Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Jessica.

Heb je hele topic vol bewondering doorgelezen.

Ik heb al veel gehoord via John, en ben blij dat je nu een leuke bezigheid voor jezelf hebt gevonden.
Het is niet alleen een hobby, maar ook een doel op zich. En het geeft je een gevoel van verantwoordelijkheid.
Zo heb je gelijk een leuke bezigheid, maar tegelijk voel je ook weer nuttig.
En als je erg beperkt bent in je doen en laten, is dit precies genoeg.

Heel veel succes met je mooie aquarium.
 
Ik heb al veel gehoord via John
Art Be Quiet GIF by PEEKASSO
:DD:DD
 
Hoi Jessica.

Heb je hele topic vol bewondering doorgelezen.

Ik heb al veel gehoord via John, en ben blij dat je nu een leuke bezigheid voor jezelf hebt gevonden.
Het is niet alleen een hobby, maar ook een doel op zich. En het geeft je een gevoel van verantwoordelijkheid.
Zo heb je gelijk een leuke bezigheid, maar tegelijk voel je ook weer nuttig.
En als je erg beperkt bent in je doen en laten, is dit precies genoeg.

Heel veel succes met je mooie aquarium.
Bedankt dat gaat hopelijk helemaal goed komen. In ieder geval zwemmen de oranda's lekker rond en zijn het echt bezige 🐝 tjes. Laat ze eerst een aantal dagen Wennen en ik voer eerst ook niet te veel zodat de bak daar aan kan wennen en 2 redelijk grote vissen er al in en dan ook nog behoorlijk voeren is niet slim. Dus dat bouw ik rustig op. En ik vind het nog steeds een leuke bezigheid en het maakt het piekeren over dingen ook minder. Ook vind ik het naast met de bak bezig zijn erg leuk om op pad te gaan met de electrische fiets en dan bijvoorbeeld naar petsplace kijken wat er zit en rond te neuzen. In plaats van op de bank te hangen en depri te zijn. Dus zeker Ook een soort van therapie 😁
Wel mooi om te zien dat er zoveel verschillende soorten vissen bestaan ook waar ik zelf nog nooit van gehoord heb terwijl we toch al veel soorten in de afgelopen jaren hebben gehad. 😱
En de keuze voor sluiers is echt de goede geweest alleen is John er minder blij mee 🫣
 
Dat is jammer dan voor John, het zijn jouw vissen, dus JIJ moet er blij mee zijn. Hij heeft de zijne.
Maar dat komt wel goed als ik het zo inschat.
 
Bedankt dat gaat hopelijk helemaal goed komen. In ieder geval zwemmen de oranda's lekker rond en zijn het echt bezige 🐝 tjes. Laat ze eerst een aantal dagen Wennen en ik voer eerst ook niet te veel zodat de bak daar aan kan wennen en 2 redelijk grote vissen er al in en dan ook nog behoorlijk voeren is niet slim. Dus dat bouw ik rustig op. En ik vind het nog steeds een leuke bezigheid en het maakt het piekeren over dingen ook minder. Ook vind ik het naast met de bak bezig zijn erg leuk om op pad te gaan met de electrische fiets en dan bijvoorbeeld naar petsplace kijken wat er zit en rond te neuzen. In plaats van op de bank te hangen en depri te zijn. Dus zeker Ook een soort van therapie 😁
Wel mooi om te zien dat er zoveel verschillende soorten vissen bestaan ook waar ik zelf nog nooit van gehoord heb terwijl we toch al veel soorten in de afgelopen jaren hebben gehad. 😱
En de keuze voor sluiers is echt de goede geweest alleen is John er minder blij mee 🫣
Geeft niet, gewoon doen wat jij leuk vind. Het is jou project.
 
