algen op planten


Klopt, drijfplanten heb ik inderdaad al. CO2 is ook zojuist opgestart.

Het enige wat ik verwacht van de lampen is dat de kleuren van de vissen mooier worden. Nu vind ik het heel licht, wit en kil. En ik denk dat dat wel goed komt met de twee andere lampen :)
 
Voor zover ik weet is een gemiddelde kleur van rond de 4000K het beste voor de planten.
Ik heb de Philips kleur 840 en 830 erboven dus. Is wel gelig licht.
 
jessicapilon: Philips is er dus niet voor mijn aquarium.
 
Er bestaan in de handel een soort van verlengstukjes om toch in de rio125 de gewone standaard Philipslampen te kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe dat heet. Mn vader heeft deze zelf gemaakt en daardoor pasten de Philips T5 wel in de Rio125. Hij had ahw een verlenstukje gemaakt van hard kunstof. Hoe dat weet ik niet maar het werkte perfect.
 
Ik snap inderdaad wat je bedoeld, maar ik ben hier echt niet in thuis.

Is de Juwel High-Lite Nature + Colour niet goed dan volgens jou?
 
Nature + Day is een betere combinatie. Colour laat kleuren mooi uitkomen, maar doet niets voor je planten.
 
Ok�!

Hoe zit het eigenlijk met de Seachem Flourish excel? Het is echt vies in m'n aquarium. Alle algen zijn fel oranje van kleur inmiddels en er hangt een wazig beeld. Verdwijnt dit nu vanzelf?
 
jessicapilon zei:
Mitchel. zei:
jessicapilon: Philips is er dus niet voor mijn aquarium.

Wel met gebruik van adapter. Zie mijn link.

Edit: hier nog 1. Op de 7e rij de middelste. Die lijkt op wat mn vader had gemaakt.

http://www.best-b2b.com/Sub-cat/545/577 ... tor_1.html

Item No.:#TBE-B132145
Description: T5 adapter is for updating T8 T10 T12 fluorescent lamp to the T5, Fit easily, T5 adapter saves both energy sand installation costs, T5 consumes only a fraction

Vanuit T8 naar T 5. HE.
 
Ik heb zojuist nog eens de water waardes getest:

water tempratuur: 22,8 graden

gh 6 dgh
kh 6 dkh
po4 1,8
no3 50 of 40 (weet niet goed welke het is, want bovenaan staat 50 en onder aan staat 40)
ph 7,6
 
P04 zou ik onder de 1 houden. En de No3 is met 40 ook te hoog.

Als ik jou was zou ik 1/3 van het water verversen,
 
De resultaten van de waterwaarde 's zijn van vanmiddag & daarna heb ik inderdaad 1/3 van het water ververst.
Dat was zoiezo mijn planning vandaag, maar dacht; zal eerst de waardes eens meten.

Dus dan heb ik zo maar eens iets goeds gedaan zonder advies van jullie!
Trots op mezelf, haha.
 
Even een update!

Inmiddels ben ik 7 dagen bezig met seachem Excel (27-11 gestart) en de co2 installatie gebruik ik inmiddels weeral 5 dagen (29-11 gestart). De algen zijn al minder, maar nog niet helemaal weg helaas. Wel zijn twee plantjes een beetje aan het vergaan; waterpest en vallisneria torta.
 
Ben inmiddels bijna drie weken bezig met Excel en alle algen zijn weg!
Moet ik dit nu toch blijven gebruiken, of?
 

Terug
Bovenaan