Hillstream van ypoc


Y

ypoc

Guest
Hallo iedereen,

Recent nieuwe aquarium aangekocht om oude Aquatlantis te vervangen, waarom?
Omdat het kon vooral, maar vooral door het vele veranderen van biotoop/inrichting had ik er enorme krassen aan overgehouden.
Ook de hoogte vond ik niet zo leuk, omdat ik namelijk niet zo voor bovenlaag vissen ben in een hillstream, te grote chaos vind ik dan.
En door de hoogte als ik die helemaal had gevuld had ik dan een grote leegte bovenaan.

Dus heb ik namelijk een Aquatlantis Led Style 100 gekocht. (is maar 40 hoog ipv meeste 50 hoog)

Oude hillstream hierin verhuisd.
Wat veranderd is? Heb wat plantjes toegevoegd niet TE veel, om wat minder leeg te lijken, namelijk Anubias Nana en Microsorum Pteropus Mini.
Layout van stenen wat veranderd, andere takken in geplaatst, ander zand (wat meer grof),...

Ga al wat foto's plaatsen, let niet op takken, sommige moeten nog zinken, en stenen zijn wat afgeschraapt omwille van baardalg.

pMTQIc0eFv3XBkSKD5Do5HbGjEJ1Yxrr.jpegDSC_0816 by YPOC RIGHT, on Flickr

pMTQIc0eFv3XBkSKD5Do5HbGjEJ1Yxrr.jpegDSC_0818 by YPOC RIGHT, on Flickr

(Foto's zijn genomen zonder camerainstellingen, sorry daarvoor)

Het holletje rechts moet er trouwens nog uit, vergeten :p

Visbestand momenteel:
-Rhinogobius Wui
-Sewellia Lineolata
-Gastromyzon Viriosus
-Japonica garnalen
-Siamese algeneters

(En ook 3 Rhinogobius jongen)
Die zijn per ongeluk gevonden vlak voor de verhuis van aquaria.
Zijn niet apart opgevoed, nu ook niet, worden niet opgegeten, zijn ongeveer 2 cm nu ofzo.

Heb nog geen tijd gehad om foto's te nemen van de vissen heb wel nog foto VOOR de verhuis van mijn algenetertjes (mijn nieuwe liefde :p )

pMTQIc0eFv3XBkSKD5Do5HbGjEJ1Yxrr.jpegDSC_0585-001 by YPOC RIGHT, on Flickr

Dit was het ongeveer voorlopig :p

(ow en bak is maar net 1 dag verhuist dus daarom is alles zo helder :p )

In de toekomst ga ik wat kleiner stenen nog toevoegen hier en daar, en mss nog wat takken zie ik dan wel weer.
En ook wil ik mss nog 1 hillstream algeneter soort toevoegen.
 
Ziet er weer top uit!
 
Snel even foto genomen van een van de kleine sloebers :p

Niet zo scherp, maar moet snel zijn want zo vaak laten ze zich nu ook niet tonen.

xv-9AEUQ8y80mXHYu7udyr4wsoBrRHpo.jpegDSC_0832 by YPOC RIGHT, on Flickr
 
Ow poccie, ben je er ook nog, overloper tssss whaha
 
Wat voor een soort hout heb je er in zitten lijkt me geen spiderwood?
 
@Sidewalker

@DaveHee

Is idd manzanita ja
 
Little zei:
haha skittle, heb je cory bak nog?

Nee had even terug gewoon naar hillstream, had dan de cory's weggegeven aan kennis.
 
Schitterend!
 
Dank jullie allemaal!
 
Geweldig spul en bizar mooie foto's!
 
Bak staat er schitterend bij!
Vind vooral je Rhino's mooi van kleur :petjeaf:
 
Dank jullie!

En qua Rhino's, heb beetje ongelukkige man/vrouw verhouding, maar er is geen ruzie.

Zit al 2 jaar te zoeken naar een winkel die Rhino's verkoopt of levert, noppes, moeilijk te vinden in Belgi�.
Had een extra vrouwtje gekocht jaar geleden, stond in de winkel Rhinogobius Wui, was heel erg donkere aqua in de winkel, dacht eindelijk.
Kwam ik thuis bleek andere soort te zijn, en die winkel was niet zo dicht gelegen was grens Frankrijk dus :p

Maar nu heb ik normaal gezien 3 jonkies, dus geschenk uit de hemel :p
 
Wat een prachtige foto's!

Waar haal je je vissen in Belgi�? Diegene die jij hebt zitten ben ik nog nooit in een lfs in Belgi� tegengekomen. :)
 
De Waaierhand zei:
Wat een prachtige foto's!

Waar haal je je vissen in Belgi�? Diegene die jij hebt zitten ben ik nog nooit in een lfs in Belgi� tegengekomen. :)

Wel sewellia's kan ik zo'n beetje overal kopen.
Rhinogobius heb ik al zo'n 3 a 4 jaar kwamen inder tijd van aquashoponline.

En die gele, gastromyzon viriosus, had ik van ruinemans aquarium, heb winkel in de buurt die ze als hoofdleverancier heeft.

Maar die gastromyzon zijn "zeldzaam" zegt men, was buitenkans, stonden ongeveer 1 a 2 weken aangeboden als leverbaar op ruinemans.
En meestal kosten die 9 a 12 euro, hangt er van af.
Dus dacht ik is wel duur ga er niet te veel bestellen.
Maar toen ze in de winkel aankwamen moest ik maar 3 euro per stuk betalen, rekenfoutje denk ik dan, toen ik er meer wou bestellen waren ze niet meer leverbaar :p
 
Bedankt voor de info! :)
 
Mooie vissen, top bak, zoals gewoonlijk!

Groetjes John.
 
Leuk!
Ik vind het aquarium er mooi uit zien zo met het hout en stenen.
 
Snel even nog totaaltje genomen:

E9PcwLgsQFmMA9dfr51_7AnGEQu8VpnE.jpegDSC_1056 by YPOC RIGHT, on Flickr

Takken eindelijk gezonken, heb vooraan wat kleine sten toegevoegd, wel lelijke maar word toch bedekt met algen.

Jongen doen het trouwens goed zijn nu al 2x zo groot dan week geleden.
 
Ja Axel, je bak ziet er echt top uit. Zelf nu hij nog niet helemaal ontwikkeld is.
Goed bezig!
 
Rikkert zei:
Ja Axel, je bak ziet er echt top uit. Zelf nu hij nog niet helemaal ontwikkeld is.
Goed bezig!
Axel wie is Axel? Ik niet hoor :p haha
Maar maakt niets uit :p

En bedankt!
 
Mooi weer hoor, en ik was natuurlijk al een fan van je hillstream en modderkruipers ;)
 
Heel mooi, mooie foto's ook
 

Terug
Bovenaan