250x70x70 ZA nieuw van Erwin1982


Thanks.
 
Zaterdag komen er nog 5 Apistogramma Agassizii "Rio Madeira" bij om het bestand compleet te maken.
 
Wordt het niet ook eens tijd voor een andere Apistogramma als avatar? ;)
Enne, laatste totaaltje, enig idee hoe lang geleden? :D

[color:#999999][size]hint ;-)[/size][/color]
 
Wat computers betreft ben ik niet al te handig, maar de apisto in mijn avatar is veel te "kwekerig" :)

Ik zal binnenkort eens proberen een fatsoenlijk totaaltje te maken, eventueel op de film; is de kleur wat mooier!
 
Die pulp heb ik ook bij m'n blaadjes, en daar maakte ik me soms zorgen over.
Maar het is leuk om horen dat jij het dus ook hebt, en daar verder geen problemen door krijgt.

Ook het zweefvuil heb ik bij momenten last van, maar dat stoort niet echt.
 
Prachtige bak! Hoe heet die groene plant met de lange stengels en de bladeren aan het wateroppervlak?
 
Dat is hydrocleys nymphoides.
 
Lang geleden dat ik wat heb laten zien, maar hier even een filmpje van een Apistogramma Agassizii Rio Madeira:

[video]https://youtu.be/eimVfsN7bRQ[/video]
 
Nu ziet 't berichtje er wat beter uit :) Filmpje is hetzelfde.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=eimVfsN7bRQ[/video]
 
Het zijn echt beauty's ja. Met de discussen gaat het wat minder momenteel. Heb er een in quarantaine zitten met een ernstige bacteri�le infectie. Zo ernstig dat door de druk in de buikholte de darmen door de anus naar buiten worden geperst.en popeyes, niet normaal. Het lijkt wel zo'n goudvis. Of hij het gaat redden weet ik niet.....
 
Oh shit. Dat is wel klote zeg. Klinkt idd niet hoopgevend
 
Ik zie, heel voorzichtig, iets verbetering, ik hoop dat het doorzet.
 
Laten we het hopen idd
 
De naar buiten gedrukte darmen slinken iets en de vis zwemt voorzichtig weer wat rond. Dat ie wat ziet geloof ik niet want het beest heeft zulke enorme klapogen ;)
 
Mooi hoor! Ziet er erg mooi uit. Tijd voor een nieuw totaaltje? ;)

Hoe is het met de discus? De eerste berichten zijn enigszins hoopgevend.
 
Ik zal binnenkort effe een totaaltje maken.

De discus is vanmiddag dood gegaan. Baal als een stekker...... Ik doe er alles aan om ze een zo'n goed en natuurgetrouw mogelijk thuis te geven. Het is niet anders.
 
Soms kun je het niet meer redden. Erg klote voor je :(
 
Rot om te horen Erwin.Volgens mij had je er al niet zo veel zwemmen toch??
Hoeveel heb je er nu nog zwemmen?? ;(
 
Dat is zonde. Heeft de rest geen ziekteverschijnselen?
 
Op het forum van discusclub Holland las ik ook iets dergelijks, dat betrof een bacterie infectie.

Het blijft vervelend.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Was ondergetekende. ..... baal er goed van.
 
Ik heb er nu nog 8 mr Uaru.
 
Dat vindt hij fijn hoor. Als je hem meneer noemt :)
 
Meneer Uaru is toch meneer Satan tegenwoordig? ;)

Maar is ook erg balen wanneer dat gebeurt, soms doe je er helemaal niks aan. Helaas hoort dat bij onze hobby.
 
Hoi Erwin.

Das nog wel een school hoor maar aan de krappe kant voor zo een joekel van een bak.

@Nick M:Heb wel Satanische trekjes maar jullie mogen me ook allemaal Marc noemen hoor.

Uaruman stamt nog uit mijn periode dat ik uarus hield.
Vind dat ook nog steeds waanzinnig mooie vissen die hetzelfde als bij discusvissen de larfjes het huidsecreet laten eten.
Prachtige beesten.Kijk wel eens terug in mijn oude fotodoos en dan begin ik meteen spontaan weer te kwijlen!!!
 
Marc, wat dacht je van de Uaru Fernandezyepezi?
 
Ja Erwin.Zijn supermooi maar ook supermoeilijk.
Heb je wel eens bij iemand mooie exemplaren zien zwemmen?
Nou ik niet.

Een heel bekend voormalig verkoper van wildvang discusvissen had ze ook een tijd geleden.
Kreeg ze ook niet goed meer.Is toch wel wat gewend denk ik toch??
 
Ik zag ze bij Utaka, hij had er een paar geimporteerd. Gelijk dikke shit, onder de stip en moeilijk te genezen. Maar het is 'm gelukt en heeft ze verkocht. Wat een schitterende beesten, prachtig in hun eenvoud eigenlijk.

Prijstechnisch zitten ze op het niveau van wildvang discus (100 euri) voor mooie volwassen vissen van goed formaat.
 
@Erwin:En wachten op de volgende ellende met deze mooie uarus.
Heb jij wel eens uarus amphiacantoides een tijdje zien zwemmen??
Mooie grote??Heb er verschillende gehad.
Zijn zo mooi.Als je ziet hoe die donkere flanke helemaal lichtbruin kunnen worden en andersom.Die knaloranje ogen.Als je ijsbergsla erin gooit en ze het uit elkaar zien trekken als piranhas aan een stuk vlees???
 
Nee, deze heb ik eigenlijk nog nooit zien zwemmen. Uaru's zijn �berhaupt imposante vissn natuurlijk.

Ik ben ook erg gecharmeerd van jouw vorige wildvang discussen die je hebt laten zien.
 
Prachtige vissen! Een bewezen koppel staat bij mij nog op het lijstje. Mijn zusje zag ze bij Ferrytale, hij vroeg �100 voor een koppel WV. Heb begrepen dat je ze als (bewezen) koppel of groep kan houden.
 
Nick, je bedoelt de Fernandezyepezi??

Marc, ik zag jouw Uaru's voorbij komen op youtube zojuist. Was een lekker donker ingericht bakkie hoor.
 
@Erwin:Wel eens gehoord van Hoplarchus Psittacus??

Dat zijn pas echte beautys!Heb ze klein gehad maar ook volwassen.Dat zijn pas echte supervissen!!
Youtube die vissen maar en je komt weerrrrr bij mij uit!!

Hahahaaa
 
Erwin1982 zei:
Nick, je bedoelt de Fernandezyepezi??

Marc, ik zag jouw Uaru's voorbij komen op youtube zojuist. Was een lekker donker ingericht bakkie hoor.

Dat weet ik dus niet. Volgende week ga ik langs mijn ouders en rij ik er gelijk even langs. Die wonen er 3 minuten vandaan. Mijn enthousiasme werd aangewakkerd door een ander forum waar ik oa dit filmpje zag..

[video]https://m.youtube.com/watch?v=L01_S62CvGM[/video]

Hij heeft nog wel meer ge�pload van zijn Uaru's en hun jongen.
 

Terug
Bovenaan