30L Nano van NiekB


Ziet er goed uit! Boraras vind ik zelf te actief voor dit formaat bak ondanks hun formaat..

Ik heb het topic Visbestand per bakmaat aangehouden. Nu komt de bak niet aan de 40cm bedenk ik me net.

Wordt ff nadenken wat er bij de garnalen komt, anders worden het alleen garnalen. :thumbs:
 
Ik heb het topic Visbestand per bakmaat aangehouden. Nu komt de bak niet aan de 40cm bedenk ik me net.

Wordt ff nadenken wat er bij de garnalen komt, anders worden het alleen garnalen. :thumbs:
Heb ze hier een hele tijd geleden in een 36cm superfish gehad, als tijdelijk onderkomen. Maar merkte dat ze in de 60cm veel actiever waren en veel meer op kleur.
 
Heb ze hier een hele tijd geleden in een 36cm superfish gehad, als tijdelijk onderkomen. Maar merkte dat ze in de 60cm veel actiever waren en veel meer op kleur.

Dan is de keus best makkelijk. Geen zin om een groepje van 10 te hebben die zich niet op hun gemak voelen.
 
Leuke bak! Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als de javavaren eenmaal flink gegroeid is. Verder zou ik denk ik iets van steen toevoegen voor afwisseling in kleur en/of die plant rechts vervangen voor een mooie rode plant.
 
Dat wordt sowieso weer eerst wat research doen. Heb dit lijstje al gevonden waar ik wat info over kan zoeken: http://www.garnalenshop.be/vissen.php

Tis sowieso maar een 25L netto bakje ongeveer, blijft altijd lastig.
Zou er persoonlijk sws geen vis in houden, wellicht op een betta man of vrouw na. Maar dan moet je geluk hebben dat die goed samen gaat met je garnalen
 
Gisteren een Colombo testkoffer binnen gekregen en dus meteen vandaag even waterwaardes getest:

PH 7,5
KH 8
GH 9
NO2 0
NH3 0
PO4 0
NO3 0

Bakje draait iets meer dan een week nu. Gisteren ook Micranthemum Monte Carlo binnen gekregen, was een leuke aanvulling idd alleen het planten is een drama geweest. Maargoed, die zit erin en nu afwachten hoe deze gaat aanslaan
Wazige foto van gisteravond :sorry:
20180216_223046.jpg
 
En nu ww en wachten en geduld hebben haha. Kan je je bedenken wat je erin gaat zetten :D
 
Super leuk ingericht bakje Niek!

Tnx! Tis nu afwachten hoe de groei vordert. Zie de sterrenkruid en de drijfplanten elke dag groeien. Heb uit geen opstartalgen tot nu toe en vind de waardes ook niet tegenvallen.

En nu ww en wachten en geduld hebben haha. Kan je je bedenken wat je erin gaat zetten :D

En dat blijft zo tot ik iets heb gekocht :D citroentje, cr red of toch een specifieke rode vuurgarnaal...
 
Mooi bakje! Wil zelf ook iets zo iets doen met name hoe je de rechter kant hebt.
 
Ondertussen toch een sponsfilter besteld IPV de superfish die er nu in hangt.

Ook besloten welke garnaal er in komt. Mooie deal gesloten met mijn vriendin dat zij zich niet bemoeit met het visbestand van de toekomstige 1,20m bak als er nu de Bleu Dream/bleu velvet in komt. :thumbs:
 
Ondertussen toch een sponsfilter besteld IPV de superfish die er nu in hangt.

Ook besloten welke garnaal er in komt. Mooie deal gesloten met mijn vriendin dat zij zich niet bemoeit met het visbestand van de toekomstige 1,20m bak als er nu de Bleu Dream/bleu velvet in komt. :thumbs:
Lekker bezig !
 
Vandaag de sponsfilter + luchtpomp binnen gekregen dus die meteen even geïnstalleerd en uiteraard even wat nieuwe foto's.

Ik zie zelfs dat het Sterrenkruid al een knop krijgt!

