400x50x60 van Richard (rschiks)


Ik vind het mooi als het water kraakhelder is en het groene van de planten eruit springt. Anderen vinden een gelige/donkere kleur weer mooi.
 
Blijft mooi je bak en prachtige Manen. Het Purigen had je gerust nog in het filter kunnen laten, zal nog steeds werken. Het wordt vrij snel zo bruin als het nu bij jou was. Vergeet niet dat het regenereren ook na een x aantal keren niet meer kan en je het echt voor nieuwe Purigen moet vervangen.

Zo kwam het na een aantal maanden uit mijn bak en heb ik pas de regeneratie gedaan. Het zakje ernaast had ik net uit de verpakking gehaald.
654223_0_82_20140104_17.jpg


Dit is pas echt vuil, bij jou zie je nog kleur verschil in de bolletjes. Tussendoor kun je wel het zakje even onder de kraan of douche (werkt beter) afspoelen om het aangekoekte vuil eraf te spoelen, daarna gewoon weer in het filter stoppen. Na het regenereren wordt het niet meer helemaal wit zoals het nieuw was.
 
Crash zei:
Blijft mooi je bak en prachtige Manen. Het Purigen had je gerust nog in het filter kunnen laten, zal nog steeds werken. Het wordt vrij snel zo bruin als het nu bij jou was. Vergeet niet dat het regenereren ook na een x aantal keren niet meer kan en je het echt voor nieuwe Purigen moet vervangen.

Zo kwam het na een aantal maanden uit mijn bak en heb ik pas de regeneratie gedaan. Het zakje ernaast had ik net uit de verpakking gehaald.

Dit is pas echt vuil, bij jou zie je nog kleur verschil in de bolletjes. Tussendoor kun je wel het zakje even onder de kraan of douche (werkt beter) afspoelen om het aangekoekte vuil eraf te spoelen, daarna gewoon weer in het filter stoppen. Na het regenereren wordt het niet meer helemaal wit zoals het nieuw was.

Ok, dat is pas echt vuil. Mooi om een vergelijking te hebben. Weet ik dat ook weer. Ik heb een vermoeden dat het hout nu niet meer afgeeft en zal ik het langer in het filter laten.
 
rschiks zei:
Ik heb een vermoeden dat het hout nu niet meer afgeeft en zal ik het langer in het filter laten.
Gewoon af en toe even de zakjes spoelen onder schoon water en gaat het gerust langer mee dan 3 weken. :)
 
Crash zei:
rschiks zei:
Ik heb een vermoeden dat het hout nu niet meer afgeeft en zal ik het langer in het filter laten.
Gewoon af en toe even de zakjes spoelen onder schoon water en gaat het gerust langer mee dan 3 weken. :)

Thx, ga ik doen!
 
Je bak is schitterend geworden zeg en zal alleen nog maar mooier gaan ontwikkelen denk ik zo! ;)
 
Seabait zei:
Je bak is schitterend geworden zeg en zal alleen nog maar mooier gaan ontwikkelen denk ik zo! ;)

Dank je! Behalve af en toe schoonmaken heb ik nu niets meer te doen :-(
 
Sorry, ben de laatste tijd niet echt actief op het forum geweest en heb dus de ontwikkelingen van je aquarium niet gevolgd. Des te verrassender is nu de status van je aquarium. Wat is het allemaal prachtig geworden, nu ook met de vele vissen erin.

Nog steeds... mijn complimenten!
 
Ook de maanvissen vinden spaghetti interessant! :)

75.jpg
 
Jeetje, wat een aquarium! Echt prachtig, mooie grote scholen ook.
 
Rohol zei:
Jeetje, wat een aquarium! Echt prachtig, mooie grote scholen ook.

Dank je. Jij veel plezier met je net ingerichtte bak!
 
Update?
Liefst met foto of filmpje natuurlijk...
:D
 
MsFelix zei:
Update?
Liefst met foto of filmpje natuurlijk...
:D

Zal ik het weekend weer doen!
 
Hierbij weet wat nieuwe foto's. Vandaag heb ik aan de linkertkant de cabomba gesnoeid. Ruim een halve emmer cabomba weggegooid. De vallisneria doet het goed. Sommige slierten zijn al ruim 1,5m lang :)

101.jpg


102.jpg


103.jpg


104.jpg


105.jpg


106.jpg


107.jpg


108.jpg


109.jpg


110.jpg


111.jpg
 
Planten zien er erg goed uit, complimenten!
Vind de neons in hun grote aantal nog het allermooist om te zien zeg!
En die manen lijken wel baby's in die megabak van je,benieuwd hoe ze groeien, super leuk om te zien!

