200x70x70 van tuinkabouter


Ja is dan ook hun huis.
Geef ze ook geen ongelijk, snap wel dat ze het niet te groen willen..
Anders moeten ze constant snoeien.

ach valt nog wel mee toch.

zag laatst een bak met midden-amerikanen van zo'n 25 tot 40cm.... nou dan houd je geen inrichting meer over :D
Nee klopt, zo heb ik ook 5 minuten gedacht over heros...
 
dus blijkbaar helpt de osmocote dus in de bodem..
heb nog nooit me HN in bloei gehad
40019901424_211440ce0d_k.jpg

40730071511_f624a7543b_k.jpg

39835005845_4a0f94aa1e_k.jpg
 
Wouter, ik ben oprecht jaloers. Heb al heel veel knoppen en uitlopers gehad. Maar nog nooit een bloem!

Erg mooi om te zien!
 
Als planten gaan bloeien, dan doe je het zeker heel erg goed Tuinkabouter!! Zo af en toe word ik ook door een of ander plantje verblijd met blommekes, laatste maand nog door Lileaopsis braziliensis...Zijn cadeautjes van je bakkie als je het goed doet!!!
 
Als planten gaan bloeien, dan doe je het zeker heel erg goed Tuinkabouter!! Zo af en toe word ik ook door een of ander plantje verblijd met blommekes, laatste maand nog door Lileaopsis braziliensis...Zijn cadeautjes van je bakkie als je het goed doet!!!
Dankje, en cadeautjes zijn het zeker :)
 
Wouter, ik ben oprecht jaloers. Heb al heel veel knoppen en uitlopers gehad. Maar nog nooit een bloem!

Erg mooi om te zien!
Denk dat je de bloem een keer heb gemist, ze bloeien net aan 1 dag kom ik net achter..
Gister was de bloem van zaterdag weg, zag enkel nog een verwelkte knop..
Nu ik thuis kwam was er een andere knop uitgekomen die gister al omhoog ging staan, maar deze is zojuist verwelkt.
 
Super en als de reden jou capsules zijn , dan heb je bijna een goudmijn in handen :D
 
Denk dat je de bloem een keer heb gemist, ze bloeien net aan 1 dag kom ik net achter..
Gister was de bloem van zaterdag weg, zag enkel nog een verwelkte knop..
Nu ik thuis kwam was er een andere knop uitgekomen die gister al omhoog ging staan, maar deze is zojuist verwelkt.

Ik weet het denk ik al. Ik ruim te snel op. Ik had nu mijn oppervlak vol met uitlopers en ook bloemknoppen. Ik zag zelfs al een wit blaadje.
Maar ja. Zoals gezegd heb ik net al die uitlopers weer weg gehaald.
Misschien als ik het echt laat woekeren, dat er dan bloemen komen.
 
Ik weet het denk ik al. Ik ruim te snel op. Ik had nu mijn oppervlak vol met uitlopers en ook bloemknoppen. Ik zag zelfs al een wit blaadje.
Maar ja. Zoals gezegd heb ik net al die uitlopers weer weg gehaald.
Misschien als ik het echt laat woekeren, dat er dan bloemen komen.
Kan je proberen, ik krijg dan enkel algen en troep tussen me HN.
Nu kwamen ze vrijwel direct tussen de bladeren uit in de uitlopers.
Heel erg gaaf hoor, een soort kroon op de onderwaterplant! En blijkbaar is je voeding ook :thumbs:
Dankje
 
Heb ik denk toch stiekem een verborgen lekkage opgelost....

Heb mijn Chinese plastic fantastic bellentellers vervangen door 2 doorverbinders
EED8A48D-65B0-47C5-AB71-B1732FAEDA2C.jpeg

Nu kan ik geen bellen meer tellen, maar dat was toch al redelijk kansloos met mijn verbruik.
Maar sinds ik deze zondag heb gewisseld is mijn dropchecker wel lichter van kleur dan voorheen..
Zat dus blijkbaar wel een lekje ergens die ik destijds niet heb kunnen vinden..
 
