Oase highline 400 van Guppy101


Ik ben vastberaden om hem aan het bassleer voer te krijgen, hij is vastberaden om enkel diepvriesvoer te eten.

Succes want ik heb 5 manen en die eten alleen diepvries en levendvoer en spugen granulaat en vlokken net zo vlot weer uit en zwemmen door.
 
Van al de vissen die ik heb, is het de enigste die het dus niet wil. Alle andere manen nemen het aan zonder geen enkel probleem. Ik denk dat ik toch mijn voer gewoontes zal moeten aanpassen want hij wilt het echt niet. Heb hem nu bijna 2 maanden en hij/zij blijft koppig.
 
Over de Eheim 3 reeks lees ik ook niet veel goeds


De opbouw van de filter kan je wijzigen!

Ieder zijn mening, maar deze ruikt naar vooringenomenheid :sorry:

Ik ben sowieso geen voorstander van mandjes in een filter wat mij betreft lekker de Eheim Classic modellen met snelkoppelingen. Zoveel mogelijk filter oppervlak.

Oase filters ken ik niet maar Eheim heeft zich al vele jaren bewezen. JBL is in mijn ogen niet echt super op langere termijn.

Persoonlijk zou ik een Eheim 2260 kopen op een bak 400 - 500 liter. Dingen zijn super sterk en geen poespas, ieder onderdeel is ook nog eens los te verkrijgen.

Maar goed ieder zijn mening :)
 
Persoonlijk zou ik een Eheim 2260 kopen op een bak 400 - 500 liter. Dingen zijn super sterk en geen poespas, ieder onderdeel is ook nog eens los te verkrijgen.
Die filter heeft idd een mooi pompcapaciteit




:thumbs:
 
nog een tip, als je van plan ben om de inlaat te gebruiken die door de bodem van het aquarium gaat, denk eraan om meteen een kraantje te plaatsen op de slang van de inlaat.

ooit moet deze slang ook eens gekuist worden.Met een kraantje sluit je het water af die in u aquarium zit en kan je gemakkelijk je slang loskoppelen om deze te kuisen.

dat is dus een minpuntje waar oase niet aan gedacht heeft.
Ik heb het dus niet gedaan en nu zit ik een methode aan het uitzoeken hoe ik er die kraan opkrijg zonder dat er 400l water op de grond gaat :D. Dus kan je beter de kraan installeren vooraleer er water ingaat.
Met je handjes de bak in, aanzuigkorf loshalen, kurk erin. Klaar.
 
😂
Dat besefte ik al, maar een paar dagen geleden had ik ook dit probleem met mijn highline.
Alleen de oplossing had ik zelf vrij snel verzonnen.
Vond dat wel grappig.

Als whisky liefhebber heb ik namelijk een vrij grote verzameling kurken achter de hand voor welk willekeurig probleem/knutselproject dan ook.
 
En oude topics doorlezen is ook heel leuk.
😉
 

Terug
Bovenaan