(Alweer) zwarte wormen in quarantaine bak


Wat ik mij dan nog afvraag, waarom zeggen ze dat je 3x bactopur moet geven, 1 week kuur met telkens 1 week zonder kuur en zo verder tot je 3 kuren hebt gehad, dat is toch veel te veel?
Ook dat kan ik niet vinden in de info maar goed ik volg meestal de bijsluiter al zullen er best mensen zijn die het anders doen met goede resultaten.

 
Zover ik lees kun je na 1 week nog herhalen maar ik lees niets van een derde keer.


Die 3x ging over bactopur direct, maar zover ik weet is het met bactopur ook maar 2x
 
Tja je hoort zovaak dat een lfs iets zegt wat niet klopt. Zoals ik al zei volg ik in de regel de handleiding en heeft de lfs andere ervaringen ermee maar ja dat durf ik niet te zeggen natuurlijk.
 
Goed om te lezen dat je de octocil heb gebruikt. Dan zijn de flagelaten ook wel vertrokken. De bactopur is een antibiotica kuur en moet je afmaken en kan me er wel iets bij voorstellen hehalen maar 3 x is wel erg veel.

NU maar goed laten aansterken en zo gauw je denk hij is aan de beterende hand weer terug plaatsen. Het aquarium zal minder stress vol zijn dan quarantaine met alle verversingen. Het zal even druen voor hij weer top fit is. Hij zal nu niet meer "besmettelijk zijn" Tenzij hij natuurlijk stress gaat krijgen in het aquarium omdat andere vissen hem gaan lastig vallen.

Ik ga duimen dat je mooie vis langzaam aan weer opknapt en je die vieze engerds kwijt raak (y)Ik denk niet dat flubenol hier in gaat helpen gezien het geen wormen zijn.
 
Lijkt me een made-achtig wurmpje, Kelly (moet dat 2x +y? ;), maar ik ken het niet. In dat geval een vliegenlarve! Die onder water zijn mogelijk daar helemaal niet blij en bewegen vooral om eruit te komen. Je vindt ze vooral boven water, als ik het goed heb begrepen. Kropen ze ook die druppel uit? Als het een vliegenlarve is, ben ik benieuwd wat voor vlieg daar uitkomt...
 
Lijkt me een made-achtig wurmpje, Kelly (moet dat 2x +y? ;), maar ik ken het niet. In dat geval een vliegenlarve! Die onder water zijn mogelijk daar helemaal niet blij en bewegen vooral om eruit te komen. Je vindt ze vooral boven water, als ik het goed heb begrepen. Kropen ze ook die druppel uit? Als het een vliegenlarve is, ben ik benieuwd wat voor vlieg daar uitkomt...
Het is gewoon 1x y 👌😅
Het was een motjes larve, rioolmotjes noemen we ze hier, ik zag ze laatst ook allemaal aan het raam buiten
 
Ja, dit was al een ouder draadje, zie ik nu. Nou ja, ze zijn nu bekend!
 

Terug
Bovenaan