1.20cm zelfbouw aquarium achterwand


zo je hebt je vrije tijd goed besteed zeg :thumbs: :petjeaf:
wat mooi gezicht
ben benieuwd hoe de bak er straks klaar uit gaat zien

groet

jaap
 
Hier bij een update van het aqua tijdens indraaien met oa. led-verlichting. Ben er nog niet helemaal uit welke vis ik neem, maar stem daar de verdere inrichting op af.

761683_0_82_image_33.jpg


373654_0_82_image_34.jpg


328998_0_82_image_35.jpg


511194_0_82_image_36.jpg
 
Super mooi zeg!! :D
Ik vind het aquairum persoonlijk alleen iets te donker of komt dit door de foto's :p
Zou denk ik een mooi Zuid Amerika aquairum kunnen worden!!

Ga dit volgen.

Gr. Kevin
 
Ja heb het zo gedaan dat ik het licht apart van elkaar kan afstellen. laatste foto's zijn met 1 led strip aan,. heb er 2 van inzitten. heb ook de normale lampen nog die ik gebruik als er planten in komen. kan het zo een beetje afwisselen.. volgend weekend ga ik weer verder
 
wauw ziet er erg mooi uit
kan je ook een foto maken met beide lampen aan?
zou zelf ook wel een keer willen proberen te maken, maar ik denk dat dat niet zo goed gaat lukken�
veel succes verder
groetjes van mij
 
Wat mooi! Dat wil ik ook wel. Mag ik vragen wat voor zand je hebt gebruikt?
 
Heel erg mooi! Maar... Updates?? Wat is het geworden of ben je er nog niet uit?
 
Het ziet er indrukwekkend uit, knap gedaan hoor, complimenten. We wachten inderdaad op de updates . . .

Groetjes; Erik
 
Hierbij een update.
Het aquarium staat nu ongeveer 9 weken in te draaien. De eerste foto is met de normale aquarium lampen aan. De 2de en 3de zijn met alleen led verlichting aan.
Ik ga morgen de 1 ste pomp schoonmaken. en de 2de over 2 weken. (Ik 2 aparte pompen aangesloten) Over 3 of 4 weken ga ik verder met de beplanting. k heb er nu voornamelijk alleen java varen in zitten. Wil dit aan de boven zijde laten begroeien. Wat je op de foto's ziet is dus nog tijdelijk en staat nog niet allemaal op zijn plaats.
Verder heb ik er al 3 weken de volgende vissen in zitten:
9 x bijlzalm ( vul dit miss nog aan)
3 x anetome helena slakken
4 x modderkruiper ( Neem er nog 3 van bij)
11 x corydas arcuatus
2 x naald meerval ( Neem er nog 1 van bij)

278519_0_82_image_38.jpg


582933_0_82_image_39.jpg


222439_0_82_image_42.jpg
 
Erg mooi geworden zeg :thumbs:
Ook met je visbestand is niks mis. Ga je nog wel een scholenvisje nemen voor de middenlaag of laat je het voorlopig nog even zo :)
Ook zou ik je Javavarens zo snel als mogelijk uit de potjes halen. Vaak zitten deze met hun wortels in steenwol wat weer niet heel bevordelijk is voor de vissen. Ook heb ik wel eens gelezen dat sommige aquarium planten behandeld worden met een soort gif tegen slakken endergelijke. Mocht dit gebeurd zijn dan blijft dit natuurlijk ook inn het steenwol zitten wat weer een risico vormt :)

Voor de reste cht een prachtig aquarium waar je trots op mag zijn :D
 
Je bak is echt mooi geworden en begint lekker levend te worden. In een eerder bericht schreef je het volgende...

FisjaHh zei:
...
Ik ben nu bijna klaar. Achteraf had ik denk misschien wel paar dingen anders gedaan, maar daar verander ik nu niks maar aan.( miss voor de volgende keer)
....

Ik ben wel benieuwd wat je anders gedaan zou hebben.
Ook ik heb mijn achterwand zelf gemaakt en ook ik zou een volgende keer dingen anders doen. Wellicht eens over sparren
 
