all 2 jaar problemen


Meet liever 1 x te veel dan te weinig dan maar wat sneller testen kopen...
Verlopig doe ik even om de dag water verversen tot nitraat goed is en bodem afzuigen bedankt voor advies
 
Haal een bos waterpest, gooi die er los in.
Die halen ook nitraat uit je water.
 
Heb net 2 e x ververst nog even lichtjes over die bodem gegaan met stofzuiger en men jack zwem nu echt weer rond als een dolle hoop dat zo blijf gaan hier word ik echt mega blij van ....
Ben niet anders gewenst als stil hangende vissen, heb er zelf over na gedacht te stoppe ...
Nu zit ik er over na te denke bak bij te plaatsen haha
 
Mooi dat het nu beter gaat. Denk maar even rustig over je vervolgstappen na.
Ik doe 1x in de week verversen en dan lichtjes over de bodem gaan met de hand en troep direct meezuigen. Dat is voldoende want er moet ook troep voor de bacteri�n achterblijven natuurlijk.

Hoe hoog is je no3 nu dan??
 
Ik kan morge pas meten heb nitrivec na verversen er in gedaan ...
Maar heb voor ik ging verversen nog gemeten toen was hij 60 dus gok nu op een 30 /40 heb ongeveer derde ververst
Heb ook gelijk vooraatje nitraat sponzen staan voor in de filter
Dat als ik hem moet vervangen er niet eerst om hoef te rijden want op die manier wil ik ze ook iets te lang laten zitte
Ga vanaf nu volgens schema maar bij houwen
 
Ja wordt al lager dus. Al ben ik nog steeds benieuwd wat de oorzaak is van de hoge no3.
Leidingwater is niet zo hoog he bij je.
 
Nee klopt inderdaad mijn gedachte is.....
Toen ik die pauwogen had die bodem nie goed bij gehouden....
Na dat eenpauwoog dood is gegaan heb ik die andere opgeruimd en ben ik minder water gaan ver versen omdat er 1 algen eter in zat en die jack dempsey en mense zegge altijd minder visse in minder werk .
Toen ging het op zich best goed tot ik er paar vissen aan toe voegde toen ging het ineens berg afwaarts kan het zijn dat het vuil van die pauwogen is gaan rotten in de bodem zoals ik als zij heel dom maar de bodem maakte ik nooit schoon
Is ook omdat het er nooit vuil uitziet
 
In die tijd ververste ik 1 x per 3 weke
 
Kom ik net thuis is die jack dempsey zen buik verder opgezwolle
Er komt ook wit achtig sliertje van ong halve cm uit zen buik ..
Nitraat zit nu op 30 /40
Rare is hij is wel actiever geworden afgelopen week
Ook maak hij af en toe zwaaiende beweging met zijn staart vin
 
2yNC3PxqdS9II7W5A5ywQLFIssR6uvRB.jpeg
zo ziet het er nu uit
 
Als jij altijd in een baggersloot heb gelegen, en je mag ineens onder douche,hoe voel jij je eigen dan?

Zet er eens water zuurstofplanten in,Cabomba.
 
Flagellaten... lees dit artikel maar eens door,, http://www.cichlidenkwekers.nl/flagella ... eusziekte/

Zit dit trouwens bij elkaar? Zo ja, bedenk iets anders want het is een afschuwelijk bestand :S waarbij de Hydrolycus scomberoides veel te groot wordt voor je aquarium.

Juwel vision 450 ......150x60x60

Hydrolycus scomberoides (Vampier tetra)
Rocio octofasciata (jack dempsey)
Gobioides broussonnetii (Drakenkop)
 
Ja snap dat dat niet goed is geweest maar leek alsof het beter ging met hem
 
meksjoef zei:
Flagellaten... lees dit artikel maar eens door,, http://www.cichlidenkwekers.nl/flagella ... eusziekte/

Zit dit trouwens bij elkaar? Zo ja, bedenk iets anders want het is een afschuwelijk bestand :S waarbij de Hydrolycus scomberoides veel te groot wordt voor je aquarium.

Juwel vision 450 ......150x60x60

Hydrolycus scomberoides (Vampier tetra)
Rocio octofasciata (jack dempsey)
Gobioides broussonnetii (Drakenkop)


Deze zijn nog maar 5 cm en 7 cm
Kan ze een jaar houde en kan ze zo naar groter verblijf brengen
En gaat prima samen met grote cichliden
 
En kleine visjes worden groot... kan je ze geen verblijf geven waar ze volwassen in kunnen rondzwemmen, moet je ze niet aanschaffen. Dit geeft enkel dierenleed gezien er maar weinig zijn die voor zulke dieren kunnen zorgen en het dan ook nog moeten willen.
 
meksjoef zei:
En kleine visjes worden groot... kan je ze geen verblijf geven waar ze volwassen in kunnen rondzwemmen, moet je ze niet aanschaffen. Dit geeft enkel dierenleed gezien er maar weinig zijn die voor zulke dieren kunnen zorgen en het dan ook nog moeten willen.


Een 3 meterbak is grootzat als ik ze over een jaartje overplaats kan dat weinig kwaart volgens mij,
heb er niet zoveel verstand van is ook wat die gene zij waar ze vandaan kome
 
Maar neem aan dat die visjes van 5 /7 cm er nog niet zoveel toe doen aangezien ze veel stil hangen en niets naar men andere vissen doen....
Lees maar beetje op internet mense die ze hebbe of filmpjes deze vissen zijn rustig en doen niets naar andere vissen
Behalve vissen die die helf van hun formaat zij dat zien ze als voedsel
 
Ik ken mense met grote bakken en die houden roofvissen kan ik ze zo naar toe brengen
 
Zou ook grote bak wille weg zette want zit er aan te denk deze te ontsmette en opnieuw op te starten ....of een nieuwe bak aangezien ik toch overnieuw will beginne
 
Maar volgens mij dwale we beetje af.... Tis natuurlijk nie goed om te behandelen .. Want ik zou eigelijk nog een x moeten verversen want nitraat is nog steeds iets te hoog duss wat is slimmer eerst water verversen en nog paar 2 dagen wachten met behandelen of morge gelijk beginnen met flagexel of zoiets
 
Gelijk verversen en daarna direct medicijn toevoegen. ��n ding wat je niet moet doen met flagellaten is wachten met behandelen.
 
Ga na me wetk gelijk behandelen heb alles staan behalve tege flagellaten
 
Behandeling gestard men jack is niet achteruit gegaan zen buik is ook niet dik.
Maar met koolstof verwijderen kwam ik een stinkend slijm achtig dotje tegenboven op mijn nitraat spons wat zou dit kunne zijn ? Er zit net een nieuwe in.
nitraat zit nu op 20 ....
 
Ik bedoelde zijn buik is niet dikker geworden
 

Terug
Bovenaan