40x50x40 van R1cardo


Vandaag mijn CO2 set bezorgd!
AquaNOA 500gram fles, AquaNoa drukregelaar met ingebouwd magneetventiel en ook een AquaNoa een nano keramisch diffuser en bellenteller.
Morgen of vrijdag even op het gemak in werking zetten. Diffuser ligt nu eerst in te weken in een bakje water.

Tevens van de week rechtstreeks bij de sierviskwekerij (voornamelijk apistogramma's en maanvissen) een mooi koppel Ramirezi gekocht. Zijn nog jong dus komen vanzelf na goed voeren nog mooier op kleur.
Van het weekend ook nog de rode Vuurtetra's aanvullen tot een mooi bestand. Ook daar wat rode Posthoornslakjes meegenomen die beginnende draadalg op kunnen eten.
Co2 set is dus mooi optijd binnen.

Ook wordt het tijd voor groot onderhoud, bruinalg explosie. Mja ook dat verdwijnt vanzelf weer.
Van het weekend zal ik een uitgebreidde foto reeks plaatsen.

20180502_123055.jpg


20180502_123659.jpg


20180502_123730.jpg


20180502_123756.jpg


IMG-20180502-WA0006.jpeg
 
Weer tijd voor een update!
Co2 bellenteller vandaag vervangen. Vannacht was water vanuit de bellenteller de slang in gelopen.... Niet echt de bedoeling. Hopelijk gaat het vannacht met nu een nieuwe bellenteller (nu van JBL) wel goed.
Wel nog eff klooien met het naaldventiel. Gaat zeer traag met opvoeren van de bubbels. Ben heel wat anders gewend van me set van ca 2 jaar geleden. Met die set toen was minimaal draaien al flinke vermeerdering/vermindering van de bubbels.
Ook krijg ik de werkdruk niet hoger gedraaid dan 2.5bar, terwijl deze 4 bar zou moeten kunnen. Ga ik nog navraag over doen bij de webshop.

Vandaag nog 10 Vuurtetra's gekocht, totaal zwemmen er nu 13. Ramirezi's beginnen mooi op kleur te komen inmiddels. Hele verbetering al met vd week.
Beplanting heb ik wat verminderd. De Monte Carlo er zo goed als uit, vind dit nu toch wat strakker ogen.

Alleen nog op zoek naar de Otocinclus Cocama, zijn momenteel schaars in Nederland....
Maar heeft geen haast gelukkig.

Onderstaand een paar foto's. Uitgebreide foto's van het aqua volgen komende week als er weer wat minder zonlicht op het huis staat.

20180504_183020.jpg


20180504_183323.jpg


20180504_202652.jpg


20180504_202733.jpg


20180504_202938.jpg
 
Helaas werkt de co2 set niet zoals het moet. vanmiddag tijdens inschakelen van de co2 was het nog maar 20 bellen per minuut terwijl ik die gisteren op 40 bellen per minuut had afgestemd. Ook kwamen er amper nog bellen uit de diffuser en had het draaien aan het naaldventiel geen zin. Hierdoor kwamen geen extra bellen, ondanks werkdruk van 1,8 bar. Mailtje gestuurd naar de webshop waar ik het gekocht heb en vrij snel al reactie terug dat er maandag een nieuwe drukregelaar op de post gaat. Superservice! Hopen dat de co2 set vd week dan wel weer goed werkt.
 
Afgelopen week na veel bellen een zaak gevonden die de Cocama kon bestellen! Deze voor een mooi prijsje vandaag kunnen ophalen, 5stuks. Zijn nu nog aan het overwennen dus foto's volgen later.

Verder gaat het goed met het bakje. Nieuwe co2 diffuser, Aquario Neo acryl, de vorige was defect dus die gaat retour.... Deze heeft wel een veel betere spreiding van de belletjes. Alleen lossen er teveel niet op, was ook al met de vorige.... Veel bellen aan het oppervlak. Binnenkort toch maar denk een inline diffuser overwegen.... Wel veel vervuiling van het hout op het zand. maargoed dat zal met een paar weken ook wel weg zijn na verversingen.

De Alternanthera Reineckii mini doet het ook goed, goed aan het groeien al. Denk dat ik een grotere variant van de Alternanthera voor de achterwand einde van de maand ga halen ter vervanging van de Ludwigia super red, is het ook meer een geheel. Maar goed eerst maar eens kijken of deze nog goed gaan aanslaan komende twee weken.

Hier nog een paar foto's:

20180510_161732.jpg


20180510_181751.jpg


20180510_182432.jpg
 
Tijd weer voor een update!
De otto's doen het super, lekker actief bezig de hele dag en een schitterend patroon hebben ze.
Krijg ze alleen niet makkelijk op de foto. Van de vijf stuks zijn er vier met een mooi patroon. Een exemplaar heeft een lange horizontale streep als patroon en wat verticale strepen, maar goed blijft ook een mooi beestje (foto nog niet gelukt).

Tevens aan de zijkanten tegen de achterwand een Alternanthera Rosaefolia geplaatst. Benieuwd of deze het ook goed gata doen, de Reineckii Minii iedergeval wel.


Vraag me wel af of de crypto's geen voedingstekort hebben? Enkele bladeren worden geel/bruin van kleur? Ondanks dat deze klei tabletten hebben onder de wortels en ook FE in mijn platenvoeding zit.

20180521_203816.jpg


20180521_203831.jpg


20180521_203838.jpg


20180521_203854.jpg


20180511_225325.jpg


20180516_185447.jpg
 
Ik weet niet welke Crypto je hebt maar soms krijgen die na veranderingen een terugslag.
Deze heb ik gekocht als de Crypto Willisii. Geen idee of dat deze ook is, als ik afbeeldingen op google bekijk vind ik hem er niet op lijken.
Kijk het nog even aan of het erger wordt, anders knip ik ze eraf. Komen ook nog gelukkig zat nieuwe blaadjes.
 
Mooi!

Is dat nou de longfin variant van de ramirezi? Lijkt me wel, heb deze 1 keer op een plaatje gezien;)
 
Mooi!

Is dat nou de longfin variant van de ramirezi? Lijkt me wel, heb deze 1 keer op een plaatje gezien;)
Bedankt! Is idd de Longfin/Sluier variant ja. Komt hier rechtstreeks bij de kwekerij vandaan in Rotterdam.
 
Bedankt! Is idd de Longfin/Sluier variant ja. Komt hier rechtstreeks bij de kwekerij vandaan in Rotterdam.
Gaaf! Heb hem nog nooit (op 1 keer na) gezien of gehoord dat iemand hem heeft;)
Doet hij het een beetje goed? Op welke ph heb je ze?;)
 
Gaaf! Heb hem nog nooit (op 1 keer na) gezien of gehoord dat iemand hem heeft;)
Doet hij het een beetje goed? Op welke ph heb je ze?;)
Ja doet het prima, is inmiddels mooi op kleur en groeit goed. PH kraanwater is ongeveer 7,7 hier. Met co2 verlaag ik de ph in mijn bak naar 6,9 a 7 (met een kh van 7). De vissen worden bij de kweker ook gekweekt op Rotterdams kraanwater.
 
Ja doet het prima, is inmiddels mooi op kleur en groeit goed. PH kraanwater is ongeveer 7,7 hier. Met co2 verlaag ik deze in mijn bak naar 6,9 a 7 (met een kh van 7).
Verlaag je hem wel een heel eind met CO2, wat is de KH?
Wat ik altijd lees over ze is dat ze zuiver water nodig hebben en een laag nitraat en fosfaatgehalte. Heb zelf 2 koppeltjes gehad op een ph van 5 en die zijn beiden dood gegaan...
Mooi dat ze het hier wel goed doen!:thumbs::thumbs:
 
Super mooie bak. Lekker veel doorkijkruimte waardoor het aquarium zelf bijna wegvalt. Het lijkt net of er gewoon een tuintje is aangelegd.

Complimenten!
 
Mijn kh is 7, uit de kraan is deze 5, maar door mijn stenen is deze dus 7. Hierdoor heb ik dus een ph van 7 nodig om een goed co2 niveau te krijgen. Mijn rami's zijn bij de kwekerij opgekweekt op normaal kraanwater (ph 7.5 a 7.7 ongeveer).
Verlaag je hem wel een heel eind met CO2, wat is de KH?
Wat ik altijd lees over ze is dat ze zuiver water nodig hebben en een laag nitraat en fosfaatgehalte. Heb zelf 2 koppeltjes gehad op een ph van 5 en die zijn beiden dood gegaan...
Mooi dat ze het hier wel goed doen!:thumbs::thumbs:
 
Vandaag mijn bestelde inline atomizer ontvangen! Nu het membraam even inweken 36uurtjes in een bakje water en dan zondag installeren! Ben benieuwd

20180525_154312.jpg
 

Terug
Bovenaan