1.20cm zelfbouw aquarium achterwand


F

FisjaHh

Guest
Ben momenteel bezig om zelf een aquarium achterwand te bouwen.
het staat op een laag pitje, maar heb geen haast..
Hierbij de foto's

1ste laag tegel lijm ziet er nu op. uiteindelijk wordt hij met de 2de expoylaag bedekt met zand.

234444_0_82_image_13.jpg


558581_0_82_image_12.jpg


647138_0_82_image_11a.jpg


659716_0_82_image_10.jpg
 
Zo,JIJ heb je Best gedaan,zeg.
Wat een werk zit erin,he.
Maar,resultaat geef ik een 9.
Echt over nagedacht.
 
Wauw, ik wil dit ook nog eens gaan doen, maar hopen dat ik eenzelfde soort resultaat krijg
 
Ik dacht toevallig een paar dagen geleden of met PUR-schuim werken een goed idee is voor een achterwand. Kon me wel voorstellen dat dat mooi wordt. En inderdaad!

Mijn idee hierover naar aanleiding van dit filmpje HOW TO: DIY Aquarium Background
 
Het is al weer even geleden. bedankt voor de reacties

de 3de laag tegellijm zit er nu op. Ik kan nu beginnen met de 1ste epoxy laag. hierbij nog een paar foto's zoals hij nu is

936971_0_82_image_14.jpg


283121_0_82_image_11.jpg


622821_0_82_image_16.jpg
 
Wow, 't ziet er heel mooi al heel mooi uit en ben echt benieuwd wat je ervan gaat maken.
'k zou niet eens weten hoe je een achterwand maakt. :oops:
 
Ziet er goed uit zeg! Alleen wel hopen dat je hout niet gaat rotten. En hoe ga je je techniek wegwerken (dat is nu juist het voordeel van een achterwand).
 
Als je links achter in de aanzuig plaatst zul je er weinig van zien.
Mooie wand maar jammer van de vele liters water die je nu moet missen.
 
nu klaar met de zand laag. volgende week kan ik hem in het aquarium kitten

796914_0_82_image_21.jpg


668686_0_82_image_22.jpg


613753_0_82_image_23.jpg


658111_0_82_image_24.jpg
 
ik volg, prachtig, ook hoe je het hout erin verwerkt hebt. Benieuwd om hier vervolg van te zien
 
Bedankt voor de positieve reacties.

Ik ben nu bijna klaar. Achteraf had ik denk misschien wel paar dingen anders gedaan, maar daar verander ik nu niks maar aan.( miss voor de volgende keer)
Ik ben wel tevreden met het resultaat tot nu toe. Alleen nog de stabilisatie rand kitten en zijkant afplakken. (laat nog wel foto zien)
Volgende week beginnen met water vullen. Hierbij foto's zo als het nu is. (bolle ruit vertekend het beeld wel een beetje dmv licht etc,. in echt meer diepte enz)

275637_0_82_image_25.jpg


689366_0_82_image_26.jpg


611165_0_82_image_27.jpg
 
Mooie zelfbouw achterwand! Netjes ook het zicht op de losse delen weggewerkt.
 
Fraai resultaat :thumbs:

Ga je de zichtbaarheid van het piepschuim nog verbloemen?

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Ga je de zichtbaarheid van het piepschuim nog verbloemen?

~ Ivo

Volgens mij las ik dat de stabilisatierand nog gekit en zijkant afgeplakt gaat worden - en dat er nog foto's komen :D

Ben ook zeer benieuwd naar het volledige eindresultaat. Echt fantastisch gedaan.. Mooi mooi mooi! :smitten:
 
Schitterende wand....
T is dat ik het zelf niet ken, anders had ik zeker een poging gewaagd...
 
Ziet er zeer bar uit!! Wat een vulling van je bak zeg! Ben benieuwd als de bak gevuld is met alles hoe deze er dan uit gaat zien....we blijven dit rustig volgen:D!
 

Terug
Bovenaan