Vanmiddag een leuk uitstapje naar koicompagnie en nog even naar petsplace geweest samen met sailjo. Bij petsplace zat nog de Ranchu die ik ook super mooi vond. Deze toch meegenomen ook omdat ik denk dat 3 leuker in de bak is dan 2 en ook hopelijk dat ze dan minder gaan jagen. We gaan het zien. Maar dit is echt echt klaar nu dit is het vaste bestand.
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie Ranchu Jessica. Bijzonder die twee verschillende ogen.
 
Deze 3 had ik dus gezien bij petsplace en ja hoor toch alle 3 geworden. 🫣🥰
 
Mooi triootje zo hoor!

En al namen verzonnen voor ale drie? K3 bijvoorbeeld?
 
Mooi triootje zo hoor!

En al namen verzonnen voor ale drie? K3 bijvoorbeeld?
Ja k1 k2 en k3 ik snap echt niet dat die 2 oranda's en deze Ranchu er best nog lang zaten bij de petsplace. Want dit zijn toch wel mooie kleuren die je minder snel ziet
 
En snel dat die is de oranda's houden de Ranchu niet bij met zwemmen.
 

Bijlagen

  • IMG_20230219_202859427_HDR.jpg
    IMG_20230219_202859427_HDR.jpg
    246.5 KB · Weergaven: 59
  • IMG_20230219_202854401_HDR.jpg
    IMG_20230219_202854401_HDR.jpg
    164.3 KB · Weergaven: 59
Helaas heb ik vanmorgen de keuze gemaakt om 1 van de oranda's terug te brengen in goed overleg met de petsplace. Heel apart want daar zaten ze ook met zijn 2tjes en ging het super goed. Hier in de bak werd de gene met het zwart steeds opgejaagd zo erg dat deze op een gegeven moment enorm uitgeput was. Ook had deze een rode kieuwdeksel en begon ze met schuren over de bodem wel aan de andere kant van de eventuele aangedane kieuw. Vond het geen gemakkelijke keuze maar wel beter. Ik heb een Ranchu oranje wit meegenomen foto's volgen nog. Er zitten nu dus 2 Ranchu's in en 1 oranda nog. Hopelijk gaat het nu wel goed.
 
Helaas heb ik vanmorgen de keuze gemaakt om 1 van de oranda's terug te brengen in goed overleg met de petsplace. Heel apart want daar zaten ze ook met zijn 2tjes en ging het super goed. Hier in de bak werd de gene met het zwart steeds opgejaagd zo erg dat deze op een gegeven moment enorm uitgeput was. Ook had deze een rode kieuwdeksel en begon ze met schuren over de bodem wel aan de andere kant van de eventuele aangedane kieuw. Vond het geen gemakkelijke keuze maar wel beter. Ik heb een Ranchu oranje wit meegenomen foto's volgen nog. Er zitten nu dus 2 Ranchu's in en 1 oranda nog. Hopelijk gaat het nu wel goed.
Wat jammer zeg,
maar ja,als dat visje zo opgejaagd werd heb je wel de juiste beslissing genomen.
Hopelijk gaat hij nou niet achter 1 van die anderen zitten jagen.
 
Wat jammer zeg,
maar ja,als dat visje zo opgejaagd werd heb je wel de juiste beslissing genomen.
Hopelijk gaat hij nou niet achter 1 van die anderen zitten jagen.
Ja helaas wel maar als het beter is dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Zo apart want ik ben meerdere keren bij petsplace geweest en daar ging het wel goed terwijl ze daar minder groot zaten heel apart toen dus gisteren nog geprobeerd om er een 3de erbij te plaatsen omdat sluiers toch wel groepsdieren zijn dat werd alleen maar erger de nieuwe ging er ook achteraan en ook nog vinnen bijten toen had ik vanochtend zo iets dit is genoeg geweest was gewoon zielig. 😭
 
Ja helaas wel maar als het beter is dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Zo apart want ik ben meerdere keren bij petsplace geweest en daar ging het wel goed terwijl ze daar minder groot zaten heel apart toen dus gisteren nog geprobeerd om er een 3de erbij te plaatsen omdat sluiers toch wel groepsdieren zijn dat werd alleen maar erger de nieuwe ging er ook achteraan en ook nog vinnen bijten toen had ik vanochtend zo iets dit is genoeg geweest was gewoon zielig. 😭
Ik heb dat hier eens met 2 zwaarddrager mannen gehad,
1tje kon zich niet meer laten zien,
constant werd hij achterna gezeten.
Vond ik heel zielig voor hem,was ook nog net de mooiste van de 2.
Toen mijn splendid brak heeft de lfs mijn vissen 2 maanden opgevangen,
daar heeft hij het loodje gelegd,waarschijnlijk door de stress.
Je hebt de juiste beslissing genomen hoor,
zo'n mooie vis zal ook wel snel een andere thuis vinden,
waar hij dan hopelijk in alle rust kan genieten.
 
De bak weer aangepast het stuk hout met anubias nana en anubias Barteri eruit en daarvoor in de plaats 2 hoge achtergrond planten waarvan een Echinodorus en een Nomaphilia stricta fleur. Nu alleen nog lekker de lucht in groeien.😀
 

Bijlagen

  • IMG_20230220_180857976_HDR.jpg
    IMG_20230220_180857976_HDR.jpg
    288.5 KB · Weergaven: 59
Ik heb dat hier eens met 2 zwaarddrager mannen gehad,
1tje kon zich niet meer laten zien,
constant werd hij achterna gezeten.
Vond ik heel zielig voor hem,was ook nog net de mooiste van de 2.
Toen mijn splendid brak heeft de lfs mijn vissen 2 maanden opgevangen,
daar heeft hij het loodje gelegd,waarschijnlijk door de stress.
Je hebt de juiste beslissing genomen hoor,
zo'n mooie vis zal ook wel snel een andere thuis vinden,
waar hij dan hopelijk in alle rust kan genieten.
Ja dat was hier ook onder het hout en als die er weg ging was het weer mis. Was ook zielig om anders zo door te gaan ik denk dat het de goede keuze was en is geweest. Anders denk ik dat die echt dood was gegaan van de extreme omstandigheden. En de andere sluier die ik heb meegenomen is wel de goede match er is balans in de bak. Er wordt wel af en toe achter elkaar aangezwommen maar gaan ook weer hun eigen gang.
 
ze lijken in goede harmonie met elkaar zo
Ja er is wel af en toe wat onenigheid maar meestal gaat het er rustig aan toe.
Het is meer de 2 Ranchu's die achter elkaar aan gaan en dan altijd de gekleurde achter de oranje witte aan.
 
Als ik granulaat op de bodem daar zie liggen, en het wordt niet meteen gegeten dan gaat het de bodem in.
Jonge het is allang op je gooit het erin en in 5 minuten is het weg in plaats van onder het zand
Kijk maar geen voer te bekennen.😀
 

Bijlagen

  • IMG_20230222_112243144_HDR.jpg
    IMG_20230222_112243144_HDR.jpg
    247.2 KB · Weergaven: 52
Omdat het in de bodem oplost.
5 min. Staat voor onder de douche staan of voor andere dingen die veels te lang kunnen duren.
Op het potje staat dat meermaals per dag voor enkele of een paar min. Gevoerd moet worden en mijns inziens zijn dat dan 2 minuten het voer zinkt dan maar hoeft de bodem niet te bereiken, alles in de buiken.
Deze bodem die ik hier nog
1677064473373832293863.jpg
in de garnalenbak heb lijkt erop, daar kan heel veel onverteerd materiaal in ophopen door de losse structuur en ik zie dat je bodemlaag meer dan ruimschoots is daar kan zich dus veel in opeenstapelen.
Nou met een😀en de beste bedoelingen, als je ooit bij de arena moet wezen dan kun je john bij mij laten.
 
Leuke en frisse bak ^^
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt:DD
Heb even een kleine superfish filter erin hangen voor de troebelheid en fijnstof ik merk al wel verschil in helderheid. Heb er filter watten erin gestouwd. Zit al redelijk wat vuil in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan