(Alweer) zwarte wormen in quarantaine bak


Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
242
Leeftijd
29
Laatst zaten er opstartwormpjes in de quarantaine bak, helemaal schoongemaakt, niet meer terug gezien.
Nu zie ik net deze wormpjes kruipen helemaal op de deksel van de bak, en dit is een aquarium die dagelijks vers water krijgt.
Komt dit uit de vis?
Iemand een idee wat het is?
 

Bijlagen

  • 108DE252-03C1-4557-90E6-204C117B5D62.jpeg
    108DE252-03C1-4557-90E6-204C117B5D62.jpeg
    113.1 KB · Weergaven: 213
Gatsie wormen.

De meeste wormen in en op een vis zijn niet met het oog zichtbaar. ook ligt het niet voor de hand dat vissen wormen op de deksel gaan zitten maar in het water. Zou als je nu niets in quarantaine heb even flubenol er in doen dat ruimt het meeste qua wormen wel op.

Ik kan je niet zeggen wat het voor wormen zijn en hoe ze erin komen maar ik zou het ook niet in me aquarium willen zien.

Succes
 
Gatsie wormen.

De meeste wormen in en op een vis zijn niet met het oog zichtbaar. ook ligt het niet voor de hand dat vissen wormen op de deksel gaan zitten maar in het water. Zou als je nu niets in quarantaine heb even flubenol er in doen dat ruimt het meeste qua wormen wel op.

Ik kan je niet zeggen wat het voor wormen zijn en hoe ze erin komen maar ik zou het ook niet in me aquarium willen zien.

Succes

Ik heb er momenteel een vis inzitten dus dat zal even moeten wachten.
Heb dit aquarium een anderhalve week geleden helemaal schoongemaakt met azijn dus is supergek dat ik dit voor het eerst zie
Ik zag ze net ook in het water zitten, een aantal

Maar idd gek dat ze ook op het deksel zitten
 
Als je een filmpje kunt maken van hoe de wormen zich voortbewegen helpt dat met de identificatie.
 
Een filmpje van eentje in de bak en eentje tegen het raam
 

Bijlagen

  • IMG_8360.MOV
    56.1 MB
  • IMG_8362.MOV
    124 MB
Planaria kan meekomen met planten, vissen, zand, etc. Komt overal.

Dat vind ik net het gekke eraan, de bak zit enkel water in, en de vis zit er al even in (met elke dag vers water), dan zou het eerder al te zien moeten zijn toch?

Als deze info kan helpen, de vis had vinrot en gatenziekte
 
Waarlijk geen idee. Je komt de gekste dingen tegen in deze hobby, dus ik kijk er niet van op.

Ik vind het erg raar 🤣 ik dacht dat ze uit de vis kwamen (is een grote vis dus leek me realistisch 😅)

Maar goed, zal de boel maar schoonmaken weer, gelukkig is het de quarantaine bak en niet de gewone bak
 
probeer er eens een te vangen in een paar druppels water op een witte ondergrond en plaats dan een foto op de macrostand van je camera.
misschien dat dan iemand ze herkend.
persoonlijk kan ik weinig meer maken dan een donker wormpje van de huidige foto's
 
Gatenziekten is flagelaten en die zie je echt niet met het blote oog. Vinrot is bacterieel en ook niet te zien hoewel de vinrot ook kan ontstaan door de flagelaten. Dus die wormen lijkt me echt niet van de vis af te komen tenzij je een heel vrij uniek geval aan de hand heb wat ik ook niet durf uit te sluiten want ik ben niet thuis in weinig voorkomende unieke dan wel gemuteerde wormen.;)

Zover ik weet leggen wormen eitjes en misschien is het een mogelijkheid dat die op een of andere manier de azijn beurt hebben overleefd. Met medicatie moet je ook veelal nabehandelen omdat het de eitjes niet dood. na een bepaalde tijd komen de eitjes uit en zit je weer met miniscule baby krengen.

Is de bak open? Misschien dat een insect heeft pootje gebaait in je aquarium waar een eitje van iets wormachtigs op zat. Ik zag laatst een rondzwemmende vlieg op me waterlijn aan het watertrappelen. Ik heb hem met een papiertje eruit gehaald en op het balkon gelegd en een uur later was hij weg. Echt erg ik kan geen vlieg kwaad doen terwijl ik het wel een vies beest vond.

Als je iets aan medicatie heb eentje in een glas gooien met water en drupje erbij dan zie je meteen of het goedje werkt om hem naar de wormen hemel te sturen. Als vis eruit is gewoon paar keer nabehandelen met wat werkt in geval er eitjes liggen en tot leven komen. Als je er telkens meer zie zijn er nog meer eitjes die telkens uit komen met een andere interval. Zo iets dan.
 
Trouwens geef je iets van levend voer dan wel iets wormachtigs aan de vis?
 
probeer er eens een te vangen in een paar druppels water op een witte ondergrond en plaats dan een foto op de macrostand van je camera.
misschien dat dan iemand ze herkend.
persoonlijk kan ik weinig meer maken dan een donker wormpje van de huidige foto's
 

Bijlagen

  • 518B86C3-A2ED-435E-B6C5-FC031653BB1B.jpeg
    518B86C3-A2ED-435E-B6C5-FC031653BB1B.jpeg
    56.7 KB · Weergaven: 114
  • IMG_8371.MOV
    55.4 MB
Gatenziekten is flagelaten en die zie je echt niet met het blote oog. Vinrot is bacterieel en ook niet te zien hoewel de vinrot ook kan ontstaan door de flagelaten. Dus die wormen lijkt me echt niet van de vis af te komen tenzij je een heel vrij uniek geval aan de hand heb wat ik ook niet durf uit te sluiten want ik ben niet thuis in weinig voorkomende unieke dan wel gemuteerde wormen.;)

Zover ik weet leggen wormen eitjes en misschien is het een mogelijkheid dat die op een of andere manier de azijn beurt hebben overleefd. Met medicatie moet je ook veelal nabehandelen omdat het de eitjes niet dood. na een bepaalde tijd komen de eitjes uit en zit je weer met miniscule baby krengen.

Is de bak open? Misschien dat een insect heeft pootje gebaait in je aquarium waar een eitje van iets wormachtigs op zat. Ik zag laatst een rondzwemmende vlieg op me waterlijn aan het watertrappelen. Ik heb hem met een papiertje eruit gehaald en op het balkon gelegd en een uur later was hij weg. Echt erg ik kan geen vlieg kwaad doen terwijl ik het wel een vies beest vond.

Als je iets aan medicatie heb eentje in een glas gooien met water en drupje erbij dan zie je meteen of het goedje werkt om hem naar de wormen hemel te sturen. Als vis eruit is gewoon paar keer nabehandelen met wat werkt in geval er eitjes liggen en tot leven komen. Als je er telkens meer zie zijn er nog meer eitjes die telkens uit komen met een andere interval. Zo iets dan.

Het is een gesloten bak, maar ik heb laatst wel eens een mini mugje of iets wat erop leek rond zien zweven door het water, vraag me niet hoe die erin kwam.. maar dit lijken me geen muggenlarven denk ik

Ik heb momenteel enkel esha en bactopur in huis, ik ga die flubenol bestellen en eens kijken of ze dood gaan 😅
 
Ik had een foto op max zoom gezet en het leek me dat dit wormpje soort haartjes heeft ofzo, iig ik kom er niet aan uit haha
 
Ieuwww inderdaad eng ding om te zien met die dikke banden of hoe zo iets heet. Is het hard? Als je met stokkie erin prik is het niet gepansterd? Hoe kruipt het van klein naar groot rechtdoor of als een slang zig zaggend? Meer info voor degene die meer weten is voor hun handig.

Wellicht als @Nekko inlogt dat hij weet wat dit is, die is nogal fan van ieeeuuuw beestjes zoals beddepissers etc. of @MarliesR die een heel lab vol heeft staan met zulks bedoeld als snackjes voor haar vissen.
 
Ieuwww inderdaad eng ding om te zien met die dikke banden of hoe zo iets heet. Is het hard? Als je met stokkie erin prik is het niet gepansterd? Hoe kruipt het van klein naar groot rechtdoor of als een slang zig zaggend? Meer info voor degene die meer weten is voor hun handig.

Wellicht als @Nekko inlogt dat hij weet wat dit is, die is nogal fan van ieeeuuuw beestjes zoals beddepissers etc. of @MarliesR die een heel lab vol heeft staan met zulks bedoeld als snackjes voor haar vissen.

Het is niet hard, gewoon zacht.
Ze gaan best meer zigzag dan recht, al gaan ze ook wel af en toe rechtdoor.
Als je ze wilt pakken rollen ze zich in een cirkeltje ofzo
En ik zie ondertussen overal baby’s komen 😅
 
Wat een maffe dingen! Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Planaria is het sowieso niet.

Nee inderdaad die had ik al opgezocht, ik kom ook in google foto search niet ver met de foto’s
 
Wellicht als @Nekko inlogt dat hij weet wat dit is, die is nogal fan van ieeeuuuw beestjes zoals beddepissers etc. of @MarliesR die een heel lab vol heeft staan met zulks bedoeld als snackjes voor haar vissen.
Hebben we echt zulke vreemde leden erbij?;)
 
Ach elke worm heeft voor en nadelen. Dit zijn kleine en onschuldige wormpjes. Ik had destijds een grote borstelworm in de zeewaterbak en vangen dat lukte niet en dat was helemaal een ramp kan ik je zeggen.
 
Ach elke worm heeft voor en nadelen. Dit zijn kleine en onschuldige wormpjes. Ik had destijds een grote borstelworm in de zeewaterbak en vangen dat lukte niet en dat was helemaal een ramp kan ik je zeggen.

Klein maar eng en onbekend 🤣

Wat is dat voor een eng ding! Als ik die moet tegenkomen denk ik dat ik het aquarium met bleek wil schrobben 🙈
 

Terug
Bovenaan