400x50x60 van Richard (rschiks)


PeterHuppertz1982 zei:
Prachtig mooie grote bak & vissen. Als er een pikzwarte achterwandfolie achter zou zitten (ben ik fan van) zou ik hem NOG mooier vinden ;) :D

Dit had ik geprobeerd. Het glas is echter te groen, zag er niet echt uit. Mijn volgende aquarium zal wit glas hebben :)
 
Jammer dat ze daar bij de maak van het aquarium niet al direct aan gedacht hebben. Des te dikker het glas is, hoe meer die groene kleur van het glas eruit springt natuurlijk.
Maar goed, ik vind het nog altijd 1 de mooiste bakken die ik op het forum gezien heb, niet alleen qua formaat maar ik vind ook de opzet van het hout en de planten erg goed gedaan.
Leuk dat de maantjes nestjes hebben... en dan zoveel ruimte hebben en vlak naast elkaar een nest maken, je gelooft t niet h�... :D
 
MsFelix zei:
Jammer dat ze daar bij de maak van het aquarium niet al direct aan gedacht hebben. Des te dikker het glas is, hoe meer die groene kleur van het glas eruit springt natuurlijk.
Maar goed, ik vind het nog altijd 1 de mooiste bakken die ik op het forum gezien heb, niet alleen qua formaat maar ik vind ook de opzet van het hout en de planten erg goed gedaan.
Leuk dat de maantjes nestjes hebben... en dan zoveel ruimte hebben en vlak naast elkaar een nest maken, je gelooft t niet h�... :D

Helaas waren de nestjes van korte duur. Na een dag konden de manen het nest niet meer verdedigen met zoveel kardinalen in de buurt. Het leek wel of de kardinalen werden aangetrokken. De eerste dag was dit niet het geval.
 
Jou bak is wel mooier met een beter visbestand.
 
Smaak is iets persoonlijks Botia, ben het dan ook zeker niet met je eens (die youtube is echt prachtig) en vis bestanden zijn allebei maar mwah mwah als we eerlijk blijven
 
Na dagen terrein verdedigen heeft nu het 3e koppel de stap gezet...

Se1LYUJ.jpg
 
Vandaag heeft het 4e koppeltje eitjes afgezet. Dit keer ga ik een poging wagen of ik wat verder kom dan dat de eitjes na 2-3 dagen door de ouders worden geruimd.

1001.jpg
 
Laat die beesten gewoon even rustig oefenen. Dan komt het vanzelf een keer goed. Op deze manier leren ze er niet van, het zijn nog jonge beesten die nog niet weten hoe het moet. Laat ze eerst 3 nesten verknallen, daarna gaat het vast beter. Tegen die tijd kan je ze wellicht ook in nieuwe hoge bak zetten en ze dus met beter passende vissen zetten dan bij dit zootje.
 
Dat ouders nestjes weghalen is een teken..

+1 voor opmerkingen van Jelle.

~ Ivo
 
Jelle Touwen zei:
Laat die beesten gewoon even rustig oefenen. Dan komt het vanzelf een keer goed. Op deze manier leren ze er niet van, het zijn nog jonge beesten die nog niet weten hoe het moet. Laat ze eerst 3 nesten verknallen, daarna gaat het vast beter. Tegen die tijd kan je ze wellicht ook in nieuwe hoge bak zetten en ze dus met beter passende vissen zetten dan bij dit zootje.

Ik dacht dit gedrag meestal zo is bij niet wildvang. Ik zal dan inderdaad de maanvissen apart moeten zetten.
Het is overigens nog maar afwachten of de eitjes iets gaan doen. Het is nu in ieder geval weer (voorlopig dan) rustiger in de bak. 4 koppels die al eitjes hebben afgezet :)
 
Heb vol verbazing alle 22 pagina's door gelezen. Wat een ongelofelijk mooi en groot aquarium. Enige jaloezie is hier aanwezig. Ooit hoop ik mijn vrouw ook zo ver te krijgen, ooit.. Dit topic ga ik zeker in de gaten houden.
 
Bak ziet er steeds mooier uit. Mooi dat je vissen nu al eitjes afzetten. Heb je mss een totaaltje, of een filmpje?

edit: is het sws niet tijd voor een grote foto-update. Laatste is van 22-7?! :D
 
Killerfish zei:
Bak ziet er steeds mooier uit. Mooi dat je vissen nu al eitjes afzetten. Heb je mss een totaaltje, of een filmpje?

edit: is het sws niet tijd voor een grote foto-update. Laatste is van 22-7?! :D

Aankomend weekend zal ik weer foto's maken. Ik heb nu eindelijk een spiegelreflex ter leen. Kan ik deze meteen uitproberen.
 
Goedegenade! Het zou verboden moeten worden om zo goed als alle aquariaan hier op het forum zo jaloers te maken met een bak met die afmetingen...:D
 
Heb even de tijd genomen om het hele topic te lezen. :)
Machtige bak zeg en mooie vissen! :smitten:
 
Van de 4 koppels maanvissen heeft nu een koppel voor de 2e maal eitjes afgezet.

5x in 1,5 week tijd. :)
 
Ze hebben het er maar druk mee, ze sexsen meer dan ik :oops:
 
Ik heb vandaag weer wat gesnoeid en water ververst. Perfect voor wat nieuwe foto's. Er zijn echter geen spannende dingen te melden. Ik heb nog steeds wekelijks eitjes van de maanvissen. Soms van 3 koppels, soms van 2.

Ik ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe aquarium.

Hierbij de foto's:

120.jpg


121.jpg


122.jpg


123.jpg


124.jpg


125.jpg


126.jpg


127.jpg


128.jpg


129.jpg


130.jpg


131.jpg
 
Ziet er goed uit!
Mooi ook die gigantische vallisneria.
 
Heb dit toppic ook gevolgd en ziet er erg mooi uit. De planten groeien ook goed
 
Blijft zeer mooi. Vind je "totaaltje" mooi laat zien hoe de bak in zijn geheel is. :) Iets meer naar rechts nemen en je hebt de zijkanten ook mooi gelijk op de foto.
 
Holy.....
Ik heb een heleboel superlatieven en krachttermen geuit bij het bekijken van de foto's van je bak.
Wat een ongelooflijk mooie versiering in je huis!
Kom ik aan met mn 80 centimeter bakje ;)

Zelfs mijn vrouw was hevig onder de indruk maar zowel financieel als qua ruimte gaat zo'n joekel hier niet in huis passen.
 
Dank voor de leuke reacties!
 
Hier heb ik geen woorden voor...... SUBLIEM!!
 

Terug
Bovenaan