200x70x70 van tuinkabouter


Hoe lang was de interval tussen het plaatsen en verschonen?
 
Samengevat was het pluis overal :p
Hoe lang was de interval tussen het plaatsen en verschonen?
Laatste meting was net iets langer dan 1 maand per rol.
Maar nu (na 3 rollen) is bijna al het vuil weg en lijken ze veel langer mee te gaan
 
Mooie bak geworden in de tijd!! Ook het kweken, gewoon in de show bak, vind ik zelf het leukste, ook al houd je dan wat minder jonkies over. Hier is echt een liefhebebr aan de slag...Maar wat ben jij een duizendpoot man........Ik heb nog wel een cursusje hier liggen: hoe richt je ongemerkt je partner af....! Volgens mij heeft jouw partner die cursus al doorlopen...Zoek maar eens goed in de papieren, zou me niks verwonderen als je daar het diploma vindt!!
 
Mooie bak geworden in de tijd!! Ook het kweken, gewoon in de show bak, vind ik zelf het leukste, ook al houd je dan wat minder jonkies over. Hier is echt een liefhebebr aan de slag...Maar wat ben jij een duizendpoot man........Ik heb nog wel een cursusje hier liggen: hoe richt je ongemerkt je partner af....! Volgens mij heeft jouw partner die cursus al doorlopen...Zoek maar eens goed in de papieren, zou me niks verwonderen als je daar het diploma vindt!!
Haha Ag, je weet wat ze zeggen hè..
Happy wife, happy life ;)
 
En toen zaten er 2 150GPD membranen op in serie :D
84A8A481-EC28-41FC-A5F4-AC0695E382CE.jpeg

Meer opbrengst en minder “afval” ik ben happy
 
Heb je een foto van de opstelling met de vliesfilter ?
 
Het gaat me over hoe je het vliesfilter hebt ingebouwd...of staat deze tussen de overloop en bioloog ?
 
het zit niet alleen op je ph meter maar ook op k1 dat hoort tog nie groen te zijn?
 
Het gaat me over hoe je het vliesfilter hebt ingebouwd...of staat deze tussen de overloop en bioloog ?
Oh zo
Nee eerste schot eruit gesneden en dan paste de theiling op z’n rug tussen het garen en de bioloog door.
En toen weer neer gezet op een plateau en aangesloten
het zit niet alleen op je ph meter maar ook op k1 dat hoort tog nie groen te zijn?
Groen?
 
Wel een filmpje op dit moment

Is al een wat ouder filmpje, er zit inmiddels minder media in het filter

Hoeveel jaar draait jou kaldnes al? Ziet er goed rijp uit. Wat is de rede dat je er minder media in hebt nu?
Miss tijd voor een nieuw up to date filmpje🙃 vind het altijd wel interessant om te bekijken👍
 
Hoeveel jaar draait jou kaldnes al? Ziet er goed rijp uit. Wat is de rede dat je er minder media in hebt nu?
Miss tijd voor een nieuw up to date filmpje🙃 vind het altijd wel interessant om te bekijken👍
De kleur komt door de tenso cocktail helaas…
Maar minder media omdat ik simpelweg niet zoveel nodig heb als dat erin zat en ik ook een kleiner bioloog wil om die reden
 
Kun je teveel hebben dan? Bacteriecultuur zal zich hoe dan ook nestelen, en wanneer weet je dat je genoeg hebt? Vind dit altijd lastig bepalen.
Enige reden die ik kan bedenken om een kleiner bioloog te nemen is, omdat ik misschien ruimte nodig zal hebben beneden om andere apparatuur te plaatsen of aquarium spullen kwijt te kunnen.
Vreemd dat de kleur zo overslaat in je kaldnes dan..
 
Kun je teveel hebben dan? Bacteriecultuur zal zich hoe dan ook nestelen, en wanneer weet je dat je genoeg hebt? Vind dit altijd lastig bepalen.
Enige reden die ik kan bedenken om een kleiner bioloog te nemen is, omdat ik misschien ruimte nodig zal hebben beneden om andere apparatuur te plaatsen of aquarium spullen kwijt te kunnen.
Vreemd dat de kleur zo overslaat in je kaldnes dan..
Je kan idd teveel hebben, ik had 20L K1 micro + 20L biohome + 20L keramische buisjes + 15L aan spons.
Zoveel media is vooral slecht voor je portemonnee, voor je aquarium maakt het niet veel uit.
En idd ik wil een kleiner bioloog omdat ik m’n CO2 fles ook in m’n kast wil hebben, deze staat er nu nog naast
 
De kleur komt door de tenso cocktail helaas…
Maar minder media omdat ik simpelweg niet zoveel nodig heb als dat erin zat en ik ook een kleiner bioloog wil om die reden
Gebruik jij de Micromix dan niet Wouter?
 
Gebruik jij de Micromix dan niet Wouter?
Jazeker.
Altijd CSM+B gebruikt maar dat was vervangen voor tenso, en daar was ik niet zo tevreden over dus door gegaan naar de micromix.
Mja dus wel 4 maanden op tenso gedraaid en die kleur gaat er niet meer uit
 
O ja dat kan want ik meende al dat je Micromix gebruikte. Die kleur zal denk ik door het ijzer komen wat volgens mij in Tenso vrij veel zit t.o.v andere voeding.
 
Kun je teveel hebben dan? Bacteriecultuur zal zich hoe dan ook nestelen, en wanneer weet je dat je genoeg hebt? Vind dit altijd lastig bepalen.
Enige reden die ik kan bedenken om een kleiner bioloog te nemen is, omdat ik misschien ruimte nodig zal hebben beneden om andere apparatuur te plaatsen of aquarium spullen kwijt te kunnen.
Vreemd dat de kleur zo overslaat in je kaldnes dan..
Kleur trekt wel wat weg gelukkig
 
Omdat @jessicapilon anders maar blijft zeuren om foto’s…
En omdat ik m’n “nieuwe” lens uit moest proberen :p
FA42D49E-3E1F-4B0E-8E39-8458F23EBB55.jpeg

D49AB11B-421C-4A02-8429-4C07FF90BA0B.jpeg

B7AABF63-7DF9-45EA-8597-0DDA8872C3FA.jpeg

308FFCAF-F6A0-45FD-9ABF-F6A0F6541BBF.jpeg

76E533F1-7D90-420E-8280-08E09B09EF89.jpeg

Aquarium staat er nog best okee bij, beetje last van groene alg maar die snap ik nog niet helemaal..
Maar ag, de vissen lijken nog blij en alle planten groeien nog aardig.
Wel is mij duidelijk geworden dat ik wellicht m’n lampen te laag heb staan, alles groeit beduidend minder hard als gedurende de zomer
 
Super toffe bak! Echt mooi.
Zijn dat geo’s op de 3e en 4e foto? Welke soort is dat?
 

Terug
Bovenaan