Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb via messenger contact gehad met fancy goldfish store in Voorschoten en hij verstuurd ze ook. Ik heb afgesproken om als de bak stabiel is en goed is ingedraaid weer contact op te nemen. De sluiers die ik zoek heeft hij zitten. Ze kosten tussen de 25 en 35 euro per stuk ik neem er dan 3 en verzenden is 25 euro binnen Nederland.
 
Ik zelf ben niet van de interne filters zijn toch altijd een stuk minder dan externe filters. Ik denk dat het zou kunnen maar ik zou zelf voor genoeg filtering zorgen dat is toch het hart van hoe je bak draait. En ik zal uitkijken met te veel vissen op dezelfde water niveau dat kan best gaan botsen. Ik zou voor een boven visjes midden en bodem gaan.
Ik wilde eigenlijk graag Colomesus asellus vissen nu ik een groter aquarium ga runnen., die vind ik zo gaaf maar ben bang voor mijn andere vissen. ik ben destijds begonnen met een Betta man maar die werd opgegeten door de black molly.
 
Ze kunnen ook de krant voor je halen.........moet je ze er wel even heen brengen 😉.

Maar ziet er goed uit Jessie, ben benieuwd hoe je vissen eruit gaan zien.
Ik ga ze bij fancy goldfish store kopen heb gisteren contact gehad met ze en heb echt het gevoel dat ze toch meer van sluiers afweten dan de gewone lfs of een bouwmarkt als de Hornbach nu kosten ze daar ook maar 5 a 6 euro per stuk en bij fancy goldfish store tussen de 25 en 35 kan nog veel duurder paar honderd euro maar begin eerst klein en niet te duur😀 en het worden er echt 3 zodat ze wat meer ruimte per sluier hebben dan het minimum wat er voor staat zo hoop ik dat ze wat mooier uit kunnen groeien ook neem ik ze daarom zo klein mogelijk omdat je nooit weet hoe ze hebben gezeten. Verder info volgt als het tijd is daarvoor.
 
Heb de Javavaren op het hout gebonden nu afwachten of het blijft zitten. Alleen nog de anubia Barteri moet nog vast gemaakt worden op het stuk waar ook de anubia nana's op zitten. Ik hoop dat de planten het gaan redden veel planten als de Javamos en creeping mos zit een rare waas viezigheid overheen. Elke dag haal ik het weg. En de waterpest wat juist een makkelijke plant is gaat dood zo raar.
 

Bijlagen

  • IMG-20230201-WA0002.jpeg
    IMG-20230201-WA0002.jpeg
    157 KB · Weergaven: 73
Weer wat veranderd in de bak was toch niet tevreden over. De Spiderwood heb een stuk mopani hout gekocht en daar de anubias nana en de anubias Barteri op gemaakt. En de Javavaren ga ik met het hout waar de anubias op zit omwisselen. Ook ga ik de sessiliflora wat dichter naar de valisneria zetten. Dan denk ik dat het wel redelijk is ingericht zoals ik het wil. En laat dan alles maar lekker groeien.
 

Bijlagen

  • IMG_20230202_175357919.jpg
    IMG_20230202_175357919.jpg
    242.3 KB · Weergaven: 78
  • IMG_20230203_115051864.jpg
    IMG_20230203_115051864.jpg
    307.7 KB · Weergaven: 75
Dat gaat helemaal goed komen daar bij jou (y)
Ondertussen is er weer het een en ander veranderd. Wat nieuwe planten er nog een crypto waterpest en salvinia minima en 2 super leuke gele baby appelslakken. Zo blijven we bezig.
 