Heb ik denk toch stiekem een verborgen lekkage opgelost....

Heb mijn Chinese plastic fantastic bellentellers vervangen door 2 doorverbinders
Bekijk bijlage 246933
Nu kan ik geen bellen meer tellen, maar dat was toch al redelijk kansloos met mijn verbruik.
Maar sinds ik deze zondag heb gewisseld is mijn dropchecker wel lichter van kleur dan voorheen..
Zat dus blijkbaar wel een lekje ergens die ik destijds niet heb kunnen vinden..

Je moet zo oppassen met al die dingen. Een lekje heb je al snel.
Het beste werkt nog wel onderdompelen in een bak water.
Dat zeepsop laat niet alle lekken zien.
 
Je moet zo oppassen met al die dingen. Een lekje heb je al snel.
Het beste werkt nog wel onderdompelen in een bak water.
Dat zeepsop laat niet alle lekken zien.
Nee klopt, maar kan ook met de tijd zijn gaan lekken.
Maar dit gaat niet lekken, heb alles verlijmd met loctite 586 en loctite 55 :p
Alleen onder de slang in de knelfitting kan het nog lekken, maar dat is mij nog niet overkomen
 
Dat lekken is al zowat....ben in september 2017 overgegaan naar een 2 kg CO2 fles en heb een mooie atomiser geïnstalleerd, buiten de bak, i.p.v. dat ding IN de bak...Alles gecontroleerd met zeepsop met een paar druppels glycerine ( dan blijven de bellen VEEL langer heel) en niks gevonden... Ne toen was op 3-maart de fles met 2KG CO2 leeg......!! Normaal doe ik een halfjaar met 500 gram!!!
LFS was schappelijk, wellicht een niet geheel volle fles verkocht, vulling maar 50% hoeven betalen. Wacht nu af, als er weer zo'n enorm verbruik ontstaat, dan gaat de oude diffusor weer in de bak....!
 
Haha Jah die plastic rommel uit China laat wel wat te wensen over....

En troost je bijna alles word daar gemaakt..
 
Dat lekken is al zowat....ben in september 2017 overgegaan naar een 2 kg CO2 fles en heb een mooie atomiser geïnstalleerd, buiten de bak, i.p.v. dat ding IN de bak...Alles gecontroleerd met zeepsop met een paar druppels glycerine ( dan blijven de bellen VEEL langer heel) en niks gevonden... Ne toen was op 3-maart de fles met 2KG CO2 leeg......!! Normaal doe ik een halfjaar met 500 gram!!!
LFS was schappelijk, wellicht een niet geheel volle fles verkocht, vulling maar 50% hoeven betalen. Wacht nu af, als er weer zo'n enorm verbruik ontstaat, dan gaat de oude diffusor weer in de bak....!

Dat is zeker flink balen. Ik weet niet of je nog een bellenteller gebruikt. En een CO2 indicator.

De atomizer vraagt doorgaans een hogere druk dan een grwone diffuser in de bak.
Hierdoor zal een aansluiting ook eerder gaan lekken, of althans meer gaan lekken.

Mijn bellenteller was een keer lek. Kwam ik achter door het ding onder te dompelen in een bak water.

Tevens als je de werkdruk verhoogt van bijv 1 naar 2 bar. En je houd de bpm gelijk. Dan doseer je wel ongeveer 2x meer CO2.
Dat heeft met de gaswet te maken.
 
Je zult wel bedoelen dat je bij 2x hogere druk dubbel LEKT, niet doseert want dat blijft bij dezelfde bpm..

Ik heb het hele spulletje in het laatste vak van mijn bioloog liggen, dus ik lek niets, want alle 'verloren' CO2 komt toch in het aquariumwater.
 
Je zult wel bedoelen dat je bij 2x hogere druk dubbel LEKT, niet doseert want dat blijft bij dezelfde bpm..

Ik heb het hele spulletje in het laatste vak van mijn bioloog liggen, dus ik lek niets, want alle 'verloren' CO2 komt toch in het aquariumwater.
Ja ook je fles en regulator? :p
 

Terug
Bovenaan