekregen, kan er een hoop kleuren mee instellen.

gg2fefSx-vsI_Ip_CA_IkXO2gKIl7QhS.jpeg


Ook ben ik verder gegaan met de bak heb de achterwand er vast in gekit en heb de bodem verwarming vast gekit. Ze hadden er zuignapjes bij gedaan maar had op het forum al gelezen dat deze soms los willen laten als er wortels van planten omheen groeien. Daarom heb ik ze ook maar met kit vast gekit.

gg2fefSx-vsI_Ip_CA_IkXO2gKIl7QhS.jpeg


gg2fefSx-vsI_Ip_CA_IkXO2gKIl7QhS.jpeg


Nou ga ik een weekje op vakantie dus kan de boel mooi drogen en uitluchten. Als ik terug ben wil ik er water in gaan doen en de boel gaan spoelen. Iemand nog tips voor het spoelen? Water vaak verversen of juist niet? Moet ik de pomp laten draaien of is dat slecht voor de filters?
 
Gister het water er in gedaan en de filters uit de pomp gehaald. Nou een paar dagen laten draaien en zo af en toe het water verversen. Ik hoop volgende week ergens de bodem en wat planten er in te doen en de bak laten indraaien.

Iemand nog tips om de schadelijke stoffen eruit te halen?
 
Goed bezig.
Een paar keer volledig verversen is normaal gesproken al goed maar je zou ook nog actief kool in een filter kunnen doen bv.
 
Dankjewel Seabait,

Actief kool...
Waar kan ik dat krijgen en hoe gaat dat in zijn werk?
 
Is bij elke aquariumspeciaalzaak wel te krijgen en is spul wat oa giftige stoffen absorbeert uit het water.
 
Gister actief kool gehaald en een netje, gelijk in het filter gedaan kan deze mooi rond pompen. Vandaag wat steen en hout gehaald en gelijk wat plantjes en de boel een beetje ingericht.

Ook het laatste elektra gedeelte erin gemaakt alles zit nou mooi op zijn plek.
Q4muFpoEpeTla59AddXKQUSf8XxfIjVD.jpeg


Hier wat geprobeerd met de plantjes steen en het hout.
Q4muFpoEpeTla59AddXKQUSf8XxfIjVD.jpeg


Wil nog een stuk hout halen wat een beetje de hoogte ingaat en dan eventueel een steen of een ander stuk hout eruit halen.

Een maatje van mij heeft een koppel A. Cacatuoides maar dat gaat niet goed samen. Is het een goed idee dat ik het vrouwtje bij mijn koppel doe? Heb namelijk zo'n zelfde koppel.
Of gaat dat niet goed 1 mannetje en 2 vrouwtjes?
 
Leon1988 zei:
Dankje :)

We doen hier ook veel aan modelbouwvliegtuigen een van de andere hobby's vandaar dit hobby hok.

Vliegend of plastic ? Dat laatste heb ik ook heel wat jaartjes op mijn geweten.

Meubeltje is goed geslaagd volgens mij
 
Mooi project, ik ben jaloers op de afwerking van je techniek, bij mij slingert alles nog los in de kast onder mijn aquarium.je bak is ook mooi ingericht.
 
Hey Sander,

Bedankt voor het compliment :). Het heeft wel wat tijd gekost voordat ik alles netjes had zitten maar dat geeft later alleen maar voordelen vind ik zelf.

Zo staat mijn bakje er nu bij..
qsS6kYRcxfx3aZviWpbs_yZmHnlfZQC8.jpeg


Ik heb de laatste tijd alleen last van een witte waas boven op het water. Als ik er met iets doorheen roer gaat het wel weg maar de volgende dag zit het er weer. Iemand enig idee wat het kan zijn of waar dit aan ligt?

Groeten Leon
 
Ik denk dat wat drijfplanten het geheel nog wat mooier zou maken maar het is een leuk bakje!

De rode Echinodorus heb ik ook. :)
 
Bedankt voor de adviezen.
Heb met een flesje het waas zo goed als weg kunnen krijgen.
Wil morgen gaan kijken om er nog wat extra kardinaaltetra's bij te doen, heb er op het moment 5 inzitten en wil er nog een stuk of 3,4 bij gaan halen.
Ga dan ook kijken voor een stukje hout dat wat meer de hoogte in gaat.

Gr Leon
 
Zo beide bakken draaien al weer een tijdje en wil van de kleine 50cm bak een garnalen bak maken..
Moest daarvoor op advies van sommigen mensen mijn pomp wel iets aanpassen en dat heb ik dus geprobeerd te doen.

EK68idCJZRfnZizy7oulck7-pyQlLh0r.jpeg


EK68idCJZRfnZizy7oulck7-pyQlLh0r.jpeg


Het lijkt alsof ze niet vast zitten maar zitten met heel dunne seconde lijm vast en je krijgt ze er niet zomaar weer vanaf. Khoop dat dit goed gaat werken :).
 
Ik ben een beetje aan het kijken en overwegen wat ik moet gaan doen. Heb naast mijn twee draaiende aquaria van 50cm en 80cm nog een bak van 100cm gratis gekregen :) maar wil eigenlijk naar een 120cm bak. Nou is alleen mijn vraag gaat deze kast dit houden? Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een houten kast? Of dat het stevig genoeg is zo voor een aquarium van 120cm?
 
Leon1988 zei:
Nou is alleen mijn vraag gaat deze kast dit houden? Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een houten kast? Of dat het stevig genoeg is zo voor een aquarium van 120cm?
Ja hoor, geen centje pijn. Mijn aquarium staat nu als test al een tijdje tot aan het randje gevuld met water en geeft geen krimp. Ik heb hem niet eens een kraakje horen geven bij het vullen.

Ojoj's 160cm bak
 
Hey Ojoj,

Dat is goed om te horen dan ga ik me daar geen zorgen om maken :)
 
Ik was eerst ook bezorgd om de mijne hoor, maar als je kijkt wat voor constructies de fabrikanten zelf gebruiken wordt je al snel minder bang.

Neem bv de kasten van Jewel, dat stelt helemaal niet zo veel voor. Het enige wat in onze constructies anders is, is dat ik zowel naar voren als naar de zijkant een beveiliging tegen scharen heb aangebracht en dat ik een achterwand heb van 32mm dik hout. Daar moet een auto tegen rijden wil dat nog omver gaan. Ik kan niet goed zien waar jouw achterwand van gemaakt is. Verder heb ik een extra rij staander (3 deuren ipv 2) waarbij in het midden over de volledige diepte planken van 32mm aangebracht zijn die het gewicht op vangen.

432242ojoj_0_82_img_3217.jpg


Maar goed, we hebben het bij mij over circa 480l water en 100kg glas. Dan mag het ook een beetje steviger zijn dan met 180 tot 350l water. Maar nogmaals, als ik naar het meubeltje van mijn Rio 180 kijk verbaas ik mij erover dat het blijft staan.
 
Dan ga ik me helemaal nergens meer druk over maken hahaha.
dan moet ik maar is rustig aan opzoek naar een bak van 120cm :)
 

Terug
Bovenaan