Bijlagen

  • bea3bb07-2fd7-4276-89f6-bb27832a69d6.jpg
    bea3bb07-2fd7-4276-89f6-bb27832a69d6.jpg
    282.5 KB · Weergaven: 79
  • IMG-20230204-WA0022.jpeg
    IMG-20230204-WA0022.jpeg
    161.5 KB · Weergaven: 80
  • 18048c61-852c-4361-bae1-327c6df41c46.jpg
    18048c61-852c-4361-bae1-327c6df41c46.jpg
    271.2 KB · Weergaven: 81
leuk! en mooie slakjes :D
blijft jouw mosbol liggen? de mijne drijft door de hele bak door de stroming van mn filter haha
 
Nog geen amoniak of nitriet te meten in de bak. We zitten nu in week 2.
 
leuk! en mooie slakjes :D
blijft jouw mosbol liggen? de mijne drijft door de hele bak door de stroming van mn filter haha
Nog wel geen idee als er straks sluiers in zitten maar dat gaan we zien. Heb een video gezien van voetballende sluiers zo grappig.😂
 
Oei , dacht dat John er in gedaan had.
Wel een filterspons uitgeknepen in me bak en al 2 keer wat voer erin gemikt maar nog niks te meten. Misschien dat de appelslakken wat helpen met het indraaien. We wachten rustig af.
 
Geloof er niets van, volgens mij zit je op je handen vol ongeduld te wachten. Niets rustig:rolleyes:
Ik ben al blij met 2 baby appelslakken die ik kan volgen en zien opgroeien. Ik wacht liever wat langer wat ten goede komt aan de bacteriën in de filter dan te snel. Dus de 🐌 zullen ongeveer volwassen zijn als er sluiers in komen 🫣 las dat appelslakken bij lage temperaturen ongeveer 4 kunnen worden maar bij wat warmere temperaturen maar een jaar worden. En aangezien John er voor een tijdje een verwarming erin heeft gehangen omdat dat ten Goede komt van de bacteriën die dan sneller vermeerderen had de bak zonder verwarming op 19 Graden en nu is het 22 bijna. Ga dat ding binnenkort weer naar 21 graden draaien warm zat. Kost ook stroom zal John nog even een pleziertje er mee doen.😅
 
Wel een filterspons uitgeknepen in me bak en al 2 keer wat voer erin gemikt maar nog niks te meten. Misschien dat de appelslakken wat helpen met het indraaien. We wachten rustig af.
Bij indraaien is het de bedoeling om je bak klaar te maken voor de belasting van je visbestand en zou ik dagelijks minimaal +-1/4 voer ingooien van wat je in eerste tijd je vissen denkt te voeren en zo filter te boosten.
Die filter bacteriën hebben net voeding nodig om explosie aan te groeien , bij jou staan ze momenteel op dieet tot je de vissen zal inbrengen.
 
Een super leuk en rustgevende video van 1 van de mooie gele baby appelslakken. Wist niet dat ze zo mooi waren ook het lichaam is oranje achtig gestreept zo zie je maar weer dat je met een micro camera instelling dit allemaal ziet.
 
Bij indraaien is het de bedoeling om je bak klaar te maken voor de belasting van je visbestand en zou ik dagelijks minimaal +-1/4 voer ingooien van wat je in eerste tijd je vissen denkt te voeren en zo filter te boosten.
Die filter bacteriën hebben net voeding nodig om explosie aan te groeien , bij jou staan ze momenteel op dieet tot je de vissen zal inbrengen.
We gaan elke dag wat voer erin gooien en dan kijken wat er gebeurt.
 
Een super leuk en rustgevende video van 1 van de mooie gele baby appelslakken. Wist niet dat ze zo mooi waren ook het lichaam is oranje achtig gestreept zo zie je maar weer dat je met een micro camera instelling dit allemaal ziet.
Ziet er uit als een zeer smakelijk golden deliciousje!
 
