Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


De jongen van de Macmasteri doen het goed

IMG_20171119_170304.jpg
IMG_20171119_170314.jpg
 
Ik heb via MP een groep van 21 Corydoras Sterbai aangeschaft. De vissen zitten op dit moment in quarantaine, maar doen het zover ik nu zie helemaal goed. Als ze helemaal op mijn water gewenst zijn en stabiel zijn, dan ga ik ze in groepjes van 6 stuks over plaatsen naar mijn Akva.

Foto's volgen later nog.

Het Alenquer nest is trouwens op de tweede dag opgegeten, toch weer wat onenigheid tussen man en vrouw.....
De eieren van de L010a zijn ook weg, wat hier is gebeurd en wat de oorzaak is, dat is mij niet duidelijk.
 
Na een "korte" observatie periode begonnen om de Cory's in kleine hoeveelheden aan de bak toe te voegen. Eerste keer 6, 2de keer 6, daarna 5 en als laatste de 4.

Nu dus in totaal 21 Sterbai's over de bodem rond zwemmen.
Ze zijn op de dag bijna niet zichtbaar en liggen lekker verscholen achter en onder het hout. In de schemering komen ze even actief zwemmen en verder scharrelen ze een beetje. En een hoeveelheid afval wordt nu omgewoeld en komt "vanzelf" bij het filter terecht.

Nog niet actief aan het fotograferen geweest, maar hierbij 1 plaatje.

IMG_9590 bewerkt 016.jpg
 
Steven dat groot stuk kienhout rechts in je bak bestaat dat uit 1 stuk of zijn dat 2 stukken die tegen elkaar geplaatst zijn ?
 
Het lijkt een vruchtbare dag....

De Alenquers hebben afgezet. Tot nu toe is ieder nest (7 stuks) opgegeten, ben heel benieuwd of het nu anders gaat......
IMG_20171220_183850.jpg


Verder hebben de Brown Tefé's ook weer afgezet, echter omdat het vrouwtje nog moet groeien zal ik dat tegen dat het licht uit gaat weg wegen......
IMG_20171220_183821.jpg


En ik heb een nieuw nest Macmasteri's zwemmen. Van het oude nest heb ik er 12 stuks van het kleine linker deel naar rechts over geheveld. Deze zijn nu ongeveer 1 cm groot. Heb nu dus pa en ma zwemmen, 2 jongen van een centimeter of 3 a 4, 12 jongen van 1 cm en 25 jongen van 3 mm ongeveer.

Ik hoop vooral dat het met de Alenquers gaat lukken, dat zou leuk zijn.

Verder de nodige onrust in de bak. Ik heb besloten te gaan proberen mijn groep uit te breiden van 7 discusvissen naar 12 discusvissen. Er komen 6 jonge vissen bij. De Red Flame moet ik nog steeds op een goede manier zien te verkopen. Uiteindelijke aantal zal dan op 12 vissen uit komen, waarbij als ik er 2 apart zet t.b.v. kweek, de groep in ieder geval 10 vissen groot blijft.

I.v.m. de griep heb ik maar online 16/22 slang besteld, zodra dit binnen is, zal ik het voorfilter gaan plaatsen. Vermoed richting einde van de week.

En een totaaltje van de bak.

IMG_20171220_185243.jpg
 
Vanavond heb ik 6 jonge vissen bijgeplaatst van "zogeheten" 8 centimeter.

2 x brown tefé
4 x alenquer

Ik hoop morgen wat foto's te kunnen plaatsen en tevens komt als het goed is de slang 16/22 binnen, zodat ik met de aansluiting van het voorfilter kan gaan beginnen. Ook daar zal ik dan wat beeld materiaal van plaatsen

Het nest van de Alenquers is ook weer opgegeten, dus dat loopt nog niet zoals het moet.......
 

Terug
Bovenaan