Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Weet ja al wanneer je de volgende vissoort gaat toevoegen of ga je eerst aan je zandstrandje beginnen? :juggle::D
 
Ik wou dat ik zulke mooie tropische visjes had! Ik zit opgescheept met die slome sluiers:p .
Misschien ga ik dan toch maar een keer een nano cube starten met wat tetra's.
 
Ziet er heel goed uit, zeker de linkerkant vind ik heel geslaagd. Jij gebruikt toch de all-in-one van planted box? Hoeveel gebruik je precies?
 
Ziet er heel goed uit, zeker de linkerkant vind ik heel geslaagd. Jij gebruikt toch de all-in-one van planted box? Hoeveel gebruik je precies?
Bedankt! Momenteel heb ik de linkerkant al 3x gesnoeid, en telkens terug opnieuw geplant.
En de snoeioverschotten slagen perfect aan, dus ik heb er zeker geen klagen over.
Ik gebruik inderdaad de all-in-one van PlantedBox, ik geef 18 ml per week.
 
De lage dosis dus. Dan zou ik toch betwijfelen dat die kaamlaag door een te veel aan plantenvoeding veroorzaakt wordt.
 
Je bakje ziet er mooi en fris uit.
Heb eens tijd genomen om je foto album door te lezen.
Moet er nog van zoveel eens rustig door lezen)
Je heb dit jaar al veel veranderingen gedaan.
Zo leer je uiteindelijk ook.
Heb zelf ook de ervaring dat je zo uiteindelijk leert.
Ooit wordt je aquarium eens wat je zelf voor ogen heb.
Alleen je moet er de tijd voor nemen en geduld hebben.
Rustig afwachten hoe je planten groeien enzo.

Komt allemaal goed.
Hopen dat je nog lang plezier mag houden in je hobby ;)
 
De lage dosis dus. Dan zou ik toch betwijfelen dat die kaamlaag door een te veel aan plantenvoeding veroorzaakt wordt.
Klopt, de aanbevolen dosis voor niet-Co2 gebruikers.
Ik ga nu even afwachten om te kijken wat er net aan de hand is, en als dat echt de oorzaak is moet ik mijn dosis verminderen.
 
Je bakje ziet er mooi en fris uit.
Heb eens tijd genomen om je foto album door te lezen.
Moet er nog van zoveel eens rustig door lezen)
Je heb dit jaar al veel veranderingen gedaan.
Zo leer je uiteindelijk ook.
Heb zelf ook de ervaring dat je zo uiteindelijk leert.
Ooit wordt je aquarium eens wat je zelf voor ogen heb.
Alleen je moet er de tijd voor nemen en geduld hebben.
Rustig afwachten hoe je planten groeien enzo.

Komt allemaal goed.
Hopen dat je nog lang plezier mag houden in je hobby ;)
Bedankt voor de complimenten.
Zowel ik als deze bak hebben al heel wat veranderingen gekend, dat mag je wel zeggen.
Ik heb ondertussen al ontzettend veel geleerd, en daar ben ik ook zeer blij om. Ik ben er ook van overtuigd dat ik nog veel meer ga bijleren in de toekomst.
En eigenlijk vindt ik het raar, maar ik vindt het bijvoorbeeld niet erg dat mijn planten het in het begin niet goed deden, want nu heb ik daar weer heel wat van geleerd wat ik kan doordragen aan anderen.
Momenteel is de linkerkant van mijn aquarium zowat hetgene wat ik voor ogen had.
Er zijn zeker nog heel wat dingen die ik moet aanpassen, ik neem mijn tijd. Het heeft geen zin om alles veel te snel te doen, en dat het uiteindelijk verkeerd zou aflopen.
En nu kan ik ook perfect genieten van mijn bak, en daar ben ik al zeer tevreden over.
 
De planten houden precies een wedstrijdje om wie het snelste kan groeien:D:D.
Overzichtje.

IMG_5235.JPG
 
M'n Limnophila Sessiflora die ik vorige week gesnoeid had en terug geplant had, doet het volop goed.
Ook de Roodkopjes hebben het naar hun zin.

IMG_5237.JPG
 
je planten groeien de bak uit Cedric, hoe gaat het verder met de bak?
Bedankt! Wel, het gaat super!
De groene laag die was wel geminderd door middel van het keukenpapier, maar deze bleef op rare wijze toch altijd maar terugkomen, heel raar.
Dan heb ik me maar een Wave Power 1200 aangeschaft van Blue Marine, omdat mijn filter alsnog niet genoeg stroming geeft.
Nu is er dus wel degelijk mooie stroming door heel de bak, en je ziet dat dit ook echt veel beter is voor alles.
 

Terug
Bovenaan