Thx voor de foto's ;)
 
Prachtige bak,en mooie groepen vissen :thumbs:
Aangezien je toch geen planten hebt aan de voorruit,zou ik het zand daar wegzuigen zodat je de rand niet ziet. Dit geeft een ruimtelijker idee.
 
Diesel1610 zei:
Planten zien er erg goed uit, complimenten!
Vind de neons in hun grote aantal nog het allermooist om te zien zeg!
En die manen lijken wel baby's in die megabak van je,benieuwd hoe ze groeien, super leuk om te zien!

Thx voor de foto's ;)

De planten doen het inderdaad heel goed. De anubias krijgen er elke 3 weken wel een nieuw blad bij. De cabomba groeit ruim 30cm per week. Is net onkruid :)
Omdat de cabomba zo hard groeit heb ik een extra led-strip bijgeplaatst. Anders komt er bijna geen licht meer doorheen :)

Het is mooi om de kardinalen te zien als het voedertijd is. Alles bij elkaar! :) ik zal proberen hier een foto van te maken.

De manen zijn ook nog maar baby's :) ze zijn nu 6-7 maanden oud. We hebben het idee dat er al koppeltjes gevormd zijn.
 
Mondeo zei:
Prachtige bak,en mooie groepen vissen :thumbs:
Aangezien je toch geen planten hebt aan de voorruit,zou ik het zand daar wegzuigen zodat je de rand niet ziet. Dit geeft een ruimtelijker idee.

Dit lukt niet helemaal aangezien er over de glasbodemplaat ook nog dwarsstripjes ter versteving liggen. De houten bodemplaat is 22mm, daar boven op dus max 2,4 cm glas. Het grind begint net op de houten rand.

Het ander aquarium zal dieper gaan worden :)
 
Ah ik snap het,streepje zwarte isolatietape(elektra) zou dan ook kunnen.
 
Mondeo zei:
Ah ik snap het,streepje zwarte isolatietape(elektra) zou dan ook kunnen.

Je bedoelt aan de buitenkant net boven de houten rand?
 
Taropi zei:
:help: ik zie geen foto`s

Vreemd. Doe toch geen vreemde dingen met de foto's. Dezelfde manier als anders.
 
Foto's zijn duidelijk zichtbaar. Erg mooi die school Kardinalen!
 
Ziet er allemaal super uit, je zou je huis niet meer uit komen en de hele dag ervoor blijven zitten !

Mooie maanvissen... panda's lijken net muisjes op de achtergrond (foto 07-07) bij de maanvissen :p

Alleen jammer dat je je snoeiafval weggooit, kun je misschien anderen nog blij mee maken ;)
 
Taropi zei:
dit is wat ik zie .

695514_0_82_screenshot_20140720_18.jpg

Ik zie het. Raar. Heb je het ook eens in een andere browser geprobeerd? Of een iPad o.i.d.
 
BlupGup zei:
Ziet er allemaal super uit, je zou je huis niet meer uit komen en de hele dag ervoor blijven zitten !

Mooie maanvissen... panda's lijken net muisjes op de achtergrond (foto 07-07) bij de maanvissen :p

Alleen jammer dat je je snoeiafval weggooit, kun je misschien anderen nog blij mee maken ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog niet over had nagedacht. Zou hier daadwerkelijk interesse in zijn dan?
 
ik kan normaal alle foto`s die op AF gezet worden zien . ook de oude foto`s maar nu niet meer van rschiks normaal wel .
in google kan ik ze ook niet zien , en de directe link kan ik ze ook niet zien .
 
Taropi zei:
ik kan normaal alle foto`s die op AF gezet worden zien . ook de oude foto`s maar nu niet meer van rschiks normaal wel .
in google kan ik ze ook niet zien , en de directe link kan ik ze ook niet zien .

Dan wordt de site geblokkeerd. Als je voorheen wel de oude kon zien en nu ook niet meer.
 
ik zou niet weten welk programma de site blokkeert . heb geen nieuwe programma`s op de pc gezet .
of waar ik hem zou moeten deblokkeren.
 
Gaat prima met jouw bak!
Fraai die scholen ...top.
 

Terug
Bovenaan