10 Pterophyllum Scalare


Bekijk bijlage 249920

Ik was nog van plan om iets opbouwend te gaan posten, maar als jij tegen mij net zo gaat uitvallen, dan heb ik me bij deze bedacht. Nu maar hopen dat je alle goedbedoelde adviezen gaat opvolgen, want dit gaat echt niet lang goed. Geen gelul over meerdere wegen die naar Rome lijden/leiden, wat recht is is recht en wat krom is, is krom. En jouw manier is krom.

Doei.

Het ergste vind ik dat ikzelf enkel en alleen correcte informatie gaf maargoed ik zal nog eens sorry erbij zetten -> NOT! Laat staan juiste informatie geven. Mijn zin is alweer voorbij met deze flauwekul.

Mare back on topic maar!
 
Is 1 kopje genoeg voor deze kleur???? Ik zit na te denken om mijn 1400L te kleuren, maar ververs momenteel 2 keer per week 30%, wordt een dure aangelegenheid als ik bv catappa bladeren etc ga gebruiken. Dan is thee een beter idee.
Sorry voor de late reactie, rooibosthee 100% zonnatura 1 kopje per 100 iiter. Verder gebruik ik eikenblad, beukenblad, walnootblad en elzeproppen.
 
Het ergste vind ik dat ikzelf enkel en alleen correcte informatie gaf maargoed ik zal nog eens sorry erbij zetten -> NOT! Laat staan juiste informatie geven. Mijn zin is alweer voorbij met deze flauwekul.

Mare back on topic maar!
Hey Mandykuh..... Ik weet dat je gelijk hebt... misschien reageerde ik daarom zo.. was trots omdat ik wel een mooie bak heb,
Vandaag woensdag bestaat het bestand uit 10 manen, 19 kardinalen en een gibbiceps....
Op marktplaats kan je veel leuks voor niet al te veel geld komen.......
Mijn droom bak 450 of groter 10 manen, 7 anostomus, 1 stel dwergchrenichla en wat meervallen....
Ik zal woensdag foto's met minder bezetting erop zetten..... en misschien wel snel... mijn echt grote bak!
 
Anostomus anostomus, of Anostomus ternetzi zijn prachtige vissen. Echter ze zijn absoluut niet te combineren met maanvissen. Ze knabbelen namelijk aan de vinnen van de maanvissen. De kopstaander Chilodus punctatus doet dat ook.

Hobbygroet Jos Hut
 
Ik dacht aan Anostomus anostomus idd, Prachtig zag ze bij de Diebo.
Ik wil dus een bak van meer dan 400 liter met die manen, kardinaaltetra's, nannostomus trifasciatus en 1 of 2 stellen dwergjes. naast wat meervallen
 
Nannostomus trifaciatus is ook een erg mooi visje. Maar als je maanvissen groot zijn moet je niet verbaast kijken als ze opgegeten worden. Bij maanvissen alleen hoog gebouwde zalmen doen. Dus geen kardinalen, Neons, roodneuzen en nannostomussoorten.

Hobbygroet Jos Hut
 
hyphessobrycon soorten, keizertetra's zijn dus een beter keuze....
En qua oppervlakte vis ik heb tijden 8 zilveren bijlzalmen gehad 8cm......
Zo iets.....
 
hyphessobrycon soorten, keizertetra's zijn dus een beter keuze....
En qua oppervlakte vis ik heb tijden 8 zilveren bijlzalmen gehad 8cm......
Zo iets.....

Je bedoeld de Thoracocharax stellatus? Die heb ik ook mij mijn Santa isabel. Gaat erg goed, in het begin jaagden de maanvissen wel achter ze aan, maar ze waren te snel. De bijltjes waren 4 cm toe ik ze in de bak introduceerde.
Pas op als je bv gaat voor bloedvlekzalmen, deze worden best groot. Zijn ook vervelend heb ik overal gelezen als je school te klein is. Ik heb er ruim 20 en dat gaat goed.
De keizertetra's gaan echt goed... maar zijn best vel naar elkaar en geen schoolvisje. Zwemmen bij mij bijna altijd alleen of met 2-3 door de bak... wel erg mooie visjes
 
Toen ik net opstarte 5 jaar geleden was de bezetting:
8 Gasteropelecus sternicla
20 kardinalen
6 corydoras panda
1 paar nannacara
3 Otocinclus Affinis
en ja 6 Peru-Altms

Toen kwam de blauwe alg.......

Nu een jaar dat hij goed draait......
 
Toen ik net opstarte 5 jaar geleden was de bezetting:
8 Gasteropelecus sternicla
20 kardinalen
6 corydoras panda
1 paar nannacara
3 Otocinclus Affinis
en ja 6 Peru-Altms

Toen kwam de blauwe alg.......

Nu een jaar dat hij goed draait......

Fijn om te horen dat hij goed draait. Ik zou zelf voor de grotere bijlen gaan, de sternicla wordt volgens mij max 4 cm. Kan goed gaan omdat hij hoog is... wat waren jouw ervaringen (en hoe groot waren de vissen toen?)
 
Ik had de wat grotere die van 8/9cm... Ik vond het hele mooie vissen... gutloaded kleine krekels was altijd mooi om te zien...
en nu al aan het onderhandelen over een 900l bak!
 

Terug
Bovenaan