5uk851.jpg


2gv80th.jpg


2dgjkno.jpg


Dit zal het voorlopig wel even zijn qua updates vermoed ik tot de eerste bewoners erin mogen.
 
Ziet er mooi uit en dan zometeen een groene mat voor en de eerste bewoners. Ben benieuwd!
 
Zeer mooi en verzorgd bakje maar is daar een speciale reden voor dat dat bakje zo schuin op de kast staat ?
 
Zeer mooi en verzorgd bakje maar is daar een speciale reden voor dat dat bakje zo schuin op de kast staat ?

Ja, vlak naast het bakje is een raam. Gezien de tuin op het zuiden schijnt de zon anders vol in de bak. Vandaar dat ook de zijkant is voorzien van folie om direct zonlicht in de bak te voorkomen.
 
Ja, vlak naast het bakje is een raam. Gezien de tuin op het zuiden schijnt de zon anders vol in de bak. Vandaar dat ook de zijkant is voorzien van folie om direct zonlicht in de bak te voorkomen.
Ok ja dan kan je best de bak zo zetten en afschermen want een overvloed aan alg wil je echt niet hebben.
 
Gaan we weer :rolleyes:

Nadat het toch een week dikke prima ging met de bak en de Sterrenkruid gesnoeid moest worden werd het steeds slechter. Sterrenkruid bleef niks van over, monte carlo werd snot en er kwam dikke 'bel/blaasjes-achtige' witte schimmel op het hout. Waterwaardes gecontroleerd en die waren onveranderd, water wissel gedaan en het werd niet beter.

Actie: bak zo goed als leeg, hout eruit gehaald en afgespoeld en opnieuw beginnen. De parva en de varen doen het wel goed dus die zijn blijven staan.

Het hout op een andere manier terug de bak in waar ik dan wel weer blij mee ben :thumbs:
Maar dan zie je een redelijk kale bak en om nou voor 1 plantje ergens een online bestelling te doen is ook weer niks dus hop naar de Hornbach. Die hebben dan weer net niet wat je zoekt eigenlijk en je inschattingsvermogen is weer net niet goed op een zondag en je neemt de Echinodorus Argentinensis mee die dan uiteraard eigenlijk veel te groot is voor je bak. :oops:

Ik weet het ff niet, voorlopig laat ik ze erin staan en probeer ik het wat lager te houden.... In ieder geval nog ff geduld tot de garnalen komen.


20180304_191056.jpg
 
Hier werd dat monte carlo ook snot. Weg ermee! Niets mis met de Echinodorus Argentinensis. Misstaat absoluut niet en de garnalen zullen dat ook niet al te erg vinden hoor :)
 
Hier werd dat monte carlo ook snot. Weg ermee! Niets mis met de Echinodorus Argentinensis. Misstaat absoluut niet en de garnalen zullen dat ook niet al te erg vinden hoor :)

Ja ik had denk ik 2 of 3 mini-uitschieters maar de rest was bagger. Vind alleen linksvoor kaal dus misschien dat ik nog 3 potjes Parva bestel om vooraan te vullen.
 
Vandaag weer eens met de Nikon wat plaatjes geschoten. Merk heel goed dat de blauwe led's overheersen.

Deze week de waterwaardes goed in de gaten houden en dan kijken waar de Blue Dream's op voorraad zijn.

21jzinn.jpg
 
Ziet er leuk uit:cool: ook wel grappig om te zien de nieuwe stekjes javavaren:cool:
 
Sinds zaterdag zitten er eindelijk bewoners in!

Niks zo veranderlijk als een mens dus zijn het uiteindelijk Citroentjes geworden :D.
We hebben een groepje van 11 stuks voor een leuke prijs kunnen kopen, gezien het formaat nog redelijk jong spul maar dat groeit vanzelf ;)

Ondertussen de 1e 3 vervellingen al zien liggen dus dat gaat al dikke prima :thumbs:.
Nu alleen nog een macro lens eigenlijk want nu ontbreekt er weer een geschikte lens voor de camera :foto::oops:.

5x321k.jpg


t4zdib.jpg


24b5192.jpg


1zf4tj4.jpg
 

Terug
Bovenaan