Hillstream van ypoc


Mooi, het enige wat me opvalt is dat de legholen wat uit de kleur zijn t.o.v de rest van de scape.
Kijk eens Hier daar vind je andere kleuren en materialen. :!
 
Idd Ton.
Ik heb nog mooie boomstam holen,net echt!
Kunnen we misschien ruilen met dat stuk hout van je andere topic Ypoc? :! :D
 
ypoc zei:
Rikkert zei:
Ja Axel, je bak ziet er echt top uit. Zelf nu hij nog niet helemaal ontwikkeld is.
Goed bezig!
Axel wie is Axel? Ik niet hoor :p haha
Maar maakt niets uit :p

En bedankt!

Hahahahaha, ik zie nu pas dat ik Axel hebt getypt.
Was op het moment van plaatsen met een Axel in gesprek.
Komt denk ik door de X in je naam.
 
Dank jullie allemaal!

Heb helaas wat tegenslag gehad...

Baardalg komt zoals altijd, stilaan terug, ik heb niets tegen baardalg plukjes hier en daar.
Maar vrees voor dat het alles overneemt zoals altijd.

Had jaar geleden denk ik toen de hillstream nog in andere bak was, 4x dosis easycarbo toegevoegd, als bestrijding.
Alles vissen waren ok, maar na 1 dag stierven er 2 Sewellias.

Kon toeval zijn denk ik, week geleden de normale dosis easycarbo gebruikt.
3 Sewellias dood, waaronder 1 die ik dag zelf nog had gekocht. (Zag hem helemaal alleen in winkel, kon hem niet achterlaten)

Best jammer vind ik en ook wel apart, kan geen 2x toeval zijn.
Want heb ook nog Gastromyzon Viriosus zitten, en hun doet het niets, 0 gestorven.

*MAAR! Er is ook nog goed nieuws, de jongen leven nog steeds, eten zoals ik denk ik eerder zei mee met ouders. (muggenlarven)
De ene is al 2x zo groot als de andere, maar is ook wat agressiever dan de andere, toont zich altijd heeft van weinig schrik.
De andere 2, er is een kleintje en zoals ik het noem een "middelmatige" :p

Maar groeien traag, ligt denk ik aan temperatuur. (Kamertemperatuur)
 
Jammer van de sterfte, ik zou de baardalg zijn gang laten gaan. In een stromingsbak kan dit toch geen kwaad.
Super dat je met kweek zit, altijd leuk om ze gewoon in de bak te zien opgroeien !
 
Update:

Algen beginnen stilaan te groeien, goede algen, groene dus :p
En idd die holletjes en dat ene ding rond die takken vallen op, maar zouden wel moeten bealgen binnenkort.

*Totaal:

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1190 by YPOC RIGHT, on Flickr

Niet echt veel veranderd, behalve de enige opvallende verandering, heb wat vallisneria toegevoegd om techniek rechts te verbergen, en ook als bestrijding van baardalg, geen idee of het iets doet maar lijkt wel zo.
Zit er nog maar net in dus moet nog wat groeien.

Wat ik ook heb veranderd, heb extra filter bij gedaan, omwille van zweefvuil, heb nu e1501 en e401, maar die laatste is puur zweefvuil, omdat inzuigkorf aan water oppervlakte hangt, en werkt nog ook.
Bevordert dan ook nog mijn stroming, heb nu in totaal, 2250 l/h en de inhoud van aquarium is +-100 liter volgens mij.

*Jongen:

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1220 by YPOC RIGHT, on Flickr

Heb een magere foto, maar jongen zie je niet zo erg vaak alleen tijdens voedertijd, omdat ze nogal kwetsbaar zijn en worden opgejaagd door bewoners.
Maar ze zijn al redelijk groot, en ze leven nog alle 3.

*Bewoners:

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1195 by YPOC RIGHT, on Flickr

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1201 by YPOC RIGHT, on Flickr

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1209 by YPOC RIGHT, on Flickr

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1207 by YPOC RIGHT, on Flickr

JGJr2j7Vsbi1OifEugu_LTN3IIZxzaQH.jpegDSC_1215 by YPOC RIGHT, on Flickr

Dit was het zo'n beetje.

Maar door de recente uitval wss vanwege easycarbo gebruik van de sewellias, heb ik besloten om over te schakelen op enkel Gastromyzon, ook vanwege gedrag.
Daarom dat ik ook nog een "onbekende" soort heb zwemmen, louter omdat ik hem zag staan als "chinese algeneter" en ze mooi vond.
Zal dan wel eens foto maken.
 
Mooie foto's en prachtig aquarium, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de terracotta legholen ( dat zijn het toch of niet?) er niet helemaal bij vind passen.
 
Ansi zei:
Mooie foto's en prachtig aquarium, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de terracotta legholen ( dat zijn het toch of niet?) er niet helemaal bij vind passen.

Idd zeggen ze wel vaker :p

Maar normaal gezien zou het moeten goedkomen, zit nog niet zo heel lang in aquarium.
Ze zouden normaal na eindje zwart/groen door algen moeten zijn.

En bedankt!
 
Tekst update:

Bezig met overschakelen van sewellia naar gastromyzon, aantal moet wel wat naar boven maar voorlopig heb ik:

x3 Gastromyzon Viriosus
x3 Gastromyzon Ctenocephalus
 
Dit vind ik ��n van de leukste bakjes van het AF! Heb je een foto van je nieuwe Gastromyzons? :)
 
@Iedereen: Dank jullie! :D

@Spruitje: Zou ik eens dringend moeten maken, maar waren nogal wat schuw in het begin :p
 
Nog wat foto's niet van de scherpste.
MAAR komt omdat het bijna etenstijd is, dus bak is nogal wat hectisch :p

Nog wat foto's van de baby Rhinogobius naast mama :p

MM3oPVAnqjIHiqhV07AQOZO5u2UuIYUG.jpegDSC_1236 by YPOC RIGHT, on Flickr

MM3oPVAnqjIHiqhV07AQOZO5u2UuIYUG.jpegDSC_1237 by YPOC RIGHT, on Flickr

De zeldzame boomrhinogobius :p

MM3oPVAnqjIHiqhV07AQOZO5u2UuIYUG.jpegDSC_1239 by YPOC RIGHT, on Flickr

En dan de 1 van de nieuwste bewoners, niet te scherpe foto maar zei ik al bijna etenstijd voor de visjes :p

MM3oPVAnqjIHiqhV07AQOZO5u2UuIYUG.jpegDSC_1245 by YPOC RIGHT, on Flickr
 
Echt super leuke diertjes! Vooral idd die zeldzame boomhanger ;)
Ik heb nu Stiphodon R. is dit familie van de Rhinogobius? Ze hebben er namelijk veel van weg.
 
Sanneke80 zei:
Echt super leuke diertjes! Vooral idd die zeldzame boomhanger ;)
Ik heb nu Stiphodon R. is dit familie van de Rhinogobius? Ze hebben er namelijk veel van weg.

Familie min of meer, het zijn beide grondels (gobies) :p
 
Kleine toch wel onverwachte update:

Gisteren mailtje gekregen met de vraag of ik interesse had om een plekje te krijgen in "Practical Fishkeeping Magazine"
 

Terug
Bovenaan