Torenslakjes klimmen naar de waterlijn?


Wat me hier opvalt in de 80 cm en bij de garnalen is dat als ik voer en er iets op de bodem terechtkomt dat ze als kippen erbij zijn en snel uit de bodem komen.
 
Wat me hier opvalt in de 80 cm en bij de garnalen is dat als ik voer en er iets op de bodem terechtkomt dat ze als kippen erbij zijn en snel uit de bodem komen.
Ja dat is hier ook zo. Daarom laat ik de repashy in een hoog glazen schaaltje vallen en dan zitten er meestal maar 2 slakjes mee te peuzelen van de repashy.
 
Even een update. Ik heb eerder vandaag Repashy gevoerd in het glazen schaaltje. Er zijn lang niet zoveel torenslakjes uit de grond gekomen als anders. Volgens mij heb ik gisteren dus een groot deel van de populatie eruit gehaald. Toch nog een paar slakjes van de ruit geplukt. Laat ze maar komen ;)
 
Hier ook last van torenslakjes. In de avond dan zijn ze er ineens....
Mijn zandbodem is overdag wel keurig schoon!!!!
En ze "snorkelen" bij mij ook. Zelfs net na een flinke waterwissel
 
Geen “last” meer van slakjes, zie ze nog maar zelden. Ze houden wel de bodem mooi luchtig.

Komen ook niet meer omhoog
 
Ik heg er heel lang last van gehad , nadat het licht uit gegaan is kwamen ze te voorschijn. Op de wanden en ook op de ruit.Heb zelfs al het zand er een keer uit gehaald en gezeefd. Maar kwam er niet vanaf.Ben er nu nagenoeg vanaf.
 
Ik wil er niet vanaf, zo lang het geen plaag is vind ik slakjes nuttig.
 
Er zijn veel ergere dingen die je in een aquarium kan krijgen dan wat torenslakken teveel. Ze zijn super tegen bodemrot en quasi onmisbaar als je een zandbodem hebt
 
Maar het fenomeen dat ze ff voor lichten uit naar boven komen ken ik hier ook goed. Ze weten het maar goed genoeg wanneer het donker gaat worden.
Ik heb hier een kweekbak (450l) waar zeer veel gevoerd werd (kwestie van de vrouwen zo veel mogelijk eitjes te laten maken) en een klein uur voor licht uit is het precies of dat m'n bodem de Mexican wave aan het doen is. :D
 
Maar het fenomeen dat ze ff voor lichten uit naar boven komen ken ik hier ook goed. Ze weten het maar goed genoeg wanneer het donker gaat worden.
Ik heb hier een kweekbak (450l) waar zeer veel gevoerd werd (kwestie van de vrouwen zo veel mogelijk eitjes te laten maken) en een klein uur voor licht uit is het precies of dat m'n bodem de Mexican wave aan het doen is. :D
Klopt, ze weten maar al te goed dat het donker wordt! Ik heb de bodem nooit zien bewegen. :D
 
Ik voer enkel in de ochtend en toch zag je vaak als het licht uit gaat dat ze in actie kwamen dus ja dat heeft weinig met voeren van doen denk ik.
 

Terug
Bovenaan