Aqua mest van Aqua Firma


1 week en 3 dagen is nog niet erg lang wie weet zat het oude product nog in het aquarium water.
Ik ben afgelopen zaterdag na een 50% waterwissel begonnen en wil het een maand aankijken.

En natuurlijk meten is weten je moet doen waar je aquarium goed op reageert.
Ik zal morgen een meten.
Je hebt gelijk, het is niet lang maar ik ben iemand die zeer let op hoe de planten reageren. (Mijn bak is een sterk beplantte bak) Meer nog dan uitgaan van uitsluitend meetresultaten. Ik heb maar één bak die er tot nu toe goed bij staat. Gezien de reacties die ik zie bij met name de Ludwigia ga ik geen verder risico lopen. Vandaar deze duur. Mijn beschrijvingen houden dan ook beslist niet in dat ik iemand afraadt om dit product te gebruiken, ik heb alleen willen aangeven wat er bij mij is gebeurd zonder verder oordeel!
 
1 week of langer zal niet veel uitmaken.

De scheve verhouding zal blijven. Zoals Ben al zegt. Nitraat gaat omlaag en fosfaat omhoog.
Terwijl je aan fosfaat niet veel nodig hebt.
 
Het zal inderdaad ook aan de behoefte van een plant liggen hoe deze erop reageren.
 
Ik heb de waarde van nitraat en fosfaat gemeten.
Ik voeg 15ml van beiden flesjes toe in een Rio 125 met ongeveer 110 liter inhoud. En voeg CO2 toe continumeter netjes op groen.

Po4 (fosfaat) 1,5 mg/l
No3 (nitraat) 10 mg/l

Op zich geen extreme waardes.
Toen ik Ei volgde was de fosfaat vaak 1 a 2 mg/l en nitraat 20 mg/l
 
Hiervoor gebruikte ik de all in one van planted box
en waren de waardes
Po4 1,5 mg/l
No3 15 mg/l

Dus niet echt veel afwijkingen.

Met de EI methode die ik voor de planted box gebruikte van aquariumbemesting.nl
(logboek er even bijgepakt is al weer 5 maanden geleden)
Po4 2 ,g/l
No3 25 mg/l

Dit werd me te veel werk ,5x per week toevoegen, met name met vakanties en de 50% waterwissel per week was ik zat.
 
Ik was op de vivarium en heb daar 2 proeflessen plantenvoeding van Aqua Firma gekregen.
Het zijn 2 flesjes 1 met een doorzichtige voeding en 1 flesje met een bruine vloeistof.

10ml van elk zou voldoende moeten zijn voor 100ltr aquarium water per week.

Ik ben zaterdag na de wekelijkse waterwissel gestart met dit product.
Dus een echte 1e indruk heb ik nog niet.
Tevens zijn er vorige week een boel nieuwe planten in het aquarium gegaan die ik op de vivarium heb gekocht.

Hebben jullie al ervaring met dit product?
 
Ik heb de flesjes plantenvoeding gebruikt van aqua firma en de volgende dag mee gestart.Ik heb er nu succes mee planten doen het heel goed en de vissen hebben er geen last van
 
Hoe lang gebruik je het nu?
Ik ben er na 2 weken mee gestopt de planten werden er niet mooier op.
En het fosfaat gehalte was op een gegeven moment 3,0.

Ik heb de flesjes plantenvoeding gebruikt van aqua firma en de volgende dag mee gestart.Ik heb er nu succes mee planten doen het heel goed en de vissen hebben er geen last van
 
Ik gebruik het spul nu een paar weken, en ik kan niet anders zeggen de resultaten zijn verbluffend. Voorheen gaf ik profito (15 ml per week) nu dus om de 3 dagen 5 ml en de planten groeien enorm! Voorheen gaf ik ook al CO2, maar ik was niet zo tevreden met de plantengroei, wellicht heb ik een te kort gehad van iets, wat nu is gelost.

Ik ben niet zo fan van meten, dus ik heb geen idee wat de waterwaardes voor het gebruik waren, maar ik ben uiterst tevreden over mijn huidige platenstatus.
 
Ik gebruik het spul nu een paar weken, en ik kan niet anders zeggen de resultaten zijn verbluffend. Voorheen gaf ik profito (15 ml per week) nu dus om de 3 dagen 5 ml en de planten groeien enorm! Voorheen gaf ik ook al CO2, maar ik was niet zo tevreden met de plantengroei, wellicht heb ik een te kort gehad van iets, wat nu is gelost.

Ik ben niet zo fan van meten, dus ik heb geen idee wat de waterwaardes voor het gebruik waren, maar ik ben uiterst tevreden over mijn huidige platenstatus.


Jammer dat je niet de waarden kan meten.
 
Hier precies hetzelfde. Vanaf de beurs gelijk gaan gebruiken en ben erg tevreden. Het lijkt wel net het laatste zetje te geven wat ik van andere merken mis. Begonnen met profito maar was niet helemaal tevreden. Overgestapt op all in one van planted box. Daar was ik al meer tevreden over maar de flesjes van aqua mest geven de planten toch een nog mooiere kleur en mooi gevormde bladeren. Wel altijd in combinatie met Co2. Ik heb totaal geen last van welke alg dan ook en mijn vissen doen het prima.
 
Hier precies hetzelfde. Vanaf de beurs gelijk gaan gebruiken en ben erg tevreden. Het lijkt wel net het laatste zetje te geven wat ik van andere merken mis. Begonnen met profito maar was niet helemaal tevreden. Overgestapt op all in one van planted box. Daar was ik al meer tevreden over maar de flesjes van aqua mest geven de planten toch een nog mooiere kleur en mooi gevormde bladeren. Wel altijd in combinatie met Co2. Ik heb totaal geen last van welke alg dan ook en mijn vissen doen het prima.
Profito is geen all-in-one, het bevat enkel micro elementen..
 

Terug
Bovenaan