Geen idee of het goed gaat maar ik kon het niet laten appelslakken 2 witte en 2 gele alleen de witte zijn zo ini mini dat die zo i zo eerst nog 4 weken moeten groeien om wat groter te zijn die zijn zo klein ik denk 0.5 centimeter. Ik vind ze zo schattig.en daarnaast is me setting ook weer veranderd in de bak. En voor wat meer kleur een crypto bruin als het goed is. Nu maar afwachten wat natuurlijk blijft staan met sluiers straks in de bak. Ik denk wel dat ze redelijk vast staan over 4 a 5 weken. Ik heb trouwens weer eens een rare kronkel in me hoofd hoe leuk zou het zijn om mijn bak straks live te kunnen volgen op een stream of youtube kanaal. Via een onderwater camera. Alleen kan ik nog geen goede onderwater camera vinden die van Juwel is niet best wat ik gelezen heb. En GoPro is rond de 1000 euro dus dat wordt rondneuzen.😅
En waarschijnlijk is te zien dat voor de zoveelste keer mijn bak weer eens is veranderd. Dit is wel echt nu zo goed als af. En ik ben bang dat het helemaal niet sluier proef is maar we gaan het zien. In ieder geval ga ik het proberen 🫣 hoe gaaf zou het zijn als het wel kan. Ik heb wel eens gelezen en ook gezien dat als je kleine sluiers in een redelijke planten bak toevoegd dat het goed kan gaan. Net zoals met slakken we gaan het zien. En ik heb voor de kleur veranderingen als het goed is een bruine crypto in me bak erbij deze begint ondanks me redelijk lage intensiteit van 50% licht toch al bruinig te kleuren en hij staat er pas sinds zaterdag in of ik ga me het verbeelden maar dat zeggen ze wel meer hier in huis ze verklaren me voor gek dat ik soms een tijd voor me bak kan zitten kijken. Heb er al een stoel extra erbij gezet in plaats dat ik vanaf bed ernaar kan kijken zie ik het nog beter.😵‍💫🙄.
Tot voor nu zover de ontwikkelingen van mijn opstartfase. We zijn trouwens alweer dik 2 weken verder kun je nagaan hoe snel dat gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20230207_185552713.jpg
    IMG_20230207_185552713.jpg
    255.6 KB · Weergaven: 66
  • IMG_20230207_210524797.jpg
    IMG_20230207_210524797.jpg
    329.8 KB · Weergaven: 60
  • IMG_20230207_135804241.jpg
    IMG_20230207_135804241.jpg
    119.5 KB · Weergaven: 66
  • IMG_20230205_084159142_HDR.jpg
    IMG_20230205_084159142_HDR.jpg
    231.4 KB · Weergaven: 64
Via een onderwater camera. Alleen kan ik nog geen goede onderwater camera vinden die van Juwel is niet best wat ik gelezen heb. En GoPro is rond de 1000 euro dus dat wordt rondneuzen.😅
Ik vermoed dat zo'n ding vast wel 2e hands te krijgen moet zijn. Dat is typisch zo'n hobby- apparaat dat mensen kopen en dan de hobby verder vergeten.

En waarschijnlijk is te zien dat voor de zoveelste keer mijn bak weer eens is veranderd. Dit is wel echt nu zo goed als af.
Yeah, right:rolleyes:
redelijk lage intensiteit van 50% licht
Wat ik zo op de foto zie, is het nog best behoorlijk licht, en ik vrees dat je anubia veel te veel in het licht staat. Misschien onder je Hydrocleys zodat die licht kan wegvangen?
 
Wat ik zo op de foto zie, is het nog best behoorlijk licht, en ik vrees dat je anubia veel te veel in het licht staat. Misschien onder je Hydrocleys zodat die licht kan wegvangen
Nou normaliter zit er 27 lumen boven de bak op volle sterkte dus met 50% is het licht maar 13-14 lumen en dat is toch niet echt veel denk ik. Dat heb je ook al snel in een 60cm met een oude tl buis.
 
ok, foto's kunnen bedriegelijk zijn, houd het in je achterhoofd. Gaat het goed: mooi. Heeft ie moeite met groeien en alg enzo, dat weet je waar het aan kan liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan