450L Zuid Amerika van funkz


Het visbestand wordt waarschijnlijk:

- 7x Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru ("Red Shoulder")
- 20-30x Nannostomus beckfordi
- 3x Apistogramma Hongsloi (1m/2v)
- 13x Corydoras (10x sterbai, 3x arcuatus)
- 4x L-nummer (L066, L134, L397, Ancistrus)


Mijn huidige bestand ga ik overplaatsen:

- 1x Ap. Hongsloi man, 2x Ap. Hongsloi vrouw;
- 7x Hyphessobrycon callistus (rode minor);
- 3x Corydoras Arcuatus;
- 10x Corydoras Sterbai;
- 1x L134;
- 1x L066;
- 1x L397;
- 1x Ancistrus Leucostictus.

Ik ben van plan mijn bestand uit te breiden:

- 6-8x Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru;
- Corydoras (van beide soorten nog een paar er bij);
- 1x L128 Blue Phantom.

]

Mooie bak , ben benieuwd naar hoe het eruit gaat zien met vissen erin ;)
Leuk visbestand ook, wat is de reden dat je uiteindelijk niet de L128 blue phantom erin wilt doen? Ik vind dit een erg mooie L-nummer :(
 
Vanwege de belasting van mijn water heb ik er voor gekozen om er even geen L-nummer meer bij te halen. Aan de andere kant twijfel ik nog wel heel erg, want Verloop heeft momenteel een paar schitterende exemplaren zitten voor een hele mooie prijs. Daarnaast zit ik er sterk over te denken om de filtercapaciteit te verdubbelen met een 2e filter, waarmee het misschien weer wel een optie wordt..
 
Kleine update. Altijd leuk om een spirulina tabletje in de bak te gooien, zorgt voor wat reuring in de tent.. :D

kfPaILv.jpg


NGAsmBd.jpg


Sn2WOVI.jpg


C3PRcFD.jpg


EL0JNQT.jpg


bdxI20N.jpg


Rm2VUFT.jpg
 
Vandaag kreeg ik het lang verwachte telefoontje dat ik de maantjes op kon halen, dus gelijk in de auto gestapt. Voor de mensen die het nog niet in mijn topic hebben gelezen, het is een groepje van 6 Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru (F2). Ik heb nog nooit zo enthousiast een doos uitgepakt, wat ben ik blij met deze vissen!

8239B7F4-A56B-409E-A292-F803E679781C.jpeg
4CF3895B-F5FF-4763-8C35-885713317594.jpeg
 
Vandaag kreeg ik het lang verwachte telefoontje dat ik de maantjes op kon halen, dus gelijk in de auto gestapt. Voor de mensen die het nog niet in mijn topic hebben gelezen, het is een groepje van 6 Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru (F2). Ik heb nog nooit zo enthousiast een doos uitgepakt, wat ben ik blij met deze vissen!

Bekijk bijlage 243035 Bekijk bijlage 243036

Prachtig! En al grote exemplaren zie ik, binnenkort zwemmen er bij ook een aantal in de bak, kan niet wachten :)
 
Bedankt allemaal. Het zijn inderdaad al wat grotere exemplaren, maar ik weet waar ze vandaan komen en dat ze goed zijn verzorgd. Net even een snel kiekje geschoten, gewoon omdat ik het een erg grappig gezicht vond, de Hongsloi man die even kennis komt maken met zijn nieuwe buren.

A78C0B8B-1442-4DB3-8A6C-6F68F9316770.jpeg
 
Leuk, ze zien er goed uit, hoe oud zijn ze nu?

De verkoper dacht ongeveer 6 maanden. Om het zeker te weten gaat hij het nog even navragen bij de kweker. Ik denk dat het wel redelijk klopt, aan de maat en tekening te zien.
 
Ze hebben het al prima naar hun zin, en alle soorten diepvriesvoer die ik ze tot nu toe gegeven heb gaan er in als gesneden koek.

IMG_1120.jpg


Het totale en definitieve bestand is uiteindelijk geworden:

- 6x Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru
- 3x Apistogramma Hongsloi (1m/2v)
- 14x Corydoras sterbai
- 3x Corydoras arcuatus
- 24x Moenkhasia sanctaefilominae (iets te enthousiast mee geweest, achteraf had ik beter een wat kleiner schooltje kunnen nemen)
- L-nummers: 1x L066, 1x L134, 1x L397 en een ancistrus.
 
Bedankt allemaal!

171B34F5-8321-45CF-859C-563BDFB309DD.jpeg


Iemand enig idee wat er met deze dame aan de hand zou kunnen zijn? Ze is al een paar dagen heel inactief, en donker gekleurd.

Mijn eerste ingeving is dat ze misschien wat teveel heeft meegesnoept van het diepvriesvoer, wat sinds de komst van de maanvissen veel vaker dan normaal wordt gegeven..

Voor de volledigheid: er zijn geen wijzigingen in de waterwaarden, op een wat hogere PO4 na (logisch, met al dat voer, maar nog niet te hoog). Ook geen NO2 en NH3/4 gemeten. Ze ademt iets sneller dan normaal, maar niet extreem.
 
Je hebt een levend schilderij in huis. ;) Vind al je vissen leuk, de Apistogramma's ook. Maar eerlijk is eerlijk, de maantjes zijn wel heel mooi.

Heb je rode muggenlarven gegeven? Dwergcichliden kunnen slecht tegen rode muggenlarven is mijn ervaring. Heeft mij helaas twee keer een dwergje gekost. Vooral Apistogramma's lijken er erg gevoelig voor. Bij de Mikrogeophagus merkte ik geen afwijkend gedrag. Maar ik neem toch het zekere voor het onzekere.

Testen van het water kan een indicatie geven van een aantal zaken. Maar sommige
dingen worden met de testen simpelweg niet gemeten. Schimmels, bacteriën, (kieuw)wormen etc. Jammer, hadden ze daar maar een thuis test voor.
Wil nu niet zeggen dat ze één van deze dingen heeft. Maar hopelijk is het niks ernstigs.
 
Bedankt allemaal voor de complimenten.

Het apistogramma vrouwtje heeft de nacht helaas niet overleefd. Het overgebleven vrouwtje is niet goed op kleur, maar gedraagt zich wel normaal. Ik baal er erg van, want het vrouwtje wat is gaan hemelen was de laatste tijd behoorlijk in de weer met het mannetje. Ik ga nu eerst even afwachten of ik de overgebleven vrouw als koppel kan houden met het mannetje. Zo niet, dan haal ik er nog 1 of 2 vrouwtjes bij.

En uit voorzorg zal ik geen rode mug meer geven, hoe weinig die apistogramma er ook van gegeten heeft met 6 van die vreetzakken in de buurt die alles opslurpen.
 
Verdorie. Was ik net bij de LFS om een Crinum te halen voor in mijn Tanganyika bak, heb ik me toch weer laten verleiden om een nieuwe apistogramma mee te nemen. Dus in plaats van de harem Hongsloi weer compleet te maken, worden het 2 koppels. De nieuwe bewoner: een schitterend koppel Apistogramma nijsseni (zwommen constant samen in de verkoopbak, laten we hopen dat ze elkaar in mijn bak ook lief vinden).

Binnenkort komt er vast een moment dat ik ze mooi op de foto kan zetten.
 
Verdorie. Was ik net bij de LFS om een Crinum te halen voor in mijn Tanganyika bak, heb ik me toch weer laten verleiden om een nieuwe apistogramma mee te nemen. Dus in plaats van de harem Hongsloi weer compleet te maken, worden het 2 koppels. De nieuwe bewoner: een schitterend koppel Apistogramma nijsseni (zwommen constant samen in de verkoopbak, laten we hopen dat ze elkaar in mijn bak ook lief vinden).

Binnenkort komt er vast een moment dat ik ze mooi op de foto kan zetten.
Haha ik ken dat fenomeen Niels want als je in gelijk welke lfs komt dan zie je altijd wel iets wat je heel graag wil mee nemen naar huis omdat de verleiding o zo groot is.
 
Kleine update, want er is nogal wat veranderd aan mijn visbestand. De school moenkhasia sanctaefilomenae was me te groot. Het beeld was te druk, waardoor ik de harmonie in de bak wat miste. Ik heb daarom met behulp van een lege fles als val de helft van de school uitgevangen en terug gebracht naar de LFS. Om vervolgens wat extra kleur in de bak te krijgen, heb ik een schooltje kardinalen (30 stuks) mee terug genomen. Ze scholen prachtig, en de maanvissen jagen er (nog) niet op. Toch miste ik nog wat leven in de bovenste laag, wat mij heeft doen besluiten om toch nog een klein schooltje toe te voegen, een vis die al heel lang op mijn lijstje staat: de Nannostomus beckfordi. Omdat de bak al redelijk vol zit heb ik gekozen voor een klein groepje van slechts 10 stuks, met een gelijke man/vrouw verhouding. Daarnaast kon ik bij mijn LFS voor een hele scherpe prijs een belachelijk mooie L129 mee nemen, zie foto.

Mijn totale bestand is nu:

- 6x Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru
- 2x Apistogramma hongsloi
- 2x Apistogramma nijsseni
- 12x Moenkhausia sanctaefilomenae
- 10x Nannostomus beckfordi
- 30x Paracheirodon axelrodi
- 14x Corydoras sterbai
- 3x Corydoras arcuatus
- 1x L066, 1x L129, 1x L134, 1x L397, 1x Ancistrus

Het is veel vis, ik weet het. Maar ik houd van goed gevulde bakken, zolang de waterkwaliteit er niet onder lijdt, en het geen rommeltje wordt in de bak. Voorlopig gaat alles goed, en scholen alle vissen mooi samen zonder elkaar in de weg te zitten.

1DCD9190-ADE2-4315-B095-583E172B91E2.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor! Deze week krijg ik ook mijn Pterophyllum Rio Manacapuru. Ben benieuwd hoe het met je kardinalen gaat in combinatie met de maanvissen. Ik ga het hier ook proberen.
 
Laatst bewerkt:
0A5FEE83-55E3-4BFE-BF29-9F16429D1D98.jpeg


Bedankt voor jullie reacties! Een filmpje kan wel, maar de manen zijn nooit zo mooi op kleur tijdens het verversen.. :D
 
Klaar met verversen, dus hier even een vers filmpje. Sorry voor de achtergrond geluiden en de weerspiegeling van de andere bak.

 
Echt he sommige manen zijn toch zo een pestkoppen he :D zal wel bij de rangen horen. Hier zaten ze soms zo op en aan elkaar met de bekken.

Mare als je plaats nodig hebt wel ik de 6 Pterophyllum scalare sp. Rio Manacapuru wel komen halen hoor :p

Echt prachtige vissen!
 
En weer eens een kleine update! De maanvissen groeien als kool, maar dat mag ook wel als ik zie hoeveel ze eten.

De inrichting is iets veranderd. Doordat er achterin weinig licht is, hadden de planten daar het wat moeilijk. Dus nu heb ik de achterkant van de bak maar vol gestapeld met hout, en alle planten wat naar voren verplaatst.

CD51B759-E76B-480E-917D-8E4FD45BC631.jpeg
 

Terug
Bovenaan