Alexandergijsen - Op de bodem filterzand. en op de achterwand metselzand

Khoppie - Ja wil eerst verder met de beplanting, maar wil nog wel vis soort voor in de midden laag. Denk dat het gewone neon tetra's worden. blijf die toch wel mooi vinden qua kleur. Misschien nog paar potlood visjes er bij en miss nog 2 Lorica parvia / of Chinese algenters. Kijk wel wat er beschikbaar is


freakyfrank - Bekeek net je link en ziet er ook erg mooi uit. Vind zelf dat et hout het al voor 70 % bepaald of het mooi wordt. is wel beetje geluk hebben wat er beschikbaar is etc. met achteraf anders doen bedoel ik, dat ik wel paar losse modules had willen maken die los staan of hangen van de achterwand om meer dieptes te maken, en bepaalde vormen anders of dieper had kunnen maken om meer diepte te cre�ren. Maar was de eerste keer dus dan blijft het toch een leer momentje. Had plaatsje op internet beken en aan de hand van me hout de vorm bepaald. Maar die van jou ziet er ook mooi natuurlijk uit.Zag dat je die van jou in het aquarium zelf hebt gemaakt ipv los er buiten. was dat niet lastig met epoxy en beplakken met zand dan? Ik zal nog wel foto maken van me led verlichting, denk dat het bij jou aqua ook niet zou mis staan. is erg simpel hoe ik het bevestigt heb en geeft een mooi zich vind ik


-------------

p.s ik ben op zoek naar een Nymphoides Aquatica ( als ik het goed heb) plant die naar de oppervlakte groeit vanuit de bodem . de bladeren drijven op het wateroppervlakte. soort waterlelie. hoor het graag
 
nymphoides-aquatica of te wel het bananenplantje

En dan nu een stukje topic vervuiling ( maar nuttige tips voor toekomstige bouwers).
Ik heb de achterwand inderdaad in het aquarium opgebouwd (in plaats van met modules te werken) en vervolgens met elastopur en zand bewerkt. Dat was zeker een lastig kwarwei.

Ik heb de afzuigslag naar de pomp helemaal weggewerkt en deze is dus onbereikbaar. Deze zit linksonder achter in de hoek.
Aan de rechtse achterkant maak ik gebruik van een OFA Skimmer voor oppervlakte afzuiging. Deze zit weggewerkt achter een overloop in de achterwand.
Over de werking ben ik zeer tevreden, maar een volgende keer zou ik deze ook makkelijker bereikbaar maken.

De techniek volledig camoufleren is erg mooi, maar bereikbaarheid van de techniek (schoonmaken oid) is wel iets om goed rekening mee te houden in je ontwerp.
 
Khoppie - Ok, dat wist ik niet. bedankt voor de tip.

freakyfrank - ja ben dat met je eens. ja klopt , die zou ik graag hebben. bedankt voor de link.

Ja, ik koos er voor om de pomp niet in de achterwand te verwerken. Kan hem op deze manier makkelijk schoonmaken en mocht hij kapot gaan , kan ik hem makkelijk vervangen. je ziet hem haast niet als je voor het aquarium zit. Wil het nog wel beetje camoufleren. dmv wortelhout met java varen.
 
ZooZa zei:
wauw ziet er erg mooi uit
kan je ook een foto maken met beide lampen aan?
zou zelf ook wel een keer willen proberen te maken, maar ik denk dat dat niet zo goed gaat lukken�
veel succes verder
groetjes van mij


Je maakt eerst proefstukken,in zeg een doos.
Pur bussen kosten geen fluit. tegenover ervaring ,die je op doet.

Hou rekening met uitzetten. 3 x volume dat je opspuit.
 
En?? Hoe staat het met je bak?
Al een tijdje niks nieuws meer op het topic en al helemaal geen foto's meer...:)
 
Hierbij een update:
Het ligt in de wacht, Ik ga verhuizen over 4 maanden dus ben gestopt met de beplanting. Ga er pas mee verder als ik alles verhuist hebt.

445188_0_82_image_49.jpg


972469_0_82_image_50.jpg


274371_0_82_image_51.jpg
 
en foto met alleen "led" verlichting

346415_0_82_image_52.jpg


Nu eerst verhuizen en dan kijk ik wel verder...
 
@ Ronan
Ja klopt, Is een huis uit jaar 1910 dus wordt flinke klus maar heb wel de intentie om het aquarium te blijven houden. Miss dat ik deze tijdelijk bij mijn broertje of andere familie opzet tot verbouwing klaar is.
 
Kom zelf uit zeeland , maar vind dat je hier niet veel keus hebt in aquarium winkels.Maar ik kwam via internet aqua zeeland tegen ( http://www.aqua-zeeland.nl/ ). ze hebben ook een online webshop. Heb via daar me beplanting n vis uitgekozen. Kan die wel aanraden.
 
Met of zonder vis, het ziet er nu al erg mooi uit! Goed gelukt met de achterwand!
Succes met klussen en laat nog eens iets weten als het aquarium staat in je nieuwe huis. Hopelijk heb je ruimte genoeg om hem mooi te kunnen plaatsen.
 

Terug
Bovenaan