Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Discusvissen

IMG_6683.JPG
IMG_6719.JPG
IMG_6761.JPG
 
Ik vind met name de rechter kant heel mooi.
 
Ziet er allemaal keurig uit Steven en genoeg leven in de bak. :thumbs:
 
We zijn nu even wat verder in de tijd en tot op heden bevalt de INKBird meer dan uitstekend. Temperatuur wordt prima geregeld en ik heb nu hele stabiele waarden die bijna niet afwijken van de ingestelde setpoints en tevens blijft het kloppen met mijn "handmeter", dus ik ben hier helemaal tevreden mee.
 
Omdat ik een discus vis heb waarvan de ogen wat naar buiten staan, moest ik wat gaan doen. De hele bak behandelen leek mij geen handig idee, omdat ik verder ook geen bijzonderheden kan waarnemen en er ook geen directe aanleiding te vinden is.

Maar ik heb geen extra thermostaat meer....... Hoe ga ik dat oplossen. Naja, meteen van mijn idee maar werkelijkheid gemaakt en een AM 300W Titanium besteld.

Vandaag de grote waterwissel, dus:

Q bak opgezet met luchtpompje en 100W thermostaat

IMG_20170929_164449.jpg


1 x discus vis hierin geplaatst
1 x Sera Bactopur direct hieraan toegevoegd

IMG_20170929_164458.jpg


Nu alleen nog even sterk opletten om de temperatuur netjes te krijgen, maar gaat de goede kant op

Verder de AM 300W links in de bak

IMG_20170929_164428.jpg


en ter vergelijk de 300W Eheim Jager

IMG_20170929_164439.jpg
 
Zo, tijd voor wat wisselingen.

Deze blue Diamond dame gaat als het goed is vandaag naar een ander "baasje" toe.

IMG_7071.JPG


Hiervoor in de plaats gaat er een "volwassen" brown Tefé man komen. Foto volgt later.

Verder staat de Red Flame nog te koop, maar nog niemand die serieus interesse heeft.

IMG_3034.JPG


Al met al dus genoeg "beweging".

Wordt vervolgt.
 
echt net los gelaten in de bak, de nieuwe brown Tefé nog helemaal in schrik kleuren

IMG_20170930_175011.jpg


En de blue Diamond vrouw is weg, hoop op een andere stabiliteit ten opzichte van "gisteren"
 
De nieuwe jongen (als het goed is) begint op kleur te komen en lijkt ook wat interesse voor voer te gaan krijgen, dus de ontwikkelingen zijn niet slecht.....

IMG_20171005_214356.jpg
IMG_20171005_214945.jpg
IMG_20171005_214949.jpg
 
Nu even in gebruik, maar de INKBird controller werkt helemaal top! Temperatuur is netjes, stabiel en correct en ik kan minder gaan controleren, want het is gewoon goed!
 
Prachtige foto's Steven! Ziet er geweldig uit :D
 
Omdat ik mijn Filementosus moest uitvangen wat niet lukte, heb ik de linkerhoek "gesloopt", de vis eindelijk kunnen vangen en nu iets anders opgebouwd.

Of ik het al een verbetering vind weet ik nog niet. Even aankijken.

Sorry het is nog ietsje mistig door het gerommel!

IMG_20171006_201306.jpg
IMG_20171006_201339.jpg
 
Helaas zitten er wel eens dingen tegen.

Vanochtend viel mij op dat de bak niet netjes verlicht werd, dus even goed kijken. Bleek de rechter helft van mijn Aquatlantis EASY LED uit te zijn.

Natuurlijk alles gecontroleerd, maar er werd al heel snel duidelijk dat het in de LED unit zelf moest zitten. Deze uit de kap gepeuterd (grmbl wat een shit werk) en ook nog eens even "droog" aangesloten.

De ledjes gaan dan even branden in de hoeken, wel heel flauw en doven dan na een paar tellen. Contact met mijn LFS opgenomen, schijnt een bekend probleem te zijn van V1. Of ik een bonnetje had. Ja maar natuurlijk niet bij mijn tweedehands bak.......

Weet dus nog ff niet hoe ik het ga doen, maar denk dat het einde oefening voor deze unit is.

IMG_20171007_143250.jpg


Om de verhouding een beetje recht te houden de JMB balk rechts maar even wat opgeschroefd in vermogen, zo ziet het er in ieder geval niet direct vervelend uit en hoop dat de planten ook geen te grote tik krijgen.

Totaaltje met opgevoerde JMB rechts ter compensatie

IMG_20171007_143152.jpg


Als er iemand kennis of ervaring heeft, ik hou mij aanbevolen!
 
Balen man... Hopelijk gaat het niets (of iig niet te veel) kosten om het op te lossen!
 
Voor wie het leuk of interessant vind. De video's van vandaag zijn met de mobiel gemaakt, maar vanaf mijn statief.

Ik heb (alles via het verre oosten) een extra snelkoppeling plaatje voor mijn statief besteld en tevens een aluminium houder voor mijn mobiel. De houder zit op het plaatje middels de montage schroef. Het plaatje schuift in mijn statief kop en mijn telefoon schuif ik in de houder en zet ik met een halve slag ongeveer vast. Mooi stabiel filmen met bestaande spullen voor alles bij elkaar nog geen 10 euro. Ik vind het in ieder geval prettig en ben er blij mee

IMG_20171007_214147.jpg
IMG_20171007_214159.jpg
IMG_20171007_214125.jpg
IMG_20171007_214133.jpg
 
Nu de andere Blue Diamond vrouw niet meer in de bak zit, is er veel meer rust en gedoe, en wordt het koppel met de eieren "gewoon" met rust gelaten, dus wat dat betreft prima.

Vrijdag avond heb ik de Rood Turquoise terug geplaatst, die last had van het pop eye. Dit was netjes en weer op orde. Echter gisteravond ging de Rood Turquoise fladderend en plat door de bak. Ik vermoed kruis besmetting door de toegevoegde Brown Tefe. Toch meteen weer in Q gezet met Bactopur Direct en Sanitol zout. Vis staat nu in ieder geval weer rechtop en aardig op kleur.

Volgende week contact met de kweker opnemen om te kijken hoe ik ze kan gaan samenvoegen zonder dit nogmaals te krijgen. Echt bizar om te zien hoe snel een vis kan omslaan en je eigenlijk denkt dat deze de pijp uit gaat. En ook mooi om te zien hoe snel deze weer opknapt met wat medicatie, ongelofelijk!

Afijn, wordt vervolgt later deze week
 
Gelukkig snel kunnen handelen en een extra bak bij de hand. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen
 
Nog geen info van Aquatlantis ontvangen, dus nog aan het wachten op terug koppeling ivm de led lamp

Ik had iemand met serieuze interesse in de Red Flame. Bij wat verdere communicatie ging het om een RIO 180 waar die de vis in wilde zetten. Aangeraden om in een RIO180 geen discusvissen te houden (zaten er al 2). Wil wel een "goed" plekje voor mijn vissen.
 
Omdat ik zelf ook niet tevreden was met de linker hoek van de bak en uit de feedback ook geen echte hoogvliegende reacties voor deze hoek kwamen, heb ik dit vandaag toch maar eens aangepast.

Eigenlijk wil ik op zoek naar een nieuw stuk hout, wat ik hier zou willen toepassen. Echter daar moet je tegenaan lopen in figuurlijke zin, dus dat komt mogelijk nog wel een keer.

Nu heb ik 1 stukje verwijderd en het ander iets anders neergezet. Ik ben al meer tevreden als ik was, maar helemaal blij ben ik ook nog niet.

Daglichtplaatje met weerspiegelingen, dus niet helemaal optimaal

IMG_20171012_151046.jpg
 

Terug
